خواص دانه سبزیجات کولا + عکس


کولا یک گیاه دارویی است

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید گیاه کولا و خواص این دانه آن ها ملاقات می کنند.

کولا یک گیاه دارویی است

ما دانه های کولا شگفت انگیزی را ارائه می دهیم که در نوشابه ها استفاده می شود

جالب اینجاست که شرکت کوکاکولا از دانه های کولا برای طعم دادن به نوشیدنی های خود استفاده می کند که به این دلیل در سراسر جهان شناخته شده است. دانه های کولا از درختانی به ارتفاع تا 20 متر که دارای برگ های بیضی شکل و گل های زرد هستند به دست می آید. دانه های کولا در داخل میوه و در یک پوشش سبک یافت می شوند.

دانه ها بوی گل رز می دهند و طعم اولیه آن کمی تلخ است، اما با جویدن شیرین می شوند. دانه کولا از 2.5-1٪ کافئین، کولانین، تئوفیلین و تئوبرومین تشکیل شده است. بنابراین محرک است و گردش خون را در مغز افزایش می دهد. تئوبرومین یک ماده آلکالوئیدی است که به وفور در شکلات، قهوه و چای یافت می شود و به افراد احساس بیداری می دهد. وجود کافئین و تئوبرومین در این ترکیب دلیل اصلی احساس شادی پس از جویدن دانه های کولا است.

کولا چیست؟

کولا گروهی از نوشیدنی های گازدار غیر الکلی است که اغلب حاوی دی اکسید کربن (دی اکسید کربن)، کارامل، کافئین، شکر و غیره است. کلمه ماشین از نام کارخانه ماشین گرفته شده است. از دانه های این گیاه که در غرب آفریقا می روید، به عنوان منبع کافئین در نوشیدنی های اولیه استفاده می شد.

اولین نوشیدنی با طعم کولا در سال 1881 ساخته شد، اما کلمه کولا پس از کشف کوکاکولا در 8 می 1886 توسط دکتر جونز پمبرتون مورد استفاده روزمره قرار گرفت. کوکاکولا در اولین سال تولید خود تنها 9 بطری نوشابه در روز می فروخت، اما به تدریج گسترش یافت تا اینکه در سال 1895 اولین کارخانه کوکاکولا در دالاس، تگزاس افتتاح شد. از آن زمان تا کنون انواع دیگری از خودروها مانند پپسی، خودرو و … تولید و وارد بازار مصرف شده است.

مصرف کولا عوارض زیادی دارد از جمله

فشار خون بالا منجر به پوکی استخوان، قند خون بالا، پوسیدگی دندان و چاقی می شود.
نوشیدنی های غیر الکلی = دی اکسید کربن + اسید + شکر / در تهیه نوشیدنی های غیر الکلی از مواد مختلفی استفاده می شود که خوردن آنها به صورت جداگانه کمی افتضاح به نظر می رسد!

از جمله مهمترین مواد تشکیل دهنده نوشابه عبارتند از:
  • دی اکسید کربن:

احتمالاً نام آب گازدار را روی بطری های نوشابه دیده اید. این گاز که به آن می گویند اغلب دی اکسید کربن (دی اکسید کربن خودمان) است که تحت فشار وارد بطری می شود و وقتی در بطری را باز می کنید فشار آزاد می شود و به صورت حباب بیرون می آید.

بیشتر بخوانید  اعتیاد به اعتیاد

بیشتر نوشیدنی ها شیرین هستند، اما استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به جنگ جهانی دوم برمی گردد. این اولین شیرین کننده مصنوعی، ساخارین بود که پس از اثبات سرطان زا بودن آن در سال 1970، ممنوع شد و با آسپارتام جایگزین شد. البته بحث در مورد فواید و خطرات شیرین کننده های مصنوعی همچنان ادامه دارد.

معروف ترین اسیدهای مورد استفاده در نوشابه ها اسید سیتریک و فسفریک هستند. طعم تندی که بعد از نوشیدن کولا احساس می کنید به خاطر همین اسیدهاست.

این ماده که در بسیاری از نوشیدنی ها وجود دارد اثر محرکی بر قلب و سیستم عصبی مرکزی دارد و تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد.کافئین به طور موقت فشار خون را بالا می برد اما در صورت اثر طولانی مدت آن هنوز هیچ مدرک معتبری وجود ندارد. . فشار خون بالا. اضطراب، ناراحتی معده، اختلالات خواب و غیره. از دیگر عوارض کافئین هستند.

یکی دیگر از عوارض مهم کافئین اعتیاد است به طوری که بیش از 50 درصد افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می کنند در صورت عدم مصرف دچار سردرد می شوند.از دیگر عوارض کمبود کافئین عبارتند از: احساس خستگی، کاهش انرژی، کاهش تمرکز و هوشیاری، خلق و خو. تاب و غیره

به دلیل موارد فوق، پزشکان اصرار دارند که افراد مبتلا به فشار خون بالا، زنان باردار و کودکان مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهند. با این حال، کافئین خود یک موضوع رایج است که باید جداگانه بررسی شود. علاوه بر این مواد اصلی، از رنگ هایی مانند رنگ کاراملی، طعم دهنده و مواد نگهدارنده نیز در تولید نوشیدنی ها استفاده می شود. البته فراموش نکنیم که برخی از نوشیدنی ها حاوی مواد سرطان زا غیرمجاز مانند بنزن هستند که از آنجایی که وجود این مواد غیرمجاز است، مسئولان باید به آن توجه کافی داشته باشند. همچنین لازم است بدانید که نوشابه ها حاوی مقادیر کمی هستند یا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری نیستند.

  • مصرف کولا عوارض زیادی دارد از جمله

فشار خون بالا منجر به پوکی استخوان، قند خون بالا، پوسیدگی دندان و چاقی می شود.

ما دانه های کولا شگفت انگیزی را ارائه می دهیم که در نوشابه ها استفاده می شود

مواد تشکیل دهنده لوبیا کولا

دانه های کولا سرشار از تئوفیلین، تئوبرومین و کافئین هستند. تئوفیلین به انبساط و شل شدن عضلات کمک می کند و در نتیجه آرام می شود. همچنین در افرادی که از برونشیت و آسم رنج می برند، برونش ها را باز می کند. تئوبرومین موجود در دانه های کولا رگ های خونی را شل می کند و فشار خون را کاهش می دهد. کافئین همچنین انرژی مورد نیاز افرادی که احساس خستگی مزمن می کنند را تامین می کند.

بیشتر بخوانید  روشهای تشخیص ماهی تازه و سالم از ماهی فاسد
دانه کولا در برابر باکتری ها

کولا فشار خون بالا را کاهش می دهد و با سموم مخرب مختلف مبارزه می کند. بنابراین درمان موثر روماتیسم، عفونت‌های ادراری، هپاتیت، نارسایی احتقانی قلب و بیماری‌های مقاربتی در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی مؤثر است. مطالعه ای که در سال 2004 در مجله تحقیقات حفاظت از گیاهان منتشر شد نشان می دهد.

دانه های کولا می توانند رشد و تولید مثل باکتری مایکوباکتریوم را متوقف کنند. این باکتری ها باعث مننژیت و سل می شوند. و اولین کاربردهای درمانی دانه های کولا برای سرماخوردگی بود. تحقیقات اخیر تأثیر این دانه ها را بر افزایش حجم کیسه های هوایی در ریه ها نشان داده است. در نتیجه، بدن اکسیژن و دی اکسید کربن بیشتری دریافت می کند.

نیز در حال افزایش است. زیرا کیسه های هوایی ریه ها محل تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین سلول های بدن و هوای آزاد است. و با افزایش سطح این سلول ها، سطح تبادل افزایش می یابد.

گردش خون را با کولا افزایش دهید

افزایش فعالیت قلب و گردش خون باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها می شود. این خون به تمام بافت ها و اندام ها مانند پوست، کبد، مغز و غیره می رسد. شاید به همین دلیل است که این گیاه به عنوان گیاه هوش شناخته می شود زیرا هم عملکردهای شناختی و هم تمرکز و سطح هوشیاری را در مغز افزایش می دهد. همچنین زخم ها را سریع تر بهبود می بخشد. زیرا اکسیژن رسانی و تغذیه بافت های آسیب دیده افزایش یافته است.

کولا همچنین هضم و جذب را بهبود می بخشد

مصرف دانه های کولا بعد از غذا باعث افزایش جذب مواد مغذی می شود. همچنین مشکلات گوارشی مانند نفخ، سوزش سر دل، مشکلات روده و معده را کاهش می دهد.

دانه کولا و سرطان پروستات

چندین فیتواستروژن توانایی توقف رشد سلول های سرطانی را دارند. این شامل فیتوآندروژن های موجود در دانه کولا است. این فیتوآندروژن ها در واقع هورمون های جنسی هستند که در گیاهان یافت می شوند و می توانند آپوپتوز را در سلول های سرطان پروستات تحریک کنند. آپوپتوز، که در واقع مرگ برنامه ریزی شده سلولی است، می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و از رشد آنها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  ۳۶ روش خانگی آسان برای درمان فیبروم رحمی
دانه های کولا؛ تقویت سیستم ایمنی بدن

ریشه و برگ درخت کولا حاوی ترکیبات فراری است که از عفونت باکتریایی در بدن جلوگیری می کند. به ویژه این گیاه عفونت های مرتبط با بیماری های تنفسی مانند مننژیت، برونشیت و سل را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم دانه های کولا

کولا به دلیل محتوای کافئین بدن را تحریک می کند تا ضربان قلب را افزایش دهد. این وضعیت برای افرادی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است. اما برای افرادی که متابولیسم آهسته دارند، مانند افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، ایده آل است.

کاهش وزن با کمک کولا

دانه های کولا به دلیل داشتن کافئین گرسنگی را کنترل می کنند. آنها همچنین چربی می سوزانند. این دانه ها برای کسانی مناسب است که علاوه بر کاهش وزن می خواهند رژیم غذایی خود را اصلاح کنند.

فشار خون بالا را کاهش دهید

کولا فشار خون بالا را کاهش می دهد و با سموم مخرب مختلف مبارزه می کند. بنابراین درمان موثری برای روماتیسم، عفونت های مجاری ادرار، هپاتیت، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های مقاربتی است.

ما دانه های کولا شگفت انگیزی را ارائه می دهیم که در نوشابه ها استفاده می شود

ما دانه های کولا شگفت انگیزی را ارائه می دهیم که در نوشابه ها استفاده می شود

عوارض جانبی دانه چرخ

1. دانه های کولا می توانند باعث بی خوابی، اضطراب، عصبی بودن، لرزش و سایر مشکلات عصبی شوند.

2. دانه های کولا در صورت استفاده زیاد باعث مشکلات گوارشی، اسهال، استفراغ، گرفتگی معده و … می شوند.

3. مصرف زیاد دانه های کولا یا نوشابه های کولا باعث کاهش تراکم استخوان در بزرگسالان و کاهش رشد استخوان در نوجوانان می شود. بسیاری از محققان بر این باورند که نوجوانان باید از نوشیدن نوشابه های کولا اجتناب کنند تا خطر ابتلا به پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی کاهش یابد.

4. دانه های کولا را نباید با شل کننده های عضلانی، داروهای قلبی، داروهای فشار خون بالا و داروهای نیترات مانند مسدود کننده های کانال کلسیم مصرف کرد.

5. تحقیقات نشان می دهد که مصرف نوشابه های کولا باعث افزایش جذب کاربامازپین می شود. این دارو برای درمان صرع و برخی از انواع اختلال دوقطبی تجویز می شود.

6. بیمارانی که داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی مصرف می کنند باید در مورد مصرف دانه های کولا با پزشک خود مشورت کنند. گزارش شده است که این مدار با داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و مهارکننده های مونوآمین اکسیداز تداخل دارد.

7. به دلیل مقادیر بالای کافئین و تئوبرومین موجود در کولا، این دانه ها برای زنان باردار و شیرده مناسب نیستند. لازم به ذکر است که مصرف کافئین در زنان باردار باعث کاهش وزن جنین می شود.

ما دانه های کولا شگفت انگیزی را ارائه می دهیم که در نوشابه ها استفاده می شود

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید