خلاصه اخبار نیم روزی ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز


خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

 

رشد هزینه ثروتمندان از تورم کل جلو زد

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت کالاها و خدمات در تیرماه امسال ۹.۳۵ برابر قیمت‌ها در فروردین ماه ۹۵ شده است. درحالی که هزینه تهیه سبد مصرفی برای دهک دهم ۱۰ برابر شده است. بررسی قیمت کالاها و خدمات در بازه بلندمدت اقتصاد نشان می‌دهد از فروردین سال ۹۵ تا تیر سال ۱۴۰۳، قیمت یک سبد مصرفی از کالاها و خدمات ۹.۳۵ برابر شده است. این در حالی است که افزایش قیمت این کالاها و خدمات بسته به خوراکی یا غیر خوراکی بودن تغییرات متفاوتی داشته است.

خسارت بزرگ دیگر برای جامعه پزشکی ایران و خصوصا کودکان بیمار قلبی با کوچ یکی از نوابغ پزشکی ایران

مراسم تلخ بدرقه دکتر یاسر طلوعی تبار جراح پیوند قلب با ۵۴۶ جراحی موفق در سه سال گذشته و ۱۸عمل پیوند قلب کودکان در پنج سال گذشته

دکتر طلوعی، استادیار انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب و عروق بود.

 

قاتل شهید مدافع امنیت «نادر بیرامی» قصاص شد

حکم قصاص غلامرضا رسایی،  قاتل شهید مدافع امنیت «نادربیرامی» پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رای در دیوان عالی کشور با درخواست اولیای دم صبح امروز در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

پیروزی هادی ساروی 

هادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود برابر نماینده آمریکایی با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد

 

پارلمان بنگلادش منحل شد

رسانه‌ها به نقل از دفتر رئیس‌جمهور بنگلادش از انحلال پارلمان این کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید  واکنش وزارت خارجه آمریکا به اقدام توهین‌آمیز تیم فوتبال این کشور علیه ایران

 

دمای هوای تهران به ۳۸ درجه رسید گرمای هوا به سیم آخر زد کاش دوباره هواپیمای آبپاش بیاورید!

یک ماه و نیم از شروع تابستان گذشته است، اما در حال حاضر بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان با موج گرمای شدیدی روبرو هستند. در ایران نیز، این روزها مردم با گرمای بی‌سابقه‌ای مواجه‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان هواشناسی، دمای هوا در تابستان امسال نسبت به میانگین ۳۰ سال گذشته، ۱ تا ۲ درجه افزایش‌یافته و مردم تابستانی گرم را پیش رو دارند.

 همچنین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر، اعلام کرده است که دما به بیش از ۵۰ درجه رسیده که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و این عدد بسیار قابل‌توجهی است.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، ۷ روز پیش گفت که اگرچه در دو روز اخیر دمای هوای تهران بین ۱ تا ۲ درجه افزایش‌یافته، اما چنین گرمایی در گذشته نیز وجود داشته و مختص تابستان امسال نیست.

 گرمای هوا به حدی افزایش‌یافته که برخی به شوخی می‌گویند کاش هواپیماهای آبپاش در زمان احمدی‌نژاد وارد میدان شوند و در کنار معضل آلودگی دمای هوا را هم کاهش دهند.

 در نهایت، دولت تصمیم گرفت به طور رسمی وارد عمل شود و با مُسکن درمانی ساعات کاری ادارات را برای کاهش مصرف انرژی تغییر دهد. همچنین، برخی روزها به طور رسمی تعطیل اعلام شد. بااین‌حال، نسخه‌ای که دولت ارائه داده هنوز به درمان قطعی نرسیده و مردم همچنان با افزایش دما و گرما مواجه هستند. دیروز دولت دوباره اعلام کرد که فعالیت تمامی مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  پروانه معصومی درگذشت | سینمای ایران یک پیشکسوت دیگر از دست داد + بیوگرافی

 شایان‌ذکر است که دمای امروز هوا ۳۸ درجه سانتی‌گراد است و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، فردا این دما به بالای ۴۰ درجه خواهد رسید.

 

اداره‌ها و بانک‌های استان مرکزی پنجشنبه تعطیل شد

استانداری مرکزی:با افزایش مصرف برق در کشور، ساعت پایان کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۰ و در روز پنجشنبه تعطیل است.

محسن‌نژاد هم به رده‌بندی رسید

«مهدی محسن‌نژاد» در دور اول شانس مجدد وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل کوین آرماس از کوبا با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.

بنیادی‌فر: حداقل دستمزد داوران باید ۵۰ میلیون تومان باشد

داور بین‌المللی فوتبال ایران:

من در لیگ عربستان قبل از جام ملت‌ها قضاوت کردم و هر بازی هزار دلار دریافت کردم و در بازی روشن لیگ آنها نزدیک بر هزار و ۵۰۰ دلار به هر داور می‌دهند.

حداقل هر بازی باید ۵۰ میلیون تومان داوران در لیگ ایران دریافت داشته باشند.تمام دنیا و بازی‌های آسیایی با VAR برگزار می‌شود و مشتاقانه دنبال این موضوع هستیم.اولین گروهی که از نبودن این تکنولوژی ضرر کرد داوران هستند.

 

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی به دلیل قطع برق

مرکز سنجش آموزش پزشکی: با توجه به قطع برق در برخی از مناطق در یک ساعت آخر زمان تعیین شده قبلی، انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

برخورد جدی پلیس راهور با رانندگانی که شیشه ماشین را دودی می‌کنند

سرهنگ شریفی، رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران: اگر راننده نتواند بیرون را ببیند توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد

بیشتر بخوانید  اگر یارانه تشویقی می خواهید این کد را بزنید!

 

شهریه‌های نجومی مدارس غیرانتفاعی هزینه میلیاردی تحصیل در متوسطه دوم

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی مدارس غیرانتفاعی صاحب نام برای دوره متوسط دوم ترمی ۵۰۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند.

به گزارش چندثانیه،  براساس اعلام سازمان مدارس و مراکز غیردولتی شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بین ۱۰ تا۸۰ میلیون تومان است.

طبق اعلام این سازمان تنها یک درصد از مدارس غیردولتی بالای ۸۰میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند، اما بررسی قیمت شهریه مدارس در مناطق یک تهران نشان می‌دهد که مدارس صاحب نام برای پایه اول تا ششم هر ترم بیش از۲۰۰میلیون و برای متوسطه دوم حدود۵۰۰میلیون شهریه دریافت می‌کنند. برای مثال یک مدرسه پسرانه مشهور در منطقه زعفرانیه برای هر ترم متوسط اول ۴۲۰میلیون شهریه دریافت می‌کند و یا مدرسه دخترانه دیگری در منطقه سعادت آباد برای دوره متوسط دوم ۵۰۰میلیون برای هر ترم شهریه دریافت می‌کند.مدارس مذکور از امکانات عجیبی مانند وعده‌های غذایی، میان وعده، سرویس رفت و برگشت اختصاصی،اقامتگاه استراحتی، امکانات تفریحی و رفاهی و… برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید