مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص بی نظیر کشمش

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کشمش و این همه خواص!

اولین چیزی که در مورد کشمش به یاد می آورید چیست؟

فقط تا! یاد شیرینی کشمشی هم افتادم که یکی از محبوب ترین شیرینی های دوران کودکی ما بود. شاید عده ای نخود کشمشی را به یاد بیاورند که البته غذایی خوشمزه و جذاب است.

آیا تا به حال به خواص کشمش جدا از خوشمزه بودن آن فکر کرده اید؟

با دلگرم کننده به روز باشید خواص کشمش آن ها ملاقات می کنند.

دوستان عزیز، خبر خوب این است که این غذا نه تنها به دلیل شیرینی که دارد، بلکه به دلیل داشتن منابعی که دارد مورد علاقه همه گروه های سنی است. انرژی، انواع ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها کشمش ارزش غذایی خاصی دارد و نمی توان از آن غافل شد.انگور تاثیر زیادی روی کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب وجود دارد مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف روزانه کشمش به خصوص اگر همراه با تنقلات دیگر باشد، فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از طرفی کشمش آنقدر راحت و سریع خورده می شود و در دسترس است که هیچ بهانه ای برای حذف آن از برنامه غذایی خود نخواهید داشت.

خواص کشمش

خواص کشمش

انگور خشک خشک می شود. کشمش غنی است آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B از طرفی کشمش خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند و مانند سایر آجیل ها در طول سال وجود دارد، فیبر موجود در کشمش از سرطان روده بزرگ و رشد غیر طبیعی سلول ها جلوگیری می کند، به کنترل قند خون در بدن کمک می کند و برای درمان معده مفید است. ناراحتی و یبوست. این منجر به از دست دادن آب اضافی بدن می شود.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف قرص (تادالافیل) برای درمان ناتوانی جنسی

بدن را تقویت می کند، دهان را شاداب می کند و کشمش حاوی مقدار مناسبی فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است. متخصصان تغذیه بر این باورند که خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک می کند و از افراد در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند. محتوای بالای کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده کمک می کند، علاوه بر این می توان به پتاسیم اشاره کرد که باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود و به اندازه کافی در کشمش وجود دارد، مصرف کشمش برای سلامت استخوان ها مفید است. به دلیل داشتن کلسیم بالا از پوکی استخوان جلوگیری می کند

سلنیوم موجود در کشمش نیز برای پوست عالی است. کشمش در سال 2000 قبل از میلاد در ایران و مصر تولید شد. کشمش در روم به عنوان پاداش برای افرادی که مکان های عبادت را تزئین می کردند و برای برندگان مسابقات ورزشی استفاده می شد. کشاورزان در سراسر ایران انواع کشمش را از انواع مختلف انگور و به روش های مختلف تولید می کنند که در آشپزی، آجیل و عرق استفاده می شود.

کشمش

خواص بی نظیر کشمش

1- کشمش از میوه های خشک مغذی است و مانند سایر آجیل ها در طول سال یافت می شود. این یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم است. بنابراین، کشمش برای افرادی که نیاز به رژیم غذایی کم سدیم دارند بسیار مفید است.

2- کشمش خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

3- کشمش نقش مهمی در سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان دارد، بنابراین مصرف آن برای زنان یائسه بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید  علت درد پهلوی چپ چیست؟

4- منبع خوبی از ویتامین D و استروژن است.

5- انگور خشک با وجود اینکه شیرین و چسبناک است، اثر مخربی روی دندان ها ندارد و باعث پوسیدگی نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از پوسیدگی جلوگیری می کند … انگور خشک برای سلامت دندان ها و لثه ها بسیار مفید است. .

6- کشمش منبع خوبی از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن است. کشمش حاوی عناصر و ویتامین هایی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های گروه B است.

7- کشمش حاوی مقدار زیادی آهن … 600 گرم کشمش 90 درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می کند. 100 گرم کشمش حدود 1.88 میلی گرم آهن دارد، در حالی که 100 گرم گوشت گاو بین 2 تا 4 میلی گرم آهن دارد.

8- کشمش منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوبی برای انرژی است.

9- فیبر از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند، به جلوگیری از رشد غیر طبیعی سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون کمک می کند.

10- برای کاهش چربی غذا و افزایش فیبر و آهن و کاهش سدیم به گوشت کشمش اضافه کنید.

11- آنتی اکسیدان ها پیری و بیماری های ناشی از آن را کاهش می دهند.

12. کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

13. کشمش LDL یا کلسترول بد خون را کاهش می دهد و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

14. اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش بخورید، آنتی اکسیدان های خون افزایش یافته و کلسترول بد (LDL) کاهش می یابد.

15. کشمش استرس را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  علت لکه های سفید روی زبان چیست؟

16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح عروق در بدن می شود.

17- کشمش برای درمان ناراحتی های معده و یبوست استفاده می شود. برای پیشگیری از این بیماری ها می توانید 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت آب آن را بنوشید.

18. تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند بهتر از سایر سلول ها از سلول ها محافظت می کنند.

19. کشمش به دلیل داشتن قند فروکتوز خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن را دارد.

20. کشمش مانند هویج برای سلامت چشم مفید است.

21- کشمش اعصاب را تقویت می کند.

22- کشمش تنبلی و بی حالی را از بدن می زداید.

23- با خوردن کشمش از عصبانیت بپرهیزید.

24. کشمش باعث از دست دادن آب اضافی بدن می شود.

25. کشمش دهان را خوشبو می کند.

26. راش، گرفتگی عضلات یا اسپاسم را کاهش می دهد.

از این به بعد کشمش را به ماست یا سالاد اضافه کنید و از غذایتان لذت ببرید.

کشمش

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *