خلاصه اخبار نیم روزی ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز ۱۷ مرداد


خلاصه اخبار نیم روزی ۱۷ مرداد را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

جریمه نقص چراغ خودرو نجومی شد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آن‌ها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آن‌ها اشاره کرده است.

نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع مشمول تخلف است و اعمال قانون خواهد شد.

علیرضا مهمدی نماینده در نخستین مسابقه خود برابر حریف 

علیرضا مهمدی نماینده در نخستین مسابقه خود برابر حریف کلمبیایی با نتیجه ۸ بر صفر در کمتر از ۳ دقیقه به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

تهران در آستانهٔ شکستن رکورد تاریخیِ دما

طبق آمار رسمیِ سازمان هواشناسی دمای هوا در ایستگاه‌های استان تهران به ۴۳ درجه رسیده و پیش‌بینی می‌شود که در ساعات پیش‌رو در برخی مناطق به ۴۵ درجه برسد.

پیش‌از این رکورد تاریخیِ بیشینهٔ دمای تهران ۴۲.۶ درجه ثبت شده بود؛ ثبت دمای رسمی به‌صورت شبکه در ایران از سال ۱۳۲۳ آغاز شده است.

رکوردشکنی خروج پول از صندوق‌های اهرمی طی ۲ماه

بررسی وضعیت صندوق‌های اهرمی نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۳خروج پول از این صندوق‌ها آغاز شده و در تیر و مرداد رکورد جدید به ثبت رسانده است.

 درحال حاضر ۷صندوق اهرمی بازار سرمایه با عمری نزدیک به دو سال در وضعیت تقریبا نامساعدی فعالیت می‌کنند، بر اساس آمارها میانگین حباب ۶ماهه ۵صندوق اهرمی با سابقه ۶ماه فعالیت حدود ۱۱درصد است.براساس آمار،صندوق‌های اهرمی روزانه ۲۰درصد ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص می‌دهند که در روزهای اخیر و همزمان با ریزش‌های پیاپی شاخص کل حباب صندوق‌ها به میانگین زیر ۳درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید  ۲۵ ست پلیور و شلوار بافتنی | انواع مدل‌های ست بلوز و شلوارهای بافت زنانه و دخترانه

همزمان با وضعیت نامساعد بورس، روز ۱۳مرداد ۲۲۳میلیارد تومان پول از این صندوق‌ها خارج شد و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.درحالی که بسیاری از کارشناسان صندوق‌های اهرمی را یکی از عوامل اصلی وضعیت نامساعد بورس می‌دانند، در مردادماه خروج پول از این صندوق‌ها فقط در دو روز ۳۷۸میلیارد تومان بوده است.

قصد آزارم را داشت کشتمش اقدام ‌هولناک برای قتل نگهبان ساختمان

چندی قبل، کشف جسد مرد میانسالی در اتاقک نگهبانی یکی از ساختمان‌های نیمه‌کاره شهرک غرب به مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش داده شد.

تیم جنایی در اتاقک نگهبانی با جسد مردی حدوداً ۵۵ ساله‌ افغانستانی مواجه شدند که از ناحیه سر هدف ضربه جسم سخت قرار گرفته بود.مشاهدات ابتدایی تیم تشخیص هویت حکایت از آن داشت که اصابت جسم سخت به سر مقتول علت تامه فوت او را رقم زده است.

در نخستین گام از تحقیقات جنایی تماس‌ها و آخرین مکالمات مقتول مورد بررسی قرار گرفت.مطابق اطلاعات به دست آمده از این طریق تیم جنایی به سرنخ‌هایی از عامل جنایت دست پیدا کردند.بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول ساعتی قبل با مرد جوانی به‌نام مالک قرار ملاقات داشته است که همین سرنخ شک تیم جنایی را برانگیخت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم به دام انداختند. مرد جنایتکار در جریان تحقیقات مقدماتی به قتل مرد نگهبان اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اختلافات شخصی دست به این جنایت زده است.

متهم:

مقتول دایی دوستم بود و از مدت‌ها قبل زمانی که در افغانستان زندگی می‌کردیم او را می‌شناختم. او مدتی بود که نگهبان کارگاه ساختمانی واقع در شهرک غرب تهران بود و من هم در یک ساختمان نیمه کاره واقع در اسلامشهر کارگری می‌کردم تا اینکه روز حادثه مقتول با من تماس گرفت و از من خواست بعد از کارم نزد او بروم تا با هم چای بنوشیم و گپ بزنیم.من هم دعوت او را برای صرف چای قبول کردم و غروب روز حادثه به اتاقک او رفتم. وقتی آنجا رسیدم ابتدا با هم گپ زدیم سپس او برای من چای ریخت.من وقتی چای را نوشیدم دیگر نفهمیدم چه شد چون بیهوش شدم. وقتی به خودم آمدم که برهنه بودم و بی‌حال روی زمین افتاده بودم. به سختی خودم را جمع و جور کردم و می‌خواستم از در بیرون بروم که دوباره مقتول قصد داشت سد راهم شود.من که فهمیده بودم او نیت شومی در سر داشته و می‌خواهد من را مورد آزار و اذیت قرار دهد؛‌ برای اینکه خودم را نجات دهم،‌ بدنه فلزی قلیانش را که گوشه اتاق بود برداشتم و با آن ضربات متعددی به سر مقتول زدم که باعث مرگش شد.

بیشتر بخوانید  اگه دستت سوخت با این روش سریع سوزشش رو بنداز! | دیگه به هیچ وجه جاش نمیمونه!

عارف: نباید با مردم برخورد خشن شود

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور :

نباید با مردم برخورد خشن شود و به مطالبات همه مردم از جمله مردمی که در انتخابات به هر دلیلی رای ندادند، توجه و رسیدگی شود.

آقامیرزایی در مرحله گروهی کایاک المپیک ششم شد

ملی‌پوش قایقرانی کایاک ایران نتوانست مستقیم به نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برود و راهی یک چهارم نهایی شد.

 ویژگی برجسته وزیر کشور دولت پزشکیان از نگاه یک فعال اصلاح‎طلب

علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب:

با توجه به شناخت اندکی که از وزارت کشور و مأموریت‌های آن دارم، فکر می‌کنم اولین‌ ویژگی خیلی پررنگ در رابطه با وزیر کشور، پایبندی و تطابق نگاه آن با نگاه کلی دولت و شخص رئیس‌جمهور است. این نگاه در بعد سیاسی و امنیتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. لذا کسی باید در آن مجموعه مدیریت کند تا عمق نگاه رئیس‌جمهور را در سیاست داخلی و بعد امنیت داخلی کشور باور داشته باشد و به آن نزدیک باشد.ویژگی سوم اینکه فردی که عهده‌دار وزارت کشور می‌شود باید وزارت کشور و مأموریت‌های آن را به خوبی بشناسد و اشراف داشته باشد. در بدو امر به نظر می‌رسد به جهت اینکه حوزه مأموریتی‌ وزیر کشور حوزه عامی است و شاید زیاد حوزه تخصصی نباشد افراد گوناگونی بتوانند با داشتن ویژگی‌های کلی و عمومی این وزارتخانه را اداره کنند.

اعلام قیمت رسمی ری را

بالاخره امروز قیمت پایه (درب کارخانه) محصول جدید ایران خودرو اعلام گردید.

قیمت پایه: 976 میلیون تومان

 هزینه های جانبی شامل بیمه، مالیات شماره گذاری  و.. به قیمت فوق افزوده می گردد.

بیشتر بخوانید  نمایشگاه سکوی پرتابی برای بازار بهتر


سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

برابر گزارش دادگستری استان تهران پرونده ابر بدهکاران بانکی 30 همتی مربوط به چندین نفر است و با پیگیری 7.5 همت وصول داشتیم

در گروه شرکت‌های ایروانی و شرکت عظام 3 همت وصولی داشتیم و 12 همت همچنان بلاوصول بوده است

تلاش‌هایی دادگستری برای بازگشت حقوق ملت دارد و مهلتی به متهمین برای پرداخت داد اما پرداخت صورت نگرفت

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو و ثبت نام باطل شد

مدیر کل هیات عمومی دیوان عدالت اداری:

تعیین شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت است و متقاضیان برای دریافت خودرو نیاز به گواهینامه ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید