مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص معجزه آسای ماسک جوش شیرین برای پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سه ماسک جوش شیرین برای رفع جوش و لک صورت


ماسک جوش شیرین یکی از انواع ماسک های طبیعی است که شما می توانید برای رفع جوش و لک صورت خود از این ماسک مفید استفاده کنید. این ماسک برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار تاثیر گذار است. در ادامه از دلگرم سه ماسک برتر و مفید جوش شیرین را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.


برای داشتن پوست زیبا و صاف این بخش از دلگرم را مطالعه نمایید و با فواید جوش شیرین برای پوست آشنا شوید.


ماسک جوش شیرین


جوش شیرین یکی از موادی است که علاوه بر شیرینی پزی می توانید از آن به عنوان یک ماده زیبا کننده برای پوست و مو خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سه نوع ماسک جوش شیرین را مشاهده خواهید کرد.


مزایای ماسک جوش شیرین برای پوست


شاید کمی تعجب آور باشه ولی ماسک جوش شیرین از راه های بسیار موثر و کم هزینه برای بهبود پوست هست. جوش شیرین یک آنتی بیوتیک هست و آلودگی ها و عوامل بیماری زا رو از روی پوست شما پاک میکنه. همچنین استفاده از ماسک وش شیرین میتونه عفونت های قارچی رو درمان کنه. همچنین پوست رو نرم و صاف و تمیز تر و تازه تر میکنه و احساس سبکی و لطافت رو براتون به همراه خواهد داشت. این ماده کم هزینه و همیشه در دسترس میتونه جایگزین خیلی خوبی برای محصولات آرایشی و بهداشتی و ماسک های گران قیمت باشه.


تاثیر جوش شیرین بر لک های جوش


استفاده از ماسک جوش شیرین برای صورت میتونه لکه هاب به جا مونده از جوش و آکنه رو هم بهبود ببخشه و پوست صورت رو روشن کنه. همچنین این ماده میتونه به بهبود جوش های صورت و درمان سریع تر اونها کمک کنه.

بیشتر بخوانید  آموزش آرایش چشم مجلسی در 11 مرحله


جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سر سیاه


از مواردی که میشه در مزایای جوش شیرین ذکر کرد از بین بردن جوش های سر سیاه هست. جوش شیرین جوش های سر سیاه که عموما ناشی از عفونت هستن با ماسک جوش شیرین بهبود پیدا میکنن و جوش شیرین با نرم کردن پوست اطراف جوش ها به خارج شدن عفونت ها کمک میکنه.ماسک جوش شیرین خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی داره که میتونه التهاب های خفیف رو بهبود ببخشه. همچنین چربی های اضافی رو از منافذ پوست پاکسازی میکنه که همین مساله باعث پیشگیری از جوش های جدید و لگ های پوستی میشه.


معرفی سه ماسک برتر جوش شیرین


یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها و آقایان از بین بردن جوش و لک صورت است که بهتر است برای درمان جوش و از بین بردن لک و جای جوش صورت خود از ماسک های طبیعی استفاده کنید و استفاده از محصولات شیمیایی را کنار بگذارید.


ماسک جوش شیرین برای از بین بردن جوش صورت بسیار تاثیر گذار است و در صورت سازگاری این ماسک با پوست صورتتان می توانید چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. از این ماسک می توانید برای درمان بیماری آکنه نیز استفاده کنید.


ماسک جوش شیرین ر


مواد لازم


  • جوش شیرین : به میزان لازم

  • آب : به میزان لازم


طرز تهیه ماسک جوش شیرین


در درون ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب شستشو دهید.


ماسک جوش شیرین و آب لیمو ترش


جوش شیرین و آب لیمو دو ماده طبیعی برای از بین بردن جوش های صورت هستند.شما می توانید علاوه بر از بین بردن جوش های صورت خود از این ماسک برای درمان جای جوش صورت نیز استفاده کنید.در ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین و آبلیمو را باهم مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب به خوبی شستشو دهید.


ماسک جوش شیرین و ماست


این ماسک را بهتر است با نمک دریایی و پودر گل بابونه و پودر رازیانه تهیه کنید. ماست موجود در این ماسک باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود و از در آوردن جوش جلوگیری می کند. جوش شیرین هم یک لایه بردار طبیعی است و برای درمان جوش صورت و جای جوش صورت یک ماده تاثیر گذار است. نمک دریایی برای درمان بیماری های پوستی اگزوما و آکنه و … یک ماده تاثیر گذار است و یک لایه بردار و نرم کننده طبیعی برای پوست صورت است. بابونه می تواند حساسیت های پوستی را شما را بهبود دهد و یک ماده ضد التهاب و نرم کننده برای پوست است. رازیانه موجود در این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار است. این ماسک برای پاکسازی و شادابی و درمان جوش و جای جوش بسیار تاثیر گذار است.


همچنین بخوانید:


خواص بی نظیر و باور نکردنی جوش شیرین برای پوست


اندر مصارف جوش شیرین برای زیبایی


کاربردهای جوش شیرین در خانه داری


مواد لازم


ماست + جوش شیرین +پودر گل بابونه + نمک دریایی + پودر بذر رازیانه


طرز تهیه


برای تهیه این ماسک همه مواد ذکر شده را با مقداری ماست خلوط کنید. بهتر است که اندازه مواد جامد مخلوط شده باهم یکسان باشد. بعد از اینکه ماسک را تهیه کردید برای گرفتن نتیجه بهتر ترکیب مواد مخلوط شده ماسک را بعد از یک یا دو ساعت بر ریو پوست خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. مواد ترکیب شده را می توانید به مدت ۷۲ ساعت در درون یک ظرف در بسته نگهداری کنید.


در استفاده از جوش شیرین به این نکات توجه کنی


  1. هرگز ماسک جوش شیرین رو به طور مستقیم روی زخم و یا محل سوختگی و یا هر قسمتی از پوست که آسیب دیده قرار ندید.

  2. اگر در صورتتون دچار آفتاب سوختگی شدید از این ماسک استفاده نکنید.

  3. قبل از اینکه به طور کامل از ماسک جو شیرین برای پوستتون استفاده کنید مقدار کمی از اون رو روی منطقه ی کوچکی از پوستتون امتحان کنید. اگر بعد از 5 دقیقه دچار سوزش و یا خارش زیاد شدین اون رو با آب سرد بشورید و از این ماسک استفاده نکنید.

  4. مراقب باشید این ماسک وارد چشمتون نشه. اگر این اتفاق افتاد بلافاصله چشمتون رو با آب سرد شستشو بدید.


بیشتر بخوانید  مدل های زیبای پدیکور هندوانه ای
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *