مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خوراک زبان گوساله؛پخت آسان و خوشمزه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خوراک زبان، خوراک زبان گوساله با سس مخصوص

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با طرز تهیه خوراک زبان آشنا شوید.

طرز تهیه خوراک زبان

مواد لازم برای تهیه خوراک زبان














زبان گوساله جوان 1 عدد
پیاز 1 عدد
سير 1 حبه
جعفري خرد شده 1 پيمانه
دارچين 1 قطعه
برگ بو 2 الي 3 برگ
تخم گشنيز 1 قاشق چايخوري
هل 2 الي 3 عدد
زنجبيل 1 قطعه كوچك
نمك و زرد چوبه به ميزان لازم
رب گوجه فرنگي

طرز پخت خوراک زبان

زبان را خوب بشویید و پرزهای تیره رنگ روی زبان را بگیرید ( اگر از زبان تمیز و بسته بندی شده استفاده میکنید نیازی به این کار نیست ).زبان ، برگ بو ، پیاز ، سیر و چوب دارچین را داخل قابلمه ای بریزید. اب اضافه کنید تا جایی که روی زبان را بگیرد سپس قابلمه را 3 – 4 ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا زبان به آرامی بپزد و نرم شود ( در طول پخت اگر آب نیاز بود میتوانید آب جوش اضافه کنید ).

طرز تهیه خوراک زبان

پس از پخت زبان را از قابلمه خارج کنید و پس از اینکه کمی خنک شد پوست روی زبان را به آرامی جدا کنید و دور بیندازید. سپس زبان را با چاقو به تکه هایی که دوست دارید برش بزنید و روی آن نمک و فلفل بپاشید.

کره و چند قاشق روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. تکه های زبان را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس همراه با نان ، سیب زمینی و سس دلخواه سرو کنید ( میتوانید آب زبان را صاف و در کنار خوراک سرو کنید).نکته : میتوانید زبان را به صورت سوخاری آماده کنید ( مانند همه سوخاری ها با استفاده از غلطاندن در آرد سوخاری و تخم مرغ ) ، همچنین ترکیب مغز و زبان به صورت ساندویچ نیز بسیار لذیذ می باشد.

طرز تهیه خوراک زبان

طرز تهیه سس گوجه فرنگی :

*. 50 گرم کره ی پاستوریزه را در ظرف مناسبی روی حرارت آب کنید و 2 قاشق سوپخوری آرد را به آن اضافه کرده و کمی آن را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و آب (بهتر است.

*. از آبی که زبان در آن پخته شده، استفاده شود) را اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود. می توانید به این سس 250 گرم قارچ رنده شده که سرخ شده اضافه کنید. سس را روی زبان بریزید.

خواص سیر :

*. عفونت های تنفسی را درمان می کند.برای تسکین دندان درد، سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان بمالید.سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا از بین برود.برای درمان سینوزیت، چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل کنید.

*. یک حبه سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب میل کنید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل رفع می شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن.روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می شود.

طرز تهیه خوراک زبان

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  طرز تهیه مربا آلبالو به 3 روش آسان + ویدیو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *