خواص شیر بر روی پوست


می توانید یک قاشق غذاخوری نشاسته را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که یک قاشق غذاخوری نشاسته در آن حل کرده اید بنوشید.

خواص شیر بر روی پوست

مطالعات نشان داده است که پروتئین، کلسیم و ویتامین B12 موجود در شیر نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های پوستی مانند خشکی، شکنندگی و اگزما دارند. اسید لاکتیک موجود در شیر نیز در اکثر لوسیون های صورت و کرم های پوست استفاده می شود و خاصیت نرم کنندگی و شادابی روی پوست دارد.

استفاده از ماسک های خانگی شیر یک یا دو بار در هفته می تواند از پیری زودرس و خطوط ریز جلوگیری کند.

ماسک گندم و جوانه گندم به دلیل داشتن منبع پروتئین بالا می تواند پوست را سفت کرده و چین و چروک را برطرف کند. برای این کار ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را خوب له کنید، نیمی از میوه آووکادو را رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط کنید. سپس سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. مایع حاصل را روی پوست کاملا تمیز بمالید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک بادام همچنین پوست را محافظت و مرطوب می کند. یک قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام خوب مخلوط کنید سپس یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید  10 علت اصلی ضعیف شدن و کاهش حافظه

مخلوط شیر و نمک پوست صورت شما را بسیار نرم و لطیف می کند. بر این اساس می توانید یک قاشق چای خوری نمک را در دو قاشق غذاخوری شیر بریزید و هم بزنید و در هنگام خواب به صورت خود بمالید.

ماسک سیب و شیر باعث لایه برداری و روشن شدن پوست می شود. یک سیب را رنده کنید و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.

از ماسک شیر و آرد برنج، ماسک نشاسته و شیر نیز می توان برای جوانسازی و شادابی انواع پوست استفاده کرد. سپس یک قاشق آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید و عصر هنگام خواب روی پوست تمیز و شسته قرار دهید و همزمان یک لیوان شیر بنوشید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن روی پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری نشاسته را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و روی پوست بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که یک قاشق غذاخوری نشاسته در آن حل کرده اید بنوشید. در نظر داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کنید سپس یک لیوان شیر بریزید و هم بزنید تا مایع یکدست شود.

نوشیدن روزانه یک لیوان شیر علاوه بر استفاده از ماسک هایی که با شیر تهیه می شود و تاثیر مثبتی روی پوست شما می گذارد، علاوه بر داشتن صورت تمیز، سلامت دندان، ناخن، مو و در نتیجه زیبایی را نیز تضمین می کند.

منبع: جام جم

بیشتر بخوانید  D۳ در آزمایش خون نشانه چیست و چگونه آن را تامین کنیم ؟


دیدگاهتان را بنویسید