مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص دارویی قارچ

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آشنایی با خواص درمانی قارچ

پروتئین های قارچ از نظر آمینو اسیدها که جزء اصلی پروتئین هستند، یکی از غنی ترین پروتئین ها و از نظر ارزش غذایی بین پروتئین گوشت و پروتئین گیاهی قرار می گیرد. ارزش کلی بالا پروتئین های قارچ قابلیت هضم بالا و در نتیجه مصرف آن برای افراد مسن توصیه شده.

قارچ

یکی از مهمترین خواص قارچ که باعث شد متخصصان تغذیه آن را به گرمی توصیه کنند درصد چربی کم این است. مصرف روزانه 100 گرم قارچ خوراکی نیاز بدن به ویتامین C را تامین می کند.

را دنبال می کند قارچ منبع عالی ویتامین B1 و B2 است. عناصر معدنی موجود در قارچ در مقایسه با سبزیجات و میوه ها از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار است. قارچ خوراکی مقدار قابل توجهی پتاسیم، آهن و مس دارد و قادر است فسفر بدن را به طور کامل تامین کند.

کلاهک قارچ سرشار از فسفر است. قارچ ها به طور طبیعی لوواستاتین تولید می کنند و این ترکیب می تواند در کاهش چربی و کلسترول خون بسیار موثر باشد. ترکیبی به نام بیوفریولید در قارچ وجود دارد که از تشکیل مخزن خطرناک چربی در رگ ها جلوگیری می کند. از تشکیل کلسترول بد (LDL) و اسیدهای چرب در سلول ها و خون جلوگیری می کند.

قارچ استخوان ها را تقویت می کند، خستگی و کمبود ویتامین D را برطرف می کند. نور خورشید در بدن ویتامین D تولید می کند اما در زمستان بدن نمی تواند از نور خورشید به خوبی استفاده کند و ویتامین D تولید می کند. به همین دلیل مصرف غذاهای حاوی این ویتامین در فصل زمستان توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  خواص روغن علف لیمو چیست؟

قارچ باید به صورت پخته خورده شود، زیرا قارچ به موادی آلوده است که فقط با پختن از بین می رود. قارچ چه محصولاتی در کارخانه های صنعتی تولید می شوند پس از نظافت بدون هیچ مشکلی قابل مصرف هستند.

خرید توصیه می شود قارچ فله مراقب. زیرا احتمال مسمومیت با این نوع قارچ بسیار زیاد و کیفیت این قارچ پایین است.

قارچ

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که با خوردن قارچباعث تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش طول عمر و بهبود گردش خون در بدن، کاهش کلسترول خون، از بین بردن ویروس ها و پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

به دلیل وجود کربوهیدرات و آهن در قارچ پزشکان مصرف آن را به افراد دیابتی و افرادی که به تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت می دهند و کسانی که رژیم غذایی خاصی دارند توصیه می کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *