خواص بابونه، آشنایی با خواص بابونه که قبلا نمی دانستید


خواص بابونه و آشنایی با خواص بابونه:بابونه با نام علمی Matricaria Chamonail گیاهی از تیره کاسنی (مرکبات) است. ارتفاع این گیاه بین 30 تا 70 سانتی متر متغیر است و ساقه آن دارای شاخه هایی است

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

– مصرف بابونه
بابونه یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی است و مصرف آن در دنیا سابقه طولانی دارد. اما تاریخ مصرف این گیاه با تمام قدمت آن به دلیل شباهت آن با چندین گونه گیاهی دیگر و گونه های دیگر ماتریکاریا دقیقا مشخص نیست.

در گذشته فقط از گل بابونه به طور سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است، اما در حال حاضر اسانس این گیاه در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی و غذایی کاربرد فراوانی دارد. مصرف داروهای تهیه شده از بابونه رو به افزایش است و داروخانه های کشور داروهای متعددی را می فروشند که از مواد موثره بابونه استفاده می کنند.

خواص دارویی و درمانی

خواص بابونه:مور، معرق، مقوی معده با مدر، اشتهاآور، هاضمه، صفرا، نرمال کننده و شفابخش.

خواص بابونه:این اثر ضد عفونی کننده ضعیف اما تعیین کننده دارد. همچنین مسکن و ضد تشنج است. از آنجایی که از ترشح و التهاب چرکی غشای مخاطی جلوگیری می کند، استفاده از آن در رفع یبوست در محل تجمع مدفوع به خصوص در روده بزرگ چپ اثر مفیدی دارد.

خواص بابونه:بابونه در موارد سوء هاضمه، آبریزش بینی، آسم، آنفولانزا، گرفتگی عضلات، میگرن، انسداد کبد و التهاب پلک استفاده می شود. اگر مقدار کمی از کلاهک گیاه به شیر کودک اضافه شود، نفخ و گرفتگی عضلات کودک برطرف می شود.

بیشتر بخوانید  علائم و عوارض بالا بودن پرولاکتین + درمان

خواص بابونه:در مصارف خارجی، کمپرس، لوسیون و فرآورده های حمام این گیاه در از بین بردن بیماری ها تأثیر تعیین کننده ای دارد، بنابراین برای محافظت از زخم ها از آلودگی و التیام زخم های عمیق، زخم انگشتان، رفع التهاب و درمان التهاب چشم و مخاط استفاده می شود. . .، گلو و لثه قابل استفاده است.

خواص بابونه:همچنین خستگی چشم را برطرف می کند. محصولات حمام گیاهی اثر درمانی بر زخم های بزرگ شده، اگزمای مزمن و خارش در سالمندان دارد.

خواص بابونه:روغن این گیاه ضد تشنج، آرام بخش و ضد التهاب است و از ضماد گل آن برای درمان زخم، خارش و گزیدگی استفاده می شود.

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

خواص بابونه:بابونه در درمان و تسکین درد و آرامش عضلات بسیار موثر است. شهرت بابونه به عنوان یک داروی آرام بخش و آرام بخش، مبنای علمی دارد و تحقیقات جدید نشان داده است که بابونه بر سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد و اثر آرام بخشی دارد.

خواص بابونه:بابونه عامل موثری در تحریک و افزایش گلبول های سفید است و سیستم دفاعی بدن را در برابر بیماری ها تقویت می کند. بابونه به دلیل وجود اسپیروکت ها خاصیت ضد اسپاسم قوی و به دلیل وجود کامازولین خاصیت ضد حساسیت دارد.

خواص بابونه:اثر ضد التهابی بابونه به دلیل وجود کامازولین و آلفابیزابولول در اسانس آن است.

خواص بابونه:در چین و ژاپن گل های خشک را با چای درست می کنند و به عنوان بادشکن استفاده می کنند. در آلمان، بابونه به عنوان یک چای دارویی استاندارد برای مصرف خوراکی و به صورت غرغره کننده، کرم یا پماد، بخور و مواد افزودنی در حمام و سونا پذیرفته می شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فواید کپسول کاماسوترا گلدن لایف

خواص بابونه:در طب آلمانی، محصولات بابونه اولین انتخاب برای درمان حساسیت های پوستی کودکان است. با وجود استفاده عمومی از چای بابونه به عنوان یک آرام بخش و خواب آور ملایم، استفاده از این گیاه برای این منظور در آلمان به دلیل عدم تحقیقات منتشر شده پذیرفته نشده است.


دیدگاهتان را بنویسید