مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص روغن جلبک دریایی برای سلامت پوست، مو و بدن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روغن جلبک دریایی چیست؟

جلبک دریایی در کنار سواحل و دریاچه ها رشد می کند. جلبک ها سبز رنگ و از نظر ظاهری جذاب نیستند. بسیاری از آسیای شرقی جلبک ها را یک غذای خوشمزه می دانند. روغن جلبک دریایی Dr. روغن نیز از این جلبک ها به دست می آید. لازم به ذکر است که از بین 52000 گونه جلبکی که وجود دارد، تنها 16 گونه جلبک قابل استخراج است.
جلبک دریایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مفید است. بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. یکی از مهم ترین این بیماری ها بیماری های پوستی است که جلبک ها برای ماسک صورت استفاده می کنند. اثربخشی و درمان قابل توجهی برای جوش و آکنه دارد.

آیا می دانستید که آب دریا و پلاسمای خون دارای ترکیبات شیمیایی مشابهی هستند؟

جلبک دریایی به طور طبیعی مواد مغذی مورد نیاز خود را از آب دریا جذب می کند، بنابراین جلبک دریایی حاوی غلظت بالایی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی است.
این خواص و خواص جلبک دریایی مواد مغذی بدن را تامین می کند، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و به درمان چندین بیماری پوستی از جمله پسوریازیس، اگزما، جوش و آکنه کمک می کند.
جلبک دریایی به طور طبیعی پوست را تمیز می کند و باعث جوان سازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود که نتیجه آن توقف روند پیری پوست، رطوبت رسانی به پوست و تحریک سلول های پوست برای ایجاد سلول های جدید و کلاژن است.
از جلبک دریایی می توان در تولید مواد آرایشی و روغن های مقوی پوست، محصولات دارویی و غیره استفاده کرد.
یکی از محصولات جلبک دریایی که خواص منحصر به فرد این جلبک و داروی کاهش وزن پوست و موضعی را دارد، روغن جلبک دریایی است.

بیشتر بخوانید  اموزش بستن مو ( مدل مو بسته زنانه )

  روغن جلبک

خواص روغن جلبک دریایی برای پوست و سلامتی

روغن جلبک در برابر التهاب و مشکلات پوستی

روغن جلبک دریایی به دلیل خواص ضد التهابی و درمانی خود می تواند در درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، درماتیت و حساسیت های پوستی، آکنه و جوش بسیار موثر باشد.

بهبود سلولیت و چربی سوزی موضعی با روغن جلبک

روغن جلبک دریایی نیز برای کاهش وزن و تناسب اندام استفاده می شود. در واقع روغن جلبک دریایی گردش خون را در زیر پوست تحریک می کند، سموم را از بدن دفع می کند و تخلیه لنفاوی را افزایش می دهد که ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد و چربی نزدیک سطح پوست را کاهش می دهد.

نحوه استفاده از روغن جلبک دریایی برای کاهش وزن موضعی و چربی سوزی

برای از بین بردن سلولیت روزی یک یا دو بار به مدت 15 دقیقه نواحی آسیب دیده را با روغن جلبک دریایی ماساژ دهید، استفاده از رول فوم همزمان با ماساژ دست توصیه می شود.

فواید روغن جلبک

روغن جلبک دریایی و جوانسازی پوست

وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و مواد معدنی در روغن جلبک دریایی روند پیری را متوقف می کند، پوست را بازسازی می کند، پوست را مرطوب و آبرسانی می کند. روغن جلبک دریایی نرمی و درخشندگی را به پوست باز می گرداند و سلول های مرده را از بین می برد.

روغن جلبک دریایی، روغن ضد سرطان

وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی، بتاکاروتن و فیکوسیانین در ترکیبات جلبک دریایی منجر به خواص ضد سرطان زایی در روغن جلبک دریایی شده است.

باید بخوانید:

10 خاصیت جادویی اسپیرولینا

بیشتر بخوانید  اصول و نکات آرایش اداری

10 خاصیت جادویی اسپیرولینا

اسپیرولینا یک جلبک سبز تیره است که یکی از قوی ترین مواد غذایی فوق العاده در طبیعت است. بیشتر این غذاها به عنوان مکمل برای

روغن جلبک دریایی و تیروئید

جلبک دریایی سرشار از ید است که برای غده تیروئید بسیار مفید است، یکی از انواع جلبک دریایی که خواص بی نظیری برای پوست و سلامتی دارد، جلبک دریایی Himanthalia Elongata است که به اسپاگتی دریایی معروف است.
این جلبک دریایی ویتامین ها و آمینو اسیدهای ضروری پوست را تامین می کند و توانایی آبرسانی به پوست را دارد.
علاوه بر مراقبت از پوست، از روغن این جلبک می توان در آشپزی نیز استفاده کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *