خلاصه اخبار نیم روزی ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز


خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

 

نرخ تاکسی دربستی تهران به مهران از ۳ تا ۱۲ میلیون تومان

 

با توجه به کمبود بلیت حمل و نقل عمومی در بازه زمانی اربعین، تاکسی‌های دربستی نیز برای تأمین جبران ناوگان عمومی پا به عرصه خدمت‌رسانی گذاشتند اما این در حالی است که با یک بررسی ساده با قیمت نجومی این تاکسی‌های اینترنتی مواجه می‌شویم، به طور مثال نرخ تهران به مرز ایلام با ماشین‌های خارجی تا ۱۲ میلیون تومان هم نرخ‌گذاری شده است.

این درحالیست که متقاضیان اگر ماشین ایرانی را برای حمل و نقل به مرز ایلام از تهران انتخاب کنند، قیمت آن ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.همچنین، پس‌از بررسی در اپلیکیشن‌های دیگر تاکسی دربستی تهران به مرز مهران نیز به صورت یک‌طرفه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار توامان قیمت‌گذاری شده است

 

رحمان عموزاد نقره گرفت

عموزاد در فینال با نتیجۀ ۱۰-۳ به کشتی‌‌گیر ژاپنی باخت.

 

 

باد و گرد و خاک در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران:از امروز تا روز سه شنبه گاهی وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.طی پنج روز آینده نیز افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

جوان‌ترین دولت بعد از انقلاب کدام بود؟ مقایسه سن وزیران دولت رئیسی و روحانی معرفی جوان‌ترین وزیران دنیا

جوان‌ترین عضو کابینه رئیسی، حجت‌الله عبدالملکی گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۴۰سال سن و مسن‌ترین وزیر هم احمد وحیدی با ۶۳ سن برای تصدی وزارت کشور است. میانگین سنی وزیران دولت سیزدهم بیش از ۵۲ سال است و اختلاف میانگین سنی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نسبت به دولت یازدهم ۵‌سال و نسبت به دولت دوازدهم ۷ سال کمتر است. (میانگین سنی دولت یازدهم ۵۷ و دولت دوازدهم ۵۹سال بود.)همچنین میانگین سنی کابینه اول دولت هاشمی رفسنجانی ۴۱سال، کابینه دوم دولت هاشمی رفسنجانی ۴۴سال، کابینه اول دولت اصلاحات ۴۵سال، کابینه دوم دولت اصلاحات ۴۷سال، کابینه اول دولت محمود احمدی‌نژاد ۴۹سال، کابینه دوم دولت محمود احمدی‌نژاد۵۰سال، دولت یازدهم ۵۷ و میانگین سنی دولت دوازدهم ۵۹ سال بوده است. همچنین از میان وزیران دولت سیزدهم ۱۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۴ نفر دارای مدرک تحصیلی مهندسی و یک نفر دارای مدرک اجتهاد هستند. 

بیشتر بخوانید  وزنه برداری عجیب زن باردار در باشگاه ورزشی جنجالی شده است! + فیلم

 

تنها زن کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان کیست؟

 در بین وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان نام یک زن دیده می‌شود: فرزانه صادق، نامزد وزارت راه و شهرسازی. فرزانه صادق، متولد ۱۳۵۵ معمار و شهرساز است.او پیشتر معاون وزیر راه و همچنین دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بوده است. او اولین بار است که وزارتخانه راه و شهرسازی به یک وزیر زن سپرده شده است.از او به عنوان چهره‌ای تاثیرگذار در سیاست‌های معماری و شهرسازی ایران یاد می‌شود. او در زمان ریاست محمد اسلامی در سال ۱۳۹۷ و در کابینه حسن روحانی به معاونت شهرسازی و معماری منصوب شد.در مرداد ۱۴۰۲، مهرداد بذرپاش او را از این سمت کنار گذاشت. در آن زمان، نامه‌های او خطاب به علیرضا زاکانی شهردار تهران در زمینه احداث بنا در بافت فرسوده شهر تهران مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود.اگر او رای اعتماد بگیرد دومین وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود، بعد از مرضیه وحید دستجردی که در دولت اول محمود احمدی‌نژاد وزیر بهداشت بود.

 

تداوم رکود در بازار سرمایه افت ۴۶۶واحدی شاخص کل بورس

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۴۶۶واحدی به سطح ۲میلیون و ۳هزار رسید.به گزارش چندثانیه، در جریان معاملات امروز ۶۰درصد نمادها در رنج منفی بودند، اما به دلیل افزایش سطح تقاضا و ایجاد صف خرید برای لیدرهای بازار مانند نمادهای نوری و ذوب شاخص کل با ریزش فراوانی همراه نشد.نمادهای شپنا،وبملت و فملی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند و صنایع مواد و محصولات دارویی، سیمان، آهک و گچ، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات شیمیایی،خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی بیشترین صف خرید را در بازار امروز تجربه کردند.ارزش معاملات خرد به هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات خرد ۳.۴ میلیارد برگه سهم شد.در ادامه روند خروج پول، حقیقی‌ها ۱۵۰میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و تنها به دو گروه شیمیایی و کانه فلزی ورود پول حقیقی آن هم به صورت اندک رقم خورد، باقی صنایع با خروج پول همراه بودند.یکی از نکات مهم بازار شرایط صندوق‌های اهرمی بود که با افزایش تقاضا با صف خرید همراه شدند.

بیشتر بخوانید  هشدار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به وراث متوفیان سهام عدالت

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات، در واکنش به لیست وزرای ارائه شده به مجلس:

 در نامه جبهه اصلاحات ایران به رئیس جمهور: در مرحله اول شکل‌گیری هیأت دولت اجازه ندهید، ویژه گزینی‌ها و روندهای ناصواب موجب حذف شایستگان و ناامیدی مردم از انتخاب خود شود که حتی تا روز رأی‌گیری برای آمدن پاى صندوق و رأی دادن به شما تردید داشتند.

 

عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

 

عزیز نصیرزاده خلبان ارتش جمهوری اسلامی و متولد ۱۳۴۳ از شهر سراب استان آذربایجان شرقی است که از شهریور سال ۱۴۰۰ تاکنون، به پیشنهاد سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حکم فرمانده معظم کل قوا، به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.او در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و گذراندن دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف -۱۴ پیوست. نصیرزاده از اواسط ۸ سال جنگ تحمیلی، به‌عنوان خلبان جنگنده اف -۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت کرده است.

 

میانگینِ سنیِ وزرایِ پیشنهادی؛ ۵۹.۸ سالِ ناقابل!

علی قلهکی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: بررسی سِن وزاری پشنهادی مسعود پزشکیان جهت تصدی ۱۹ وزارتخانه دولت چهاردهم نشان می دهد میانگین سنی این افراد ۵۹.۸ سال است؛ همچنین ۱۲ نفر از وزاری پیشنهادی بالای ۶۰ سال سن دارند. همچنین نگاهی به اسامی وزرا حاکی از عدمِ کارآمدیِ مدنظرِ شورای راهبری و کمیته هایی‌ست که ۴۵۰ نفر در آنها به مدت ۴ هفته فعالیت کردند!

بیشتر بخوانید  اعتراض مصرف کنندگان ایرانی به رولزرویس

 

سارق بانک ملی: کارمند بانک اطلاعات زیادی در اختیارم گذاشت

یک ماه بعد از سرقت از بانک تجارت که جزئیات آن را بعداً توضیح خواهم داد، یک کار بانکی در بانک ملی شعبه دانشگاه پیش آمد. در انتظار رسیدن نوبتم بودم که چشمم به تابلو صندوق امانات افتاد. از آنجا که مشکلات اقتصادی عدیده‌ای داشتم و به دنبال راه حلی بودم، به یکباره به نظرم رسید که با کارمند شعبه صحبت کنم. حدوداً یک ربع با آن شخص صحبت کردم و او ناخواسته اطلاعات زیادی در اختیارم گذاشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید