خودکفایی ۸۶ درصدی ساپکو در داخلی‌سازی روغن‌ گریس دور بالای LGEP2



شرکت ساپکو با هدف توسعه و تعمیق تولید داخلی مواد اولیه، کاهش هزینه های تهیه و دسترسی آسان به محصول و همچنین رفع مشکل واردات چربی، داخلی سازی روغن چرب LGEP2 را در دستور کار قرار داد.

LGEP2 یک گریس فشار قوی مبتنی بر لیتیوم است که برای کاربردهای سنگین و با لرزش بالا مناسب است. این گریس در مصارف عمومی در شرایط شدید و ارتعاشات روانکاری خوبی از خود نشان داده و به عنوان گریس کمکی در موتورسازی و تعمیرگاه های رنگ استفاده می شود.

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام ایران خودرو مبنی بر نیاز به تحویل 300 کیلوگرم گریس LGEP2 در سال، این پروژه با تدوین طرح آزمایشی و جستجوی شرکت داوطلب برای تولید این محصول از شهریور ماه 1398 آغاز شد. پس از شناسایی تامین کنندگان داخلی، نمونه برداری و اجرای آزمایشات آزمایشگاهی با نتایج آزمایشات نمونه های خارجی مورد مقایسه قرار گرفت و در نهایت شرکت آسیا جوهل نمونه گریس خود را با نام I.P. گریس LJEP 2 V220 به عنوان گریس معادل گریس خارجی پیشنهاد می شود و این نمونه مورد تایید مهندسی ایران خودرو می باشد.

در حالی که گریس LGEP2 قابل خرید در خارج از کشور در شرایط تحریمی دارای ماندگاری سه ماهه در خط مصرف در شرایط فشار و دمای بالا می باشد، این گریس خودکفا با ماندگاری شش ماه در خط مصرف نیز به همین صورت است. پایه به عنوان همتای خارجی خود SKF و شش ماهه تایید نهایی خط مصرف با حفظ کامل خصوصیات ظاهری اخذ شد و در شهریور 1401 وارد دایره تولید شد.

بیشتر بخوانید  بازیگر «پدرخوانده» درگذشت+ تصویر

شرکت ساپکو به همراه شرکت آسیاجوله در بومی سازی این ماده اولیه به خودکفایی 86 درصدی دست یافتند و پیش بینی می شود این طرح منجر به کاهش 13 هزار یورویی عرضه ارز شود.

Ecopress

دیدگاهتان را بنویسید