مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خوردن این صبحانه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، داشتن یک سیستم ایمنی سالم و کارآمد حاصل خواب کافی، تلاش برای محدود کردن سطح استرس، ورزش کردن به شکل منظم و در نهایت داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.

اگر برای بهبود سیستم ایمنی خود سعی می کنید غذاهای سالم تری بخورید، ممکن است از خود بپرسید که کدام غذاها برای خوردن مفید هستند و از کدام غذاها باید اجتناب کنید. به عنوان مثال، وقتی صحبت از صبحانه می شود، باید مقدار زیادی پروتئین، فیبر و میوه بخورید.

به گفته کورتنی دی آنجلو نویسنده GoWellness، یکی از بدترین صبحانه ها برای سیستم ایمنی شما پنکیک یا وافل است. به خصوص که ما معمولا این ها را همراه با خامه، مربا و دیگر مواد غذایی مصرف می کنیم که سرشار از قند هستند.

هنگامی که می خواهید روز خود را به گونه ای شروع کنید که برای سیستم ایمنی شما سالم باشد، باید از خوردن غذایی هایی که عمدتاً از شکر اضافه شده تشکیل شده اند و غذاهایی که پروتئین یا فیبر کمی دارند خودداری کنید.

پنکیک

به عنوان مثال، مطالعه ای در Nature Communications نشان داد که سطوح بالای فروکتوز می تواند منجر به افزایش بیشتر التهاب شود که می تواند منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود.

غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند و شاخص گلیسمی بالایی داشته باشند که التهاب را افزایش می دهد، منجر به نوسانات سطح انرژی شده و باعث کاهش اشتها می شود.

این عوارض جانبی باعث می شود تا سیستم ایمنی شما مجبور شود بیش از حد کار کند و در نتیجه ضعیف می شود. همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای کارکرد بهتر نیز به آن نمی رسد.

بیشتر بخوانید  اهدای گوشت قربانی برای نیازمندان در گرگان - عکس از اخبار تسنیم

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *