خوزستانی ها آب را ذخیره می کنند اخبار از فارس


به گزارش خبرگزاری فارس اهواز محمدرضا کرمی نژاد ، مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان ، در یک کنفرانس خبری گفت: کوچکترین مشکلی که پیش می آید ، عمدتا هنگام بحث در مورد تعمیرات ، مدیریت می شود.

وی افزود: از مجموع 2800 روستای تحت پوشش آبرسانی و فاضلاب خوزستان ، حدود 80 تا 90 روستا تحت تنش آبی قرار گرفته اند و با برنامه ریزی های انجام شده تعداد روستاهای تحت فشار آب در خوزستان رو به کاهش است.

مدیرعامل شرکت آبرسانی خوزستان گفت: در بخش روستایی
در حال حاضر بیشتر مشکلات مربوط به برخی از روستاهای هویسه است که با حدود 6 تانکر سیار آب این روستاها را تأمین می کنند.

وی ادامه داد: هر روز در خوزستان 4 میلیون و 695 هزار مشترک آبفا و یک میلیون و 480 هزار مشترک آب وجود دارد. در قالب این جمعیت به طور متوسط ​​حدود دو میلیون و 158 هزار متر مکعب آب تولید می کنند.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: هم اکنون حجم دستگاه های آب شیرین کن در قسمت جنوبی استان خوزستان 36000 متر مکعب است. ظرفیت 87500 متر مکعب آب شیرین کن تا حدی که قرارداد در این زمینه منعقد کنیم افزایش می یابد. در سال 1401 ، ظرفیت کارخانه های آب شیرین کن در قسمت جنوبی استان خوزستان به حجمی در حدود 133،500 متر مکعب در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به کیفیت آب در خوزستان اظهار داشت: دو شاخص میکروبی و کلرومتریک در ارزیابی وضعیت آب آشامیدنی مهم است. آب در خوزستان 6/82 درصد و در کشور 85/91 درصد است.

بیشتر بخوانید  برنامه های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه امامت و ولایت

کرامینژاد گفت: نوشیدن آب در امیدیه به دلیل دارا بودن سولفات زیاد طعم نمکی دارد که البته مشکلی برای سلامتی نیست.

وی با اشاره به تنش آبی امسال اذعان داشت: در طول سال آبی جاری به دلیل کاهش بارندگی ، مشکلات ویژه ای در تأمین آب داریم. در سال 1997 نیز مشکلات مشابهی داشتیم ، اما امسال استرس آبی حادتر و بیشتر از امسال است.

مدیرعامل شرکت آب خوزستان گفت: در این شرایط تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره داشته باشد. بهتر است روزانه در خوزستان برای هر نفر 100 لیتر آب برای ذخیره در خانه داشته باشید.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید