خوردن این خوراکی ها می تواند باعث شادی و نشاط شود


به گزارش سایت طلا، مصرف برخی از غذا ها در افزایش و بهبود احساسات خوب مؤثر هستند و می توانند مود ما را افزایش دهند. در ادامه به شما این غذا ها را معرفی خواهیم کرد.

زعفران: زعفران ادویه شادی‌ آور در طب سنتی مشرق زمین است که در درمان بیش از ۹۰ بیماری کاربرد دارد. این ادویه تأثیر مقابله با افسردگی‌های خفیف را دارد و با تنظیم اشتها به بهبود اختلالات غذایی مانند ریزه‌ خواری کمک می‌ کند.

گوشت ماکیان: گوشت مرغ و بوقلمون را می‌توان جزو خوراکی‌ های شادی‌ آور دانست که این تأثیر به دلیل وجود تریپتوفان است. درواقع، این اسید آمینه در تولید سروتونین؛ هورمون خوش‌ خلقی و همچنین ملاتونین به بدن کمک می‌کند.

بوقلمون

غلات سبوس‌ دار: طبیعی است که پس از مصرف برنج، نان، سیب‌زمینی و… احساس آرامش ایجاد شود چرا که منابع حاوی نشاسته موجب آزاد شدن انسولین در بدن و در نتیجه افزایش سطح انرژی و نشاط بیشتر می‌ شود.

عسل: حتماً شنیده‌اید که مصرف خوراکی‌ های شیرین، شادی‌آور است؛ اما شاید ندانید با مصرف بیش از اندازه شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی، مغزتان به خوردن آن‌ها عادت می‌ کند و در نهایت به جای ترشح بیشتر هورمون‌ های شادی، در صورت دریافت نکردن خوراکی‌ های شیرین، شما را غم‌ زده خواهد کرد.

ماست پروبیوتیکی: پژوهش گران معتقدند مصرف فرآورده‌ های حاوی باکتری پروبیوتیک خلق‌ و خو را بهبود می‌ بخشد چراکه تحقیقات جدید نشان داده است که باکتری های مفید روده می تواند با احساسات مرتبط باشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
بیشتر بخوانید  الجزایر: فلسطین قبله سیاسی ما است - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


دیدگاهتان را بنویسید