خوزستان با مشکل آب آشامیدنی مشکلی دارد / شاخص 90٪ تأمین آب صحیح نیست – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، کاظم سلیمانی دشتکی وی شنبه شب در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی برای رفع کمبود آب در خوزستان گفت: “از نظر ما قابل قبول نیست که بگوییم شاخص آبرسانی در این استان 90٪ است ، به عنوان مناطق آبی ، اما به دلایل مختلف از جمله خشک کردن چاه ها. “، سایش شبکه و … این خط لوله بدون آب است.

وی افزود: حدود دو هفته پیش جلسه ای با معاون مناطق فقیرنشین و روستایی کشور برگزار شد و اعلام شد که این رقم از نظر ما 90٪ نادرست است و استان خوزستان مشکل آب آشامیدنی دارد. بنابراین ، معیار باید این باشد که ببینیم چند درصد از مردم خوزستان از آب آشامیدنی استفاده می کنند ، نه اینکه چقدر آب تولید می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امروز امام جمعه ، علما ، شیوخ ، صاحب نظران و نمایندگان رسانه از وضعیت آب پشت سدها بازدید کردند ، گفت: آبی که می توان برای ما برنامه ریزی کرد از جمله دو میلیارد متر مکعب آب پاییز ، حدود هفت میلیارد و 800 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

سلیمانی دشتکی وی با بیان اینکه اکنون به دلیل فشار زیاد از این مقدار آب مورد نیاز استفاده می کنیم ، افزود: برای بخش کشاورزی مقادیر 3 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است که بخشی از آن برای نیشکر و بخشی دیگر برای جایگزین – کشت فصلی. و یک قسمت برای پرورش تابستان و یک قسمت برای مناسب بودن آره محیط.

بیشتر بخوانید  تزریق روزانه واکسن به ۵۰ هزار گیلانی/ واجدان شرایط هرچه سریع تر اقدام کنند

وی ادامه داد: پشت سدها مقدار 4 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب باقی مانده است که بخشی برای آب آشامیدنی و بخشی برای پایداری شرب است که حدود 600 میلیون متر مکعب است. همچنین بخشی برای بخش صنایع وجود دارد كه اگر همه آنها با هم بسته شوند ، بیش از آنچه در اختیار ما قرار دارد ، خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکل اصلی ما مصرف زیاد محصولات شالیزاری است ، اظهار داشت: اگر کشاورزی برنج در دستور کار قرار گیرد ، برای حیوانات سنگین به ویژه گاومیش ، کشاورزی جایگزین و سایر بخشها کافی نخواهد بود. بنابراین ، از همه کشاورزان خوزستان دعوت می شود تا همکاری کنند و از پرورش برنج خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی وی با یادآوری اینکه در برخی مناطق استان آبرسانی از یک مخزن است ، گفت: در همین راستا از فرماندار مربوطه خواسته شده مبلغ لازم را برای این کار اعلام کند که به گفته استاندار حدود سه میلیارد تومان برای این بخش اختصاص داده شود. تأسیس و تأکید شد که هر مبلغی بیشتر از این برای جلوگیری از مشکلات در این زمینه تأمین خواهد شد.

طبق گزارش ها گزارشگر بیشتردر این جلسه ، پس از مذاکره با نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، تصمیم بر این شد که 55 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی و مشکلات آبرسانی در مناطق محروم و روستایی و تأمین مخازن تأمین آب از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص یابد. ٪ آن در روزهای آینده توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید