خواص دارچین؛ اشنایی با تمام خواص دارچین از پیشگیری از آلزایمر تا رقع سوء هاضمه


خواص دارچین، درمان دارچین، بیماری آلزایمر و دارچین، مضرات دارچین، دارچین و کاهش وزن، خواص دارچین در چای، چوب دارچین، دارچین و عزیزم دارچین و فشار خون، طبیعت دارچین

خواص دارچین

دارچین یکی از غذاها و ادویه های قدیمی و شناخته شده ای است که به دلیل طعم و عطر مطبوعش در غذاهای ما ایرانی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما این غذا علاوه بر طعم و عطر، خواص بسیار دیگری نیز دارد و در نتیجه برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی نیز مفید است. . و اختلالات استفاده می شود.

این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر است. در اینجا به 12 مورد از این ملک ها اشاره می کنیم:

1- پیشگیری از دارچین و آلزایمر

دارچین فعالیت مغز را افزایش می دهد، بنابراین می توان از آن برای تقویت این اندام استفاده کرد. با این خاصیت خوردن دارچین در رفع استرس و جلوگیری از کاهش حافظه موثر است.

اخیراً پزشکان دریافته اند که ترکیبی در چوب دارچین به نام CEppt می تواند کلید پیشگیری از بیماری آلزایمر باشد.

دکتر مایکل اوادیا در مقاله جدیدی در پلاس وان گفت: ترکیب CEppt از چوب دارچین به دست آمده و تأثیر آن بر موش های آزمایشگاهی و مگس های میوه آزمایش شده است. پس از 4 ماه، کارشناسان دریافتند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این حیوانات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین میزان فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان خاطرنشان کردند که این کشف بسیار جالب است زیرا این ترکیب نه تنها نقش پیشگیرانه ای در برابر بیماری آلزایمر دارد، بلکه یک ماده طبیعی بدون عوارض است که تقریباً همه افراد می توانند از فواید آن بهره مند شوند. هزاران سال است. مردم از آن در بسیاری از موارد پزشکی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  تورهای با پیشنهاد مریم کریمی

۲- برای جلوگیری از کپک زدن از دارچین استفاده کنید

دارچین که به عنوان ادویه در بسیاری از نان ها و شیرینی ها استفاده می شود، به عنوان یک عامل ضد کپک در بسته بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. دارچین با وجود شیرینی و عطری که دارد می تواند میکروب ها را از بین ببرد. این ماده در مومیایی سازی در مصر باستان استفاده می شد.

به دلیل این ویژگی، محققان اسپانیایی از توانایی ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کردند. بر اساس آزمایش‌ها، کاغذ حاوی 6 درصد روغن دارچین از پخش شدن 96 درصد کپک روی سطح نان‌هایی که از قبل شکل گرفته بودند، جلوگیری می‌کرد و می‌توانست نان را تا 10 روز تازه نگه دارد.

دارچین فعالیت مغز را افزایش می دهد، بنابراین می تواند این اندام را تقویت کند

از آن استفاده کرد. با این خاصیت خوردن دارچین در رفع استرس و جلوگیری از کاهش حافظه موثر است.

محققان دانشگاه ساراگوسا می گویند که روکش های پلاستیکی با پوشش دارچین اکنون به صورت تجاری در دسترس هستند و می توانند در حفظ تازگی میوه ها، سبزیجات و گوشت موثر باشند. به گفته نیویورک تایمز، استفاده از این پوشش ها گاهی اوقات باعث انتقال می شود عطر دارچین وارد غذا می شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده برای نگهداری مواد غذایی به دلیل آزاد نشدن مواد نگهدارنده آن چندان موثر نخواهد بود.

دارچین

3- درمان برفک دهان با عصاره دارچین

نتایج مطالعه انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که عصاره آبی دارچین اثر درمانی بر روی کاندیدا آلبیکنس دارد. این پایان نامه توسط فاطمه جسمانی و با راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشته شده است. کاندیدا آلبیکنس تولید برفک می کند.در این مطالعه، روش استخراج نهایی روشی شامل خیساندن و هضم با استفاده از نسبت 4: 1 آب و گلیسیرین به عنوان حلال بود. نگهداری این عصاره به مدت 24 ساعت یا بیشتر در دمای آزمایشگاه و در یخچال باعث ایجاد رسوب می شود اما این رسوب اثر ضد قارچی عصاره را کاهش نمی دهد. این دهان شویه اثری بسیار شبیه به عصاره آن دارد و بوی و طعم ملایم دارچین دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که عصاره آبی دارچین اثر ضد قارچی دارد.

بیشتر بخوانید  ویروس کرونا همچنان به تکاملش ادامه می‌دهد! | ممکن است سویه جدید کرونا در کشور ما با تاخیر شناسایی شود

4- تسهیل گردش خون

دارچین جریان خون را تسهیل می کند. جریان خون کافی همچنین اکسیژن کافی را به سلول های بدن می رساند. دارچین همچنین ناخالصی ها را از خون پاک می کند.

5- درمان عفونت

دارچین به دلیل خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد عفونی کنندگی آن در درمان عفونت های خارجی و داخلی موثر است.

6- درمان

دارچین به دلیل خواص درمانی برای بند آوردن خونریزی استفاده می شود و به دلیل همین خاصیت در کوتاه شدن دوره درمان و بهبود وضعیت بیمار موثر است.

7- درمان درد

یکی دیگر از مزایای دارچین خاصیت ضد التهابی آن است. این ماده مفید گرفتگی عضلات را تسکین می دهد و دردهای ناشی از آن را تسکین می دهد و همچنین می توان از دارچین برای بهبود و تسکین سردردهای ناشی از سرماخوردگی استفاده کرد.

دارچین به افزایش سلامت روده و خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند

کاهش می دهد

دارچین توانایی کنترل سطح قند خون را دارد. بنابراین، برای افراد مبتلا به دیابت، دارچین ماده مفیدی است زیرا به آنها کمک می کند انسولین کمتری مصرف کنند. مطالعات نشان می دهد که دارچین به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است.

9- محافظ قلب

کلسیم و فیبر موجود در دارچین از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. بنابراین افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از مشکلات قلبی و فشار خون رنج می برند مفید خواهد بود.

10- دوست روده ای

دارچین با کمک به بهبود سلامت روده، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه در پلدختر تولید می‌شود

11- خوشبو کننده دهان

دارچین همچنین به دلیل داشتن خاصیت طراوت بخشی و خوشبو کننده در بسیاری از آدامس ها به عنوان عطر استفاده می شود.

12- رفع مشکلات گوارشی

از دارچین در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می شود زیرا علاوه بر طعم خوب، به درمان سوء هاضمه نیز کمک می کند. دارچین علاوه بر سوء هاضمه برای رفع حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال و نفخ نیز مفید است.

مشاوره:

البته با وجود تمام فواید مصرف زیاد و زیاد، می تواند شما را نیز دچار مشکل کند. پس بهتر است از آن به اندازه کافی و متعادل استفاده کنید تا سود ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید