خواص منحصر به فرد انگور ؛ این میوه را دست کم نگیرید


روز جدید، تقریباً 151 گرم انگور ، معادل یک فنجان ، صفر درصد چربی و 27 گرم کربوهیدرات و شکر دارد ، در حالی که 5 درصد از نیاز روزانه به فیبر و 27 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تأمین می کند همچنین انگور حاوی مقدار زیادی پتاسیم

 آنگور

نکته مهم در مورد این میوه این است که منبع غنی از پلی فنل و اسیدهای فنلی است. آنتوسیانین ها زیرگونه ای از پلی فنول ها هستند که مسئول رنگ قرمز ، آبی ، بنفش ، سیاه یا سفید انگور هستند. پلی فنول انگور دیگر رسوراترول است که با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.
سلامت چشم
ترکیبات گیاهی موجود در انگور می تواند از بافت چشم در برابر بیماری های شایع محافظت کند. یک مطالعه نشان داد موشهایی که از رژیم غنی از انگور تغذیه می کنند عملکرد شبکیه بهتر و اختلال بینایی کمتری نسبت به موشهای دیگر دارند.
همچنین انگور به دلیل وجود رسوراترول می تواند سلول های چشم را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند. این می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا ، یک بیماری شایع چشم را کاهش دهد. علاوه بر این ، رسوراترول از چشم در برابر بیماری های بینایی مانند گلوکوم ، آب مروارید و بیماری های چشم دیابتی محافظت می کند.
بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواص انگور به دلیل وجود بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی لوتئین و زاگزانتین است و این مواد می توانند به محافظت از چشم در برابر صدمه ناشی از تابش نور آبی از صفحه نمایش کمک کنند.
تقویت حافظه ، تمرکز و خلق و خوی
انگور می تواند فواید زیادی برای سلامت مغز و بهبود حافظه داشته باشد. در یک مطالعه 12 هفته ای ، 111 فرد میانسال سالم روزانه 250 میلی گرم مکمل انگور دریافت کردند. نتایج آزمایشات انجام شده توسط این افراد نشان می دهد که خواص انگور تأثیر بسزایی در بهبود توجه ، حافظه و مهارت های زبانی دارد.
مطالعه دیگری در مورد جوانی سالم نشان داد که نوشیدن 230 میلی لیتر آب انگور. می تواند سرعت و روحیه حافظه را 20 دقیقه پس از مصرف بهبود بخشد. مطالعات روی موش ها همچنین نشان می دهد که مصرف رسوراترول در انگور به مدت 4 هفته باعث بهبود یادگیری ، حافظه و مهارت های خلقی می شود. علاوه بر این ، رشد در قسمت هایی از مغز موش ها و جریان خون مشاهده شد.
بسیاری از خواص انگور. این به دلیل رسوراترول موجود در آن است و این ماده می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.
سلامت قلبی عروقی
خواص انگور قرمز به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در آن است که به سیستم قلبی عروقی کمک می کند. آنتی اکسیدان موجود در انگور قرمز باعث کاهش التهاب و شل شدن رگ های خونی می شود ، همچنین خون را دقیقاً مانند آسپرین رقیق کرده و از لخته شدن پلاکت جلوگیری می کند. این مواد مغذی معمولاً در پوست و دانه های انگور قرمز یافت می شوند. برای بهبود عملکرد قلب ، می توانید از خواص انگور قرمز استفاده کنید. از آن استفاده کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، اما به خاطر داشته باشید که انگور می تواند سطح قند خون را افزایش دهد ، بنابراین مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.
کنترل دیابت
برخی از افراد دیابتی معتقدند که به دلیل قند موجود در آنها باید از خوردن میوه خودداری کنند. میوه هایی با شاخص گلیسمی پایین برای بیماران دیابتی توصیه می شوند و انگور قرمز یکی از آنهاست. قند موجود در انگور قرمز بلافاصله قند خون را در بدن بالا نمی برد و بنابراین خطری برای دیابتی ها ندارد.
کاهش وزن
انگور علاوه بر طعم و رایحه شیرین و آبدار ، دارای مواد مغذی بالایی است که می تواند بدن را به خوبی تأمین کند. با این حال ، انگور کم کالری و تقریباً فاقد چربی است. این بدان معنی است که افزودن انگور به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این ، خواص انگور ؛ به دلیل آنتی اکسیدان های موجود ، می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و فیبر اشباع کمتری به بدن برساند.
اگرچه انگور برای کاهش وزن مفید است ، اما محتوای زیاد قند چیزی است که نباید فراموش شود. هر 100 گرم انگور 67 تا 71 کالری و 16 گرم قند دارد. به همین دلیل استفاده مکرر ایده خوبی نیست. ترکیبی از خواص انگور ؛ با سایر مواد مغذی می تواند راهی موثر برای کاهش وزن باشد.
در طب سنتی ، خواص انگور به طور گسترده ای ذکر شده است. انگور طبع گرم تری دارد و می تواند به عنوان یک غذای کامل در تابستان استفاده شود. البته باید توجه داشت که انگور تازه تورم زیادی ایجاد می کند. انگور نیز میوه ای است که خیلی زود هضم می شود و رطوبت لازم را برای بدن تأمین می کند. پزشکان طب سنتی از خواص انگور استفاده می کنند. برای تمیز کردن کانال ها ، شریان ها و ریه ها توصیه می شود.
انگور را با معده خالی نخورید
یکی از مهمترین موارد در تغذیه سالم دانستن عادات غذایی و خواص هر ماده غذایی است. بعضی از میوه ها مانند هندوانه یا آجیل اگر با معده خالی خورده شوند می توانند به معده و بدن کمک کنند اما برخی میوه ها اگر با معده خالی خورده شوند می توانند مضر باشند. انگور یکی از این میوه هاست.
هرگز انگور را با معده خالی نخورید. انگور زیاد می تواند اسید معده را افزایش داده و به مخاط معده و روده آسیب برساند. خوردن انگور با معده خالی همچنین می تواند منجر به سردرد ، ورم معده و حالت تهوع شود. انگور به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک می تواند تحریک معده را افزایش دهد.
ممنوعیت مصرف انگور
انگور یک میوه مفید است ، اما با برخی غذاها سازگار نیست. جالب است بدانید که انگور را نباید همراه با سبزیجات ، گوجه فرنگی ، گوشت ، چربی ها ، شیر ، دانه های روغنی و ماهی مصرف کرد ، زیرا این امر می تواند برای بدن مشکل ایجاد کند.
تداخلات دارویی
همانطور که در بالا ذکر شد ، انگور حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام رسوراترول است که دارای خواص ضد انعقادی است و خون را رقیق می کند. به همین دلیل ، کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند نباید انگور بیش از حد مصرف کنند.
در این مقاله ، خواص انگور؛ ما پول پرداخت کردیم و می دانستیم که قرار دادن این میوه خوشمزه در سبد غذایی می تواند به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و سلامتی بدن کمک کند. با این حال ، لازم به یادآوری است که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. ما بارها و بارها اشاره کرده ایم که داشتن جسمی سالم نیاز به یک رژیم غذایی سالم دارد که با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب می توانیم به آن برسیم.

بیشتر بخوانید  واکنش زاکانی به حک نامش روی سنگ قبر / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید