مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص دارویی و درمانی گیاه ساندروس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص گیاهان دارویی: سندروس

گوشه درخت ساندروس او اصالتاً اهل عربستان سعودی و هند است. بوی بدی دارد. مقداری از دود او

با او لباس استفاده می کنند و گاهی سیگار می کشند دلگرم کننده با این گیاه مفید آشنا شوید

تبدیل شدن.

خواص گیاهان دارویی: سندروس

خواص دارویی ساندروس

از خونریزی معده من جلوگیری می کنم. من دشمن کرم کدو هستم. اگر مرا با کدو سبز بخورید از چاق شدن شما جلوگیری می کنم. کلرابا من را با عسل تراخم درمان می کند. من با شب کوری مخالفم. فارسی و عربی من ساندروس است. اما مردم عادی مرا با کهربا اشتباه می گیرند. اگر من آدامسی از نوع سرو کوهی باشم که در مراکش و اطراف اقیانوس اطلس فراوان است و کسانی که مرا معدنی دانسته و نوشته اند که در وسط دریا از زمین می جوشم، اشتباه است.

گیاه من در اسپانیا هم می روید، اما آدامس تولید نمی کند، مگر برای مصارف پزشکی و صنعتی، از آدامس من تسبیح، گردنبند و سایر قطعات تزئینی درست می کند. آدامس من در روغن حل می شود مخصوصا اگر پخته باشد. من قبلا در روغن بزرگ حل می‌کردم و روغنی به نام روغن پیاز درست می‌کردم که برای روغن کردن پیاز استفاده می‌شد و هنوز هم برای چماق استفاده می‌شود. در هندوستان در روغن کنجد حل می کنم و از آن برای نقاشی، مالیدن روی پارچه ابریشمی و ساختن موم فراگیر استفاده می کنم. داروسازان سنتی ایران با من روغنی به نام دهن الساوانی درست کردند که دستور آن روی کرآبادین نوشته شده بود. آدامس من خشک، شفاف، شکننده، زرد لیمویی و یادآور ماستیک است. بو و طعم آن صمغی و حاوی یک درصد اسانس است.

بیشتر بخوانید  مزایای مصرف قرص اکوفان برای درمان ریزش مو

در جریان ارائه کهراب تفاوت آشکار خود را با من توضیح داد و به همین دلیل در اینجا تکرار نمی کنم. گاهی اوقات بدن کرم ها و پشه ها در منطقه من دیده می شود. چون این حشرات روی من می نشینند و وقتی از درخت بیرون می آیم به من می چسبند. من از خونریزی سینه و شکم جلوگیری می کنم و اسهال خونی را درمان می کنم. مخاط معده و روده را از بین می برم. کرم روده و کرم کدو را می کشم و پایه زنان را باز می کنم. برای درمان خفگی، تنگی نفس و هموروئید مزمن تجویز شده است. خوردن من با کمی نعناع برای چاقی مفید است و برای سقط جنین مرده با سرکه توصیه می شود. کلر من با عسل برای سفیدی، زخم های چشم و نای تجربه شده است. برای درمان شب کوری از جگر گوسفند یا حیوان دیگر کمی از من بپاشید و روی آتش کباب کنید و آن را که از آن خارج می شود بردارید و در چشم بمالید.

گذاشتن در گوش برای تسکین درد و ناشنوایی مفید است، آدامس من برای التیام زخم ها به ویژه حل شده در روغن زیتون استفاده می شود. مرا با «تکرار» بخورید یا به تنهایی برای رفع سردرد و درمان سرماخوردگی و پیشگیری از سرماخوردگی، خمیر دندانی که برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود، آدامس تزریق کنید. محلول من در روغن بادام برای ترک پوست و شقاق مقعد مفید است. فرجه تجربه سقط جنین مرده را دارد. در صنعت از آدامس من برای ساخت لاک های مختلف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  ۲۰ توصیه طلایی برای بهداشت دستگاه تناسلی زنان در تابستان

آدامس

درخت من در بلوچستان اطراف تخت سلیمان می روید. درخت من پنجاه متر طول و یک و نیم متر قطر دارد و بیش از پانصد سال عمر کرده است و زبان محلی به آن روزه می گویند. با ایجاد شکاف در درخت درخت من آدامسی از آن خارج می شود که مشمع کف اتاق در صنعت داروسازی از آن ساخته می شود و چون از گرما جاری می شود با موم مخلوط می شود. صمغ من معطر و نیمه معطر است اما بعد از بیرون آمدن از درخت سریع یخ می زند و بوی تند و خاصی دارد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید خواص گیاهان دارویی: سندروس

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- —————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *