خودروهای دوگانه سوز گران شده اند



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، کاهش عرضه، قیمت ماشین دوگانه سوز با نوسانات مواجه شد. آمارهای جدید وزارت صمت نشان می دهد که خودروسازان تا پایان دی ماه سال 1400 حدود 50 درصد از تولید محصولات دوگانه سوز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اند.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد به تجارت نیوز گفت: با کاهش عرضه، قیمت ها در بازار افزایش چشمگیری داشته است.

او در مورد قیمت صحبت می کند خودروهای دوگانه سوز وی می افزاید: پراید، پژو 405 و سمند از پرطرفدارترین خودروهای دوگانه سوز هستند. سایپا دیگر اول تولید نمی کند و خودروی ایران عرضه بقیه را قطع کرده است. این امر باعث ایجاد نوسانات در بازار شده است.

حیدری توضیح می دهد: اگر بین قیمت کارخانه و بازار این نوع تفاوت وجود داشته باشد وسایل نقلیه قبل از افت شدید عرضه، حدود 10 میلیون تومان بود که این اختلاف اکنون دو برابر شده است.

این فعال می گوید: انجام دهید خودروسازان اگر تعهدات خود را به موقع انجام ندهند و محصولات را با کاهش به مشتریان تحویل دهند، قیمت ها متفاوت خواهد بود.

سایپات تولید محصولات دوگانه سوز را متوقف کرد

تا پایان ژانویه، خودروسازان در مجموع 10149 محصول دوگانه سوز تولید کردند که حدود 50 درصد کمتر از تولید سال گذشته در مدت مشابه است.

تا پایان ژانویه 1999، آنها موفق به تولید 19919 خودروی سواری با دو سوخت شدند.

سایپا این شرکت تولید محصولات دوگانه سوز را در خطوط تولید خود متوقف کرده است. در نتیجه ایران خودرو تنها بار تولید محصولات دوگانه سوز را به دوش می کشد.

بیشتر بخوانید  گرانترین منطقه کرج کجاست؟

این شرکت خودروسازی از مجموع هفت خط تولید ایران خودرو، توانایی تولید محصولات دوگانه سوز در شش نقطه را دارد.

در این میان قیمت خودروهای دوگانه سوز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید