خواص ماست سالم


اگر میزان باکتری های خوب بدن در حد مطلوب باشد، سیستم گوارشی بهتر عمل می کند و سیستم ایمنی بدن ارتقا می یابد. این باکتری های خوب از سوزش سر دل نیز جلوگیری می کنند.



برخی از تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های خوب موجود در ماست به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری نیز کمک می کند. زمانی که فردی از آنتی بیوتیک های مختلف استفاده می کند، باکتری های مفید خون را از بین می برد. اگر اغلب ماست بخورید، سطح باکتری های خوب بدن در حد طبیعی باقی می ماند.



به دلیل وجود برخی مواد موجود در ماست، میزان لاکتوز آن نیز کم است که آن را جایگزین خوبی برای شیر می کند. افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی توانند از مواد حساس به لاکتوز استفاده کنند، می توانند ماست را به عنوان جایگزین مطلوب انتخاب کنند.



از آنجایی که ماست از لبنیات تهیه می شود، مقدار بسیار زیادی کلسیم دارد که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است. کلسیم برای افراد با تراکم استخوان پایین و همچنین برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان مفید است.

مقدار متعادل کلسیم می تواند بدن را سالم نگه دارد و آن را به کاهش وزن تشویق کند.
ماست نیز منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین به بدن شما انرژی زیادی می دهد و به شما کمک می کند در طول روز سالم، شاداب و سرزنده بمانید.



بسیاری از سیستم های داخلی بدن برای ترمیم خود به پروتئین نیاز دارند، به خصوص ماهیچه ها، همچنین پروتئین ها معده را پر می کنند و باعث می شوند در مدت زمان طولانی احساس سیری کنید.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض رگورافنیب

هلن جلالی


دیدگاهتان را بنویسید