خواص درمانی روغن سبوس برنج


فواید روغن سبوس برنج برای جوانان و سلامت پوست

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید روغن سبوس برنج آن ها ملاقات می کنند.

فواید روغن سبوس برنج

روغن نرم برنج

این محصول شگفت انگیزی است که از پوست قهوه ای بیرونی برنج ساخته شده است که با پوست کنده نشده متفاوت است. تنها 8 درصد از مقدار برنج سیری ناپذیر پوسته یا سبوس است، اما همین مقدار حاوی 15 تا 20 درصد روغن است.روغن سبوس برنج دارای فواید بی شماری برای سلامتی است که باعث کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان، بهبود سلامت پوست می شود. شامل کمک به کاهش وزن، کاهش علائم یائسگی، محافظت از قلب و کاهش واکنش های آلرژیک است. محبوبیت روغن سبوس برنج در حال افزایش است و مزایای زیادی نسبت به سایر روغن های رایجی که در آشپزی استفاده می کنیم دارد.

برنج یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است و روغن سبوس برنج از پوسته و دانه های آن استخراج می شود. نقطه دود این روغن بالاست و به همین دلیل در روش های پخت در دمای بالا استفاده می شود. مشابه روغن های دیگر ترکیبی مشابه روغن بادام زمینی دارد اما مزایای دیگری نسبت به این روغن دارد.روغن سبوس برنج اغلب در طبخ غذاهای آسیایی مانند چین و ژاپن استفاده می شود که یکی از دلایل استفاده زیاد آن است.برنج در آشپزی این کشورها وجود دارد.

با این حال محبوبیت روغن سبوس برنج به دلیل قیمت مناسب و مزایای آن در کشورهای دیگر رو به افزایش است.روغن سبوس برنج به دلیل ویتامین E، تعادل ایده آل اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و توانایی کاهش کلسترول مورد توجه مردم قرار می گیرد. بیایید نگاهی دقیق تر به فواید سلامتی این روغن بیندازیم.

فواید روغن سبوس برنج

فواید تغذیه ای روغن سبوس

ویتامین های B موجود در سبوس تا حد زیادی در طی فرآیند چربی زدایی حرارتی از بین می روند، اما ویتامین E و D آنها مانند روغن های دیگر زیاد است. بنابراین به حفظ تعادل سیستم عصبی و مغزی کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به بیماری های عفونی، بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد، التیام دهنده خوبی برای زخم ها، التهاب ها، تغذیه کننده پوست سر، در برابر پیری است. . و در برابر چین و چروک

ارزش غذایی روغن سبوس برنج بالاست زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری است. مطالعات نشان داده است که مصرف این روغن در رژیم غذایی به میزان قابل توجهی کلسترول به ویژه کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد، بنابراین برای کسانی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کنند ایده آل است.

بیشتر بخوانید  فیستول مقعدی لیزری بهترین روش سرپایی برای درمان فیستول است

تیزی اکسیداتیو (طعم تند ناشی از اکسیداسیون روغن) رایج ترین نوع فساد روغن است که در اثر واکنش اسیدهای چرب غیراشباع با اکسیژن ایجاد می شود. سبوس برنج از نظر پایداری اکسیداتیو عالی است، این پایداری به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های طبیعی در آن است.

از جمله آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج می توان به ویتامین E و اوریزانول اشاره کرد. وجود این آنتی اکسیدان ها پایداری اکسیداتیو را برای مدت طولانی در دماهای بالا و پایین حفظ می کند و باعث می شود مواد غذایی پخته شده با روغن سبوس برنج ماندگاری طولانی داشته باشند. وجود این آنتی اکسیدان ها به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف این روغن در رژیم غذایی به میزان قابل توجهی باعث کاهش کلسترول به خصوص کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود زیرا این روغن نسبت به سایر روغن های گیاهی نقطه دود بالاتری دارد (257 – 245 درجه). استفاده آسان برای پخت و پز روغن تصفیه شده سبوس برنج با رنگ روشن و طعم خوب، روغن مناسبی برای تهیه سس مایونز، مارگارین و مصرف در سالاد است، همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های طبیعی در این روغن که پوست را تغذیه می کند، می تواند ضد پیری باشد. ضد چروک. در تولید و ساخت کرم های ضد آفتاب و آرایشی و بهداشتی کاربردهای فراوانی داشته است.

روغن نرم کم کالری نیست

کالری این روغن نسبت به سایر روغن ها یکسان است و در هر گرم 9 کالری انرژی دارد. بنابراین زیاده روی در مصرف آن منجر به چاقی و عوارض آن می شود.

فواید روغن سبوس برنج

روغن برنج و جوانسازی پوست

فواید روغن سبوس برنج

یکی دیگر از خواص روغن برنج این است که پوست را تغذیه می کند. کسانی که پوست خشک و چروک دارند از این منبع غنی اسیدهای چرب نهایت استفاده را می برند. اگر یک شبه پوست را با برنج تنها بگذارید، خواهید دید که اسیدهای چرب و آمینو بسیار ارزشمندی که در این روغن به وفور وجود دارد به آرامی از لایه های سطحی پوست شما عبور کرده و به عمق پوست نفوذ می کند.استفاده طولانی مدت از روغن برنج پوست یک شبه و جوان و کاهش چین و چروک روی پوست.

بیشتر بخوانید  قرص و کپسول اشتها آور WAM

برنج و مو

یکی دیگر از عواملی که برنج را به یک محافظ عالی از پوست و مو تبدیل می کند، میزان قابل توجه ویتامین B موجود در برنج است. کسانی که به دلیل تلخی های گذشته یا میراث گذشتگان یا کمبود مواد غذایی دچار ریزش مو شده اند و به مطب مراجعه کرده اند به خوبی می دانند که اولین دارویی که پزشک پس از بررسی علت بیماری تجویز می کند داروی B است. ویتامین ها و به خصوص 5 B زیرا این ویتامین خاصیت عجیبی دارد که باعث تحریک متابولیسم سلول های زنده و فعال فولیکول مو می شود که موهای فعال برای زندگی و رشد به آن نیاز دارند.

ترمیم پوست برنج

اما استفاده از ویتامین B به ریزش مو محدود نمی شود. این ویتامین در مواردی که فرد تحت عمل جراحی قرار گرفته است بسیار مفید است، زیرا مصرف خوراکی و موضعی آن ترمیم پوست را تسریع می کند. این امر باعث شده افرادی که از لایه برداری، میکرودرم ابریژن و لیزر درمانی استفاده می کنند، از کرم های موضعی به نام پانتنول B یا دکس پانتنول که حاوی ویتامین B5 هستند استفاده کنند تا پوست خود را سریع تر ترمیم کنند. جالب است که این ویتامین به مقدار زیادی در برنج یافت می شود و این توضیح می دهد که چرا برنج برای پوست ما بسیار مفید است. بسیاری از مردم فکر می کنند که برای دریافت پروتئین باید گوشت بخورند. این ایده که گوشت یک غذای مغذی است در بسیاری از افراد ریشه دوانده است.

اما اینطور نیست، زیرا پروتئین های موجود در گیاهان نیز درصد قابل توجهی از وزن آنها را تشکیل می دهند و در بسیاری از موارد می توانند جایگزین مناسبی برای گوشت و منابع حیوانی باشند، به خصوص که منابع حیوانی معمولاً کلسترول بالایی برای افراد مسن دارند. یکی از این گیاهان برنج است. پروتئین درصد بالایی از وزن خالص برنج را تشکیل می دهد و این رقم به حدود 11 درصد می رسد و اگر برنج با حبوباتی مانند لوبیا و عدس به تنهایی و بدون گوشت ترکیب شود، نیاز روزانه فرد به پروتئین را تامین می کند.

اما پوست ما نیز به شدت به این پروتئین نیاز دارد زیرا ساختار اصلی لایه بیرونی و کراتین پوست از پروتئین تشکیل شده است و اگر این لایه آسیب ببیند، پوست محافظت نشده و بسیار آسیب پذیر می شود. یعنی مصرف پروتئین یکی از اصول محافظت از پوست است و چه پروتئینی بهتر از برنج که در سطور بالا به خواص بی شمار آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید  مزایای شنا - یک مرور کلی

اکتشافات علمی جدید در مورد سایر فواید سبوس

اکنون پزشکان موافق هستند که سبوس مهمترین درمان طبیعی برای یبوست است. یبوست همچنین از بروز هموروئید جلوگیری می کند، از التهاب دیورتیکول (کیسه گرد با اشکال و اندازه های مختلف که در دیواره داخلی روده تشکیل می شود)، سرطان روده بزرگ، شقاق، فیستول، شقاق معده و عفونت های دستگاه گوارش (اغلب در افراد مسن) جلوگیری می کند.

مصرف زیاد نوشابه، مایعات و آب توصیه می شود.
طبق مطالعات مختلف، سبوس غنی ترین منبع غذایی برای فیبر و فیبر گیاهی است. اکثر مردم این فیبر و الیاف را که عمدتاً از مواد سلولزی و همی سلولزی هستند می شناسند و می دانند که مصرف آن باعث افزایش حجم مدفوع می شود. افزایش حجم مدفوع عامل اصلی مبارزه با یبوست و بیماری های روده بزرگ و ایجاد سرطان روده بزرگ است البته باید گفت که الیاف گیاهی به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می شوند. سبوس گندم یک فیبر غذایی نامحلول است که تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از یبوست و سایر بیماری های روده بزرگ دارد.سبوس جو و برنج از فیبرهای محلول هستند که تاثیر بسیار خوبی در کاهش کلسترول خون دارند.

برای رسیدن به چنین اثری باید 5 فنجان هویج یا کلم آب پز یا 11 سیب بخورید تا 50 گرم سبوس در بدن اثر کند.برای درمان 60 درصد افراد مبتلا به یبوست از شیر یا سیب زمینی استفاده می شود.

فیبرهای گیاهی و سبوس سرطان روده بزرگ را مهار می کنند

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غلات نرم و نان سبوس دار خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می دهد.

فواید روغن سبوس برنج

آیا پرخوری سبوس مجاز است؟

همانطور که کاهش یا عدم مصرف سبوس برای عملکرد دستگاه گوارش مفید نیست، مصرف بیش از حد سبوس نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. لذا توجه به نکات زیر ضروری است:

  • مصرف زیاد غذاهای نرم می تواند باعث اسهال شود.
  • مصرف زیاد نوشابه منجر به انسداد روده و التهاب دیورتیکول روده می شود.
  • مصرف مایعات و آب فراوان پس از مصرف سبوس توصیه می شود.
  • بنابراین اعتدال و اعتدال در مصرف هر نوع غذایی لازم است (هر چند مفید باشد).

فواید روغن سبوس برنج

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید