خودروهای پرتیراژ به زودی در بورس عرضه می‌شوند



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: امیرمهدی صبایی امروز در نشست خبری سازمان بورس درباره برخورد با فروشندگان سیگنال بازار سرمایه در شبکه های مجازی، اظهار کرد: نظارت بر بازار از سال 1377 ایجاد شده و در 4 حوزه در حوزه تخلف ناشران ایجاد شده است. موسسات مالی، بازار و فضای مجازی گزارش می‌دهند، ناهنجاری‌ها را بررسی می‌کنند و اخیراً سامانه‌ای برای نظارت خودکار فضای مجازی ایجاد شده است که در صورت مشاهده تخلف ابتدا تذکر می‌دهند و در صورت ادامه از فرد دعوت به توضیح می‌کنند. و در صورت مشاهده تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت معامله گران بازار گفت: هرگونه خرید و فروش سهام توسط معامله گران بازار به معنای تخلف نیست، بلکه سیاست معامله گران بازار در حال بررسی است. اگر در روزهای خاصی به فروش برسند، تحت نظر خواهند بود.

به گفته وی؛ شاخص بورس پس از بسته 10 امتیازی سازمان از 1.3 میلیون واحد به 1.4 میلیون واحد رسید.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس درباره توقف قراردادهای آتی سکه گفت: با توجه به شرایط جوی تصمیم گرفته شده فعلا قراردادهای آتی سکه متوقف شود اما بازار آتی واحد سرمایه گذاری صندوق طلا راه اندازی شده است. که ابزاری شبیه بازار آتی سکه است که دارایی های زیربنایی است، این اوراق همان سکه است و برای نوسان قیمت سکه استفاده می شود و حتی می توان با این اوراق سکه را به صورت فیزیکی تحویل داد.

بیشتر بخوانید  زن عصبانی شوهرش را در خیابان شلیک کرد + عکس

صبایی همچنین گفت: بازار آتی سکه در حال حاضر غیر فعال است.

وی در خصوص تغییر زمان معاملات بازار در فرابورس گفت: این موضوع در صلاحیت هیات مدیره بورس هاست و تغییر زمان معاملات فرابورس قبلا از ساعت 12:30 به ساعت 13:00 و هدف آنها ایجاد آرامش در ساعات پایانی بازار بود.

صبایی در خصوص دامنه نوسانات گفت: اولویت فعلی حفظ تعادل و آرامش بازار است. در کشورهای توسعه یافته ممکن است دامنه نوسان و حجم مبنا وجود نداشته باشد اما در کشور ما به دلیل تعادل بازار تصمیم گرفتند دامنه نوسان و حجم مبنا را در نظر بگیرند اما اخیرا تصمیم بر این شد که دامنه نوسان برخی نمادها به تدریج افزایش یابد. افزایش دادن.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس در خصوص افزایش عرضه خودرو در بورس کالا گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع پرطرفدار و پرطرفدار است و تاثیر زیادی در بازار دارد. مهمترین مشکل این صنعت قیمت های دستوری است.

صبایی همچنین گفت: خودروسازان 120 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته اند و دو خودروساز بزرگ هر کدام بین 60 تا 70 هزار میلیارد تومان ضرر دارند که بیشتر آن به دلیل قیمت های دستوری است.

به گفته وی، عرضه خودرو در بورس کالا به تدریج از خودروهای کم تیراژ آغاز و به سمت پرتیراژها پیش می رود. در حال حاضر پژو 207 که یکی از خودروهای پرطرفدار است، پس از خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در بورس عرضه می شود، اما باید سامانه معاملات بورس و سامانه کارگزاری برای عرضه خودرو تغییر کند و برای عرضه پژو آماده شود. 206، خودروهای پارس و سمند. هدف نهایی حرکت به سمت تولید انبوه خودرو پس از عرضه پژو 207 و نجات صنعت خودرو از قیمت های اجباری است.

بیشتر بخوانید  خرید این خودرو سایپا بدون قرعه کشی / قیمت و زمان تحویل

صبایی در این جلسه درباره صندوق های دارا یکم و پالش یکم گفت: این دو صندوق در سال 1378 با مصوبه هیات دولت تاسیس شدند که چالش اصلی تفاوت ارزش دارایی و خالص دارایی هر سهم با معاملات آنها بود. قیمت در حال حاضر این ارزش بین 65 تا 67 درصد ارزش خالص دارایی ها است و پس از اینکه اساسنامه این دو صندوق برای اصلاح به دولت رفت، این صندوق ها در مدیریت بازار فعال شدند. در صندوق پردازش از صندوق دارا 1 جلوتر هستیم و در دو روز اخیر ارزش خالص این صندوق ها از 67 درصد به 74 درصد رسیده است.

وی همچنین گفت: هدف نهایی رسیدن به ارزش صد درصدی صندوق های پردازش ایکم و دارا ایکم است. معاملات در بورس هنوز شروع نشده اما برای دور اول شروع شده است.


دیدگاهتان را بنویسید