خوشبختانه توافق بر سر برجام حاصل شده است/ برد یک برد است


به گزارش سلام نو به نقل از جماران، حیدری گفت: برجام نه ضعیف تر از تیم مذاکره کننده قبلی است و نه قطعا قوی تر… تفاوت تیم مذاکره کننده رایشی و روحانی در تاکتیک است، اما هیچ تفاوتی با تیم مذاکره کننده قبلی ندارند. یکدیگر. . در واقع هر دو.» مصلحت نظام و کشور را در نظر گرفتند.

ظاهرا روزهای زیادی تا پایان توافق نهایی برجام باقی نمانده و همه منتظر اعلام خبر نهایی به زودی هستند.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره صفحه پایانی برجام گفت: برجام در 35 صفحه بین ما و طرف های برجام منعقد شد و برای ایران و طرف های اروپایی ارسال شد. البته مسائل جزئی دیگری هم هست که در حال اصلاح است و اگر موضوع خاصی وجود نداشته باشد و شیطنت رژیم صهیونیستی بر آمریکا اثری نداشته باشد، معامله انجام شده است.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با دیوان عالی کشور و وزارت امور خارجه داشتیم همه پرونده ها مطرح شد. این قرارداد مفید و منطبق بر خطوط قرمز نظام و ملاحظات جمهوری اسلامی است. در واقع چیزی که اکنون به آن نیاز داریم توافق است. مسائل قبل از برجام در بحث FATF و تحریم سپاه توسط دولت قبل مطرح شد و این موضوعات قابل مذاکره است. این موضوعات هم در داخل ZSPD و هم در خارج از ZCPOA مطرح شد و البته تحریم ها علیه نهادهای مرتبط با کابینه رهبری نیز لغو شد.

سیاست های کلی وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی در سال آینده تاثیرات بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  بازی با عراق اوج فوتبال ما بود / به بازی با کره جنوبی خوش‌بین هستم -

شهریار حیدری درباره عملکرد سال گذشته وزارت امور خارجه دولت سیزدهم افزود: در دنیای امروز لابی گری در رفتارهای سیاسی بسیار موثر است و دولت سیاست های خوبی را در پیش گرفته است. ما به کشورهای همسایه و کشورهای دور و کشورهایی سفر کرده ایم که با ما روابط خصمانه ندارند، اما در عین حال می توانند روابط دوستانه داشته باشند. از این منظر دولت در عرصه دیپلماسی پیشرفت خوبی داشته و نتایج خوبی نیز حاصل شده است. از جمله حضور رئیس جمهور در کشورهای همسایه، چرا که بعد از چین و روسیه بیشترین همسایه را در جهان داریم، اما سیاست کلی وزارت امور خارجه در سال آینده تأثیر بیشتری بر فضای دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت. مرحله. .

حیدری در ادامه بیان کرد: مذاکرات برجام از سال 1392 دارای خطوط قرمز بوده و این خطوط قرمز شامل نفت، پول، بیمه و نیروهای نظامی بود که همه آنها در مذاکرات گنجانده شد و در یک سری مذاکرات نتیجه نهایی حاصل شد. همه اینها به صورت زنجیره ای به هم متصل بودند و منافع انقلاب را در کشور در نظر می گرفتند و به جای سیاست سیاه از گذشته تا امروز خطوط قرمز را دنبال می کردند و همه مصالح کشور برایشان مؤثر و تأثیرگذار بود. . برخی از تیم ها ضعیف، انعطاف پذیر و انعطاف ناپذیر و برخی قوی بودند، اما نباید فراموش کرد که بازی فینال بازی برای برد است. تیم ها حرف طرفین را نپذیرفتند و امروز دیدیم که مذاکرات و جلسات در نهایت به توافق نهایی منجر شد و توافق نهایی مطابق توافقات قبلی است که بعضاً تغییر و اضافه می شد. در واقع اینطور نیست که یکدفعه معادلات قبلی را از بین ببرند و یک معادله جدید از ابتدا ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید  استقبال گرم استقلالی‌ها از حضور روزبه چشمی / عکس -

تأثیر روانی برجام بسیار بیشتر از واقعیت است

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تاثیر روانی برجام بسیار بیشتر از واقعیت است. توافق برجام در تنظیم بازارها و تورم موثر است و حتی اگر در دنیای واقعی اتفاقی نیفتد، آثار آن در دنیای روانی مشخص است. به محض اعلام این توافق، دلار و خودرو ارزان شد و پس از اجرای توافق، سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در کشور آغاز شد. اما پیوند دادن همه مسائل امروز به برجام اشتباه است. چون بسیاری از مشکلات ما داخلی است. در حال حاضر منابع ما تنظیم کننده بازار و کنترل تورم است، اما یکی از 10 دلیل افزایش آن برجام و 9 دلیل دیگر ناتوانی مدیران در تصمیم گیری و اجرای آن در برخورد با بوروکراسی پیچیده است.

20 درصد مشکلات ما ناشی از برجام و 80 درصد به مدیران و تصمیم گیران در دولت است.

وی تاکید کرد: امروز 20 درصد مشکلات ما ناشی از برجام است و 80 درصد از مشکلات مدیران و تصمیم گیران در دولت است و نهادهایی مانند قوه قضائیه، مقننه و مجریه به نوعی مقصر هستند. اگرچه می توانند موفق باشند – و این بستگی به مدیریت و تیم توانمند بدون آنها، حاشیه نشینی و دلایل سیاسی دارد – اما افراد زیادی داریم که در دولت های مختلف منزوی شده اند در حالی که می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

بسیاری از افراد زمانی می توانند به جای وزرای فعلی انتخاب شوند که آنها انتخاب نکنند و ملاحظات سیاسی بر منافع ملی غالب شود. بعد مشکلات و وضعیت موجود را به برجام ربط می دهند که ربطی به آن ندارد.

بیشتر بخوانید  اینستاگرام دروازه بان تیم ملی ایران با تشکر از دراگان اسکوچیچ + عکس

تفاوت تیم مذاکره کننده رئیس جمهور با روحانی در تاکتیک است

حیدری یادآور شد: برجام نسبت به تیم مذاکره‌کننده قبلی ضعیف‌تر نیست و البته قوی‌تر هم نیست. ظریف سال ها مذاکره کرد و مذاکرات را به مرحله ای رساند که بتواند به چنین توافقی برسد و بسیاری از مشکلات را حل کند. تفاوت تیم مذاکره کننده رئیس جمهور با روحانی در تاکتیک است، اما اساساً هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو معطوف به مصلحت نظام و کشور هستند. این دو تیم از راه های مختلفی به هم متصل شدند و امروز خوشبختانه به توافق رسیده اند.

اعلامیه خوشبختانه توافق بر سر برجام حاصل شد/ برد یک برد است اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه خوشبختانه توافق بر سر برجام حاصل شد/ برد یک برد است اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید