مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خوراکی‌هایی که در مرداد ماه ارزان شدند –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، در میان لیست بلندبالای اقلام خوراکی که در مرداد ماه امسال گران شده اند، نام تعدادی از اقلام از جمله لیموترش دیده می شود که قیمت آنها نسبت به ماه قبل از آن (تیرماه) کاهش یافته است.

گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور نشان می دهد که از ۵۳ کالای خوراکی مورد بررسی در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن، قیمت ۴۴ کالا (معادل ۸۳ درصد) افزایش یافته است و تنها قیمت ۹ کالا(حدود ۱۷ درصد)، کاهش نشان می دهد.

این ۹ خوراکی که بیشتر هم در گروه میوه ها و همچنین سبزیجات هستند، عبارتند از، لیموترش، هندوانه، هلو، خربزه، سیب زمینی، بادمجان، فلفل دلمه ای، روغن نباتی و مغز گردو که از ۰.۱ تا ۱۴.۱ درصد کاهش قیمت داشته اند. 

همچنین لیموترش، هندوانه و هلو به ترتیب با ۱۴.۱، ۹.۸ و ۵.۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را طی مرداد ماه نسبت به ماه قبل از آن (تیرماه) داشته اند.

کدام خوراکی ها در مرداد ماه ارزان شدند؟

اما مقایسه قیمت اقلام خوراکی با ماه مشابه سال قبل نشان می دهد که از کالاهای مورد بررسی مرکز آمار، تنها قیمت پرتقال در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

از ۵۳ قلم خوراکی منتخب، تعداد ۳۸ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه ای کل کشور (۴۲.۴ درصد) داشته اند.

کدام خوراکی ها در مرداد ماه ارزان شدند؟

بیشتر بخوانید  چرا حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز نشده ۲۹مرداد۱۴۰۰
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *