خلاصه اخبار نیم روزی ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز


خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

دربی تهران از پایتخت خارج می‌شود؟!

با توجه به وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی و آماده نبودن دیگر ورزشگاه‌های تهران مثل تختی، به نظر می‌رسد شهرآورد بزرگ استقلال و پرسپولیس در تاریخ 4 مهر در مکانی غیر از تهران برگزار خواهد شد!

گفته شده ورزشگاه شهرقدس هم به دلیل محدودیت‌های موجود گزینه مناسبی نیست و حالا احتمال دارد این بازی حساس در مشهد برگزار شود! حتی ورزشگاه‌های قزوین و اراک هم از لیست خارج شده‌اند، چرا که تیم‌های محلی در آن تاریخ میزبان رقابت‌های خود هستند.

پروانه ساخت «اخراجی‌ها۴» صادر شد

مسعود ده‌نمکی با گرفتن پروانه ساخت فیلم «اخراجی‌ها ۴» درصدد ساخت سری جدیدی از «اخراجی‌ها» پس از ۱۴ سال است؛ مجموعه‌ای که سال‌ها قبل درباره آن گفته بود: اگر «اخراجی‌ها» باعث این شود عده‌ای اینقدر عصبانی شوند چرا ادامه پیدا نکند؟

سکته در برکناری نکونام /بازخواست هولدینگ توسط نهادهای بالادستی و نمایندگان مجلس

برخلاف اخباری که از شب قبل منتشر شده به نظر می‌رسد آمدن سرمربی خارجی به استقلال منتفی شده و سران هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفته‌اند فعلا با جواد نکونام به همکاری خود ادامه دهند.

ماجرا از این قرار است که بعد از مصاحبه شب گذشته نکونام و حواشی پیش آمده، هواداران این تیم به پیج هلدینگ خلیج فارس و رئیس جمهور حمله کردند. همین موضوع باعث شد که نهادهای بلا دستی و تعدادی از نمایندگان مجلس پیگیری این موضوع شوند و تعدادی از نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون مجلس با هولدینگ تماس بگیرند و خواستار پایان دادن به حواشی در مورد بازیکن بوسنیایی – مقدونیه‌ای و آمدن سرمربی خارجی به تیم استقلال شوند.

بیشتر بخوانید  نوروز امسال مردان آهنین در نسیم/فیلم نمایش داده می شود

«الهام صالحی» مدال برنز پارالمپیک را هدف گرفت

الهام صالحی در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F54 پارالمپیک پاریس، با ثبت رکورد ۱۶.۲۴ متر در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید.

چرا تعطیلات برای مسافران «شمال» گران تمام شد؟ / کارگردان «ترافیک جاده‌ها» در هفته گذشته کیست؟

مسافران هفته گذشته «شمال»، از آزادراه گرفته تا جاده چالوس و هراز و حتی آزادراه رشت، مسیر ۳ تا ۴ ساعته –بطور میانگین- را اغلب بین ۸ تا ۱۳ ساعت طی کردند تا به مقاصد مورد نظرشان برسند.اما «ترافیک طاقت‌فرسا» تنها «مصیبت سفر تابستانی» در هفته نیمه‌تعطیل نبود؛ عمده شهرهای شمالی ایران در هفته گذشته به دلیل هجوم مسافر از مناطق مختلف کشور با «کمبود شدید مواد غذایی از نان گرفته تا حتی آب معدنی» روبرو شدند.

صف‌های طویل بنزین نیز عارضه دیگر «سفرهای تهاجمی» بود.

دو تعطیلی نامتوالی در هفته گذشته از یک‌سو و آخرین فرصت سفر تابستانی در همین هفته از سوی دیگر، دست به دست هم دادند تا فقط در مازندران، به اندازه یک نوروز، مسافر وارد شود.

بررسی‌هانشان می‌دهد، «نبود فرصت هفتگی سفر برای ایرانی‌ها بخاطر تقویم تعطیلاتی معیوب» عامل این سفرهای تهاجی در تعطیلات مناسبتی است.

مجموع تعطیلات مناسبتی و آخرهفته (جمعه‌ها) در تقویم رسمی کشورمان،‌ زیر ۸۰ روز است؛ در حالی که تعطیلات حداقل ۱۰۰ کشور،‌ بالای ۱۲۰ روز است.

تعطیلات در ایران، «منظم و پایدار» در طول هفته توزیع نشده است؛ آخرهفته 2روزه کلید حل این مساله است. اما تصور غلط درباره تعداد روزهای تعطیل در ایران جلوی «جهانی‌شدن تقویم رسمی کشورمان» را گرفته است.

بیشتر بخوانید  شهردار بروجرد: شهید صارمی جان خود را فدای اطلاعات به موقع کرد

دو روز تعطیلی آخرهفته می‌تواند «هر هفته فرصت سفر برای ایرانی‌ها» ترتیب بدهد. نتیجه این کار آن خواهد بود که جریان سفر به مقاصد توریستی کشور به جای اینکه در چند تعطیلی مناسبتی متمرکز و باعث ریاضت به جای سیاحت شود، در طول ماه و سال تقسیم می‌شود.کیفیت سفر و تفریح رابطه مستقیم با سلامت روحی دارد و هر چقدر «سهم گردش و مسافرت» در زندگی افراد تقویت شود، اثر مستقیم و معنادار روی راندمان کاری دارد.سفرهای منظم و پررونق همچنین باعث «رشد اقتصادی» از محل خدمات بازار گردشگری می‌شود.دولت چهاردهم برای تحقق این اهداف لازم است «موضوع تعطیلی آخرهفته» را به شکل درست در مسیر تصویب پیش ببرد.

عذرخواهی شهردار اصفهان از قلعه‌نویی بابت شعارها / اگر قرار است کسی «حیا کند» این منِ مسئول هستم

شهردار اصفهان: از آقای قلعه‌نویی به خاطر اساعه ادبی که صورت گرفت، عذرخواهی می‌کنم، شما به گردن فوتبال ایران و فوتبال اصفهان حق دارید و اگر برخی احساساتی شدند شما به دل نگیرید، اگر قرار است کسی حیا کند این منِ مسئول هستم که نتوانستم شرایط را آنطور که در شأن تیم ملی است فراهم کنم.

چراغ سبز رئیس الهلال برای خط زدن نیمار

 نیمار پس از غیبت طولانی‌مدت در بازی‌های الهلال به دلیل عمل جراحی رباط صلیبی به صورت تدریجی خود را آماده بازگشت به میدان می‌کند. «فهد بن‌نافل» رئیس الهلال: کنار گذاشتن نیمار از فهرست تیم تصمیم مربوط به مدیریت باشگاه نیست و فنی خواهد بود. بنابراین سرمربی الهلال باید درباره نیمار تصمیم نهایی را بگیرد و ما مطیع آن خواهیم بود.

دعوای بعد از تصادف زنجیره‌ای در یزد ۱۳ مصدوم برجا گذاشت

تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در  در محل ورودی پارک کوهستان یزد، مصدومی به دنبال نداشت اما نزاع و درگیری سرنشینان خودروها پس از تصادف، ۱۳ مصدوم بر جا گذاشت.

بیشتر بخوانید  «ای کاش» ببینیم و ای کاش نگوییم! | یادداشتی درباره جدیدترین تاک‌شوی اینترنتی که در آپارات منتشر می‌شود

پنج مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون و هشت مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شدند.

جای نمایندگان جبهه پایداری بودم دست پزشکیان را رد نمی‌کردم

سعید شریعتی؛ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

محرک ضربه زدن به دولت آقای پزشکیان جناح‌های تندرو و مخالف ایشان هستند، عدم موفقیت آقای پزشکیان نان‌اش به سفره حامیان وی نمی‌رود که بخواهند چنین کاری انجام دهند. رئیس‌جمهور صحبت از وفاق می‌کنند من جای نمایندگان مجلس خصوصا جبهه پایداری بودم دست آقای پزشکیان را رد نمی‌کردم و اخلاقاً صلاح ممکلت را در وفاق می‌دانستم

جزئیاتی از وام «عشقی»

محسن علیزاده، عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس:

وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خودِ رئیس سازمان بورس به تصویب رسید.

تاریخ مصوبه اعطای وام میلیارد قرض‌الحسنه به رئیس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره  هشتم خرداد ماه بوده در حالی دقیقا عضویت دو ناظر شورای عالی بورس هفتم خرداد ماه به پایان رسیده بود و هیچ عضوی به نمایندگی از مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت. 

دیدگاهتان را بنویسید