خلاصه اخبار نیم روزی ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز


خلاصه اخبار گوناگون را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

استخراج ارز دیجیتال در روسیه قانونی شد

راشاتودی: پوتین در حکمی استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه را قانونی اعلام کرد. طبق این قانون اشخاص حقوقی باید قبل از استخراج ارز در سیستم دولت ثبت‌نام کنند اما اشخاص حقیقی نیاز به ثبت‌نام ندارند.البته در استخراج ارز باید مصرف برق در محدودۀ تعیین شده باشد.

خلافی قبلی رانندگی با چه نرخی دوبرابر می‌شود؟

 

رئیس پلیس راهور فراجا:

قبوض جرایم رانندگی که پیش از ابلاغ نرخ جدید ثبت شده است، در صورت عدم پرداخت با همان قیمت گذشته افزایش می‌یابد.وی افزایش دوبرابری جریمه‌ها را مربوط به قبوض تسلیمی و دوبرگی دانست که طی مدت مشخص پرداخت نشوند.

برنامه بانک‌مرکزی برای کاهش صف وام ازدواج

 

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی:

به زودی منابع جدید برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص می‌یابد که با این اقدام در کنار اضافه‌شدن دو بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر برای پرداخت وام ازدواج، یک سوم صف متقاضیان تا پایان سال جاری کاهش یابد.

برآوردها نشان می‌دهد برای پرداخت وام ازدواج ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است درحالی که توان پرداخت شبکه بانکی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.

بانک مرکزی مکاتباتی با مجلس انجام داده تا زمینه برای تامین منابع و کاستن از صف متقاضیان فراهم شود.

البته با رایزنی‌هایی که در جریان است امیدواریم منابع دیگری به جز منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی تزریق شود

سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید شد

 

رئیس‌جمهور طی حکمی «سعید اوحدی» را به‌سمت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

حسن یزدانی شایعه خداحافظی‌‌اش را رد کرد

نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۴: هیچگاه کم فروشى نکرده ام و نخواهم کرد، پس از درمان مجدد و در صورت نیاز عمل مجدد، باز هم تلاش خواهم کرد تا این اتفاق شیرین را برای شما به ارمغان بیاورم، اما باز هم میگویم.. تسلیمم به رضاى خدا ، من سپردم به خدا، هر چه خدا میخواهد.

بیشتر بخوانید  اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات

رشد تولید و افزایش کیفیت برنج‌های ۱۴۰۳ به دلیل تابش ویژه خورشید!

 

دبیر انجمن برنج ایران:

بارندگی‌های مناسب و تابش مناسب آفتاب در سال ۱۴۰۳، تولید و کیفیت برنج‌ها را بالا برده است.پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج تولید و رکورد سال‌های قبل شکسته شود.با توجه به سطح کشت بالا و پیش‌بینی تولید زیاد، نیازی به واردات برنج نیست و اگر این اتفاق رخ دهد، ظلم بزرگ به تولیدکننده است.

نودل در لیست محبوب‌ترین غذاها در کره و ژاپن

 

نودل ریشه در تاریخ هزاران ساله شرق آسیا دارد. این موضوع باعث شده که کره بالاترین سرانه مصرف نودل را در جهان داشته باشد و میانگین مصرف هر کره ای در طول سال ۷۵ وعده است.کره جنوبی از نظر مصرف سرانه با ۷۵ وعده در سال در صدر جهان قرار دارد. در ژاپن نیز سرانه مصرف ۴۸ بسته در سال اعلام شده است.از نظر میزان مصرف در کل کشورها نیز ژاپن در رتبه پنجم با مصرف سالانه بیش از ۶ میلیارد وعده و کره جنوبی در رتبه هشتم با بیش از ۴ میلیارد وعده قرار دارند و اگرچه این دو کشور از نظر مصرف سرانه در بین چهار کشور نخست هستند اما به دلیل جمعیت کمتر، در رتبه های پنجم و هشتم ۱۰ کشور پر مصرف جهان قرار دارند.این در حالیست که در ایران سرانه مصرف نودل از ۲/۵ بسته در سال فراتر نرفته است.

ماجرای جان باختن دختربچه در پارک؛ شهرداری ارومیه فقط ابراز همدردی کرد!

 

دختری ۹ ساله سه‌شنبه شب در پارک خیابان فردوسی ارومیه بدلیل برق گرفتگی جان باخت.این خبر که ابتدا در فضای مجازی منتشرشد با تایید چند عضو شورای شهر همراه شد و در ادامه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه یک اطلاعیه در خصوص حادثه منتشر کرد و صبح امروز رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه نیز به موضوع واکنشی عجیب نشان داد.برخی فعالین رسانه می‌گویند که از خانواده این دختر جان باخته کسب اطلاع شده که شهرداری ضمن ابراز همدردی، قول یک قبر رایگان را به آنها داده است و یک گل هم به مراسم ارسال کرده‌اند.رئیس سازمان آتش نشانی در رادیو: مردم قبل از مراجعه به پارک ها نظارت داشته باشند!!!

بیشتر بخوانید  تلاش فاینورد برای جلب جهانبخش به بازی اروپا - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

دستگیری ۳ خواهر در قم با ۱۷۵ گوشی آنها خانه‌ای را برای چند روز اجاره کرده بودند

 

 ۳ خواهر سارق غیربومی که به روش کیف‌زنی و جیب‌بری ۱۷۵ گوشی به سرقت برده بودند در شهرستان قم دستگیر و کیفرخواست آنان صادر شد. این متهمان با صدور دستورات و نیابت قضائی دادیار شعبه ۱۵ دادسرای قم توسط ضابطین قضائی دستگیر و از متهمان تعدادی گوشی سرقتی کشف و ضبط شد.این باند خانوادگی منزلی را برای سکونت به مدت چند روز در ایام خاص کرایه کرده بودند و در مراسم مختلف با سوء‌استفاده از ازدحام جمعیت اقدام به جیب‌بری و سرقت گوشی تلفن همراه مردم به ویژه خانم‌ها می‌کردند.

آرامش بازار در سالگرد تاریخی ریزش بورس

 

در اولین روز معاملاتی هفته و همزمان با سالروز تاریخی سقوط بورس، شاخص کل با افزایش هزار و ۱۰۰ به سطح ۲ میلیون و ۳ هزار واحدی رسید.درجریان معاملات امروز، نمادهای شستا،نوری،شپدیس،پارسان و بوعلی درصدر مثبت‌سازان شاخص کل بودند.گروه‌های فلزات اساسی، خودرو و شیمایی به ترتیب با ارزش معامله ۱۸۴میلیاردتومان، ۱۷۳ میلیارد تومان و ۱۳۵ میلیارد تومان برترین صنایع با بیشترین ارزش معامله بودند.امروز ارزش معاملات خرد به رقم ۱۷۰۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات خرد ۴/۱ میلیارد برگه سهم شد.در سالگرد تاریخی سقوط بازار که تعداد نمادهای مثبت ۲۵۶ و تعداد نمادهای منفی ۵۴۶ بود، حقیقی‌ها ۱۴۴ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.وضعیت صندوق‌های درآمد ثابت بازهم نامناسب بود و بیش از ۲۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق‌ها خارج شد.نمادهای وثنو، کارام،سادزی، تمحرکه، وثوق، ممسنی و ولانا بیشترین صف فروش را داشتند و نمادهای موج، توان، شفام،شتاب،نوری،تپسی، ذوب و بیدار بیشترین صف خرید را داشتند.

بازگشت کارگردان «خاتون» با سریالی جدید

 

بیشتر بخوانید  آستان قدس: هویت مشهد باید در تجدید بافت فرسوده اطراف حرم رضوی حفظ شود / روحیه و دلسوزی جهادی مردم باید یکی از معیارهای شهردار جدید باشد - اخبار خراسان رضوی - استانهای تسنیم

«تاسیان»؛ سریال تازه تینا پاکروان با بازی هوتن شکیبا، مهران مدیری، نازنین بیاتی، صابر ابر کلید خوردتینا پاکروان بعد از سریال موفق «خاتون» سریال تازه‌اش را با سرمایه‌گذاری فیلیمو و با موضوع داستانی در دهه پنجاه کلید زد.سریال «تاسیان» به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده با نام قبلی «برای آخرین بار» همچنان مراحل فیلمبرداری را در تهران سپری می‌کند.این سریال تاریخی که در دهه ۵۰ شمسی روایت می‌شود، در ژانر ملودرام اجتماعی توسط تینا پاکروان به نگارش درآمده است.سریال تاسیان اثر پربازیگریست. هوتن شکیبا، مهران مدیری، نازنین بیاتی، صابر ابر، بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهی‌ها، محمدرضا غفاری، مهسا حجازی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید یوسفی، پوریا شکیبایی، نسرین نصرتی و … بخشی از تیم بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

محرومیت ورزشکار پناهنده افغان از المپیک به دلیل پیام سیاسی

 

منیژه تلاش، عضو تیم پناهجویان، به دلیل پوشیدن لباسی که روی آن عبارت «زنان افغان را آزاد کنید» نوشته شده بود، از مسابقات بریک دنس در المپیک محروم شد.

سودجویی دلالان با دینار دولتی در بازار ارز

 

درحالی که متقاضیان ارز اربعین می‌توانند از سهمیه ۲۰۰هزار دیناری خود استفاده کنند، اختلاف قیمت دینار دولتی با آزاد پای دلالان را به این بازار باز کرده است.براساس مصوبه دولت،  ارز۲۰۰هزار دیناری از طریق بانک‌های عامل در اختیار زائران اربعین می‌گیرد.درحال حاضر قیمت دولتی هر دینار عراق ۴۷۸ریال است که نسبت به ماه گذشته ۱۳تومان گران‌تر شده است. از سوی دیگر قیمت دینار در بازار آزاد بیش از ۵۵هزار تومان اعلام می‌شود.براساس تصمیم بانک مرکزی ارز اربعین به قیمت دولتی از۷مرداد تا۳شهریور به متقاضیان تعلق می‌گیرد،که مبلغ آن۲۰۰هزار دینار معادل۹میلیون و۴۰۰هزارتومان است.از آنجایی که میانگین هزینه سفر اربعین بیش از ۱۵میلیون تومان تخمین زده می‌شود، هر زائر برای کسری این بودجه به بیش از ۵۰هزار دینار نیاز دارد، باید مابقی را از بازار آزاد تهیه کنند.برخی سودجویان با دریافت دینار دولتی از بانک‌ها و صرافی‌ها با اختلاف بیش از ۲۵درصد آن را در بازار آزاد به زائران اربعین می‌فروشند.

دیدگاهتان را بنویسید