خط پایان توافق ایران و آمریکا



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز : اخبار امروز از مذاکرات حکایت از پذیرش شروط ایران از سوی آمریکا دارد و حتی برخی رسانه ها گزارش دادند که در مذاکرات وین به هدف توافق ایران و آمریکا رسیدیم و حدود ۷۲ ساعت دیگر توافق اعلام می شود.

مذاکرات وین که در دور هشتم ژانویه سال جاری آغاز شد، در روزها و هفته های اخیر به مرحله اعلام توافق نزدیک می شود، اما در روزهای اخیر با آغاز درگیری روسیه و اروپا بر سر جنگ اوکراین، در حال نزدیک شدن به مرحله اعلام توافق است. مذاکرات رسیده است

آغاز دیدار دوجانبه ایران با طرف های اروپایی

پس از هشتمین دور مذاکرات 1+4، علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات، ظهر امروز (پنجشنبه) در هتل کوبورگ سیتی نشستی دوجانبه برگزار می کنند. .

آیا مذاکرات در وین به پایان رسیده است؟

ایرنا به نقل از یک “منبع نزدیک به مذاکرات” آخرین وضعیت مذاکرات را نهایی کرد.

توافقنامه توییت + ایرنا

خبرگزاری ایرنا در این باره نوشت: یک منبع نزدیک به مذاکرات در وین در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره پایان یافتن یا نبودن مذاکرات گفت: اصل بدیهی در مذاکرات این است که تا زمانی که همه چیز توافق نشود، توافقی حاصل نمی شود. سایت اینترنتی. . هنوز هم برخی مشکلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید  ایا مدارس ارومیه فردا تعطیل است پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ – ایران چطور

ایالات متحده شروط ایران برای توافق را پذیرفته است

مصطفی کوشاسم گفت: در نهایت پس از یک موج شکست عملیات روانی، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بحران اوکراین، آمریکا را مجبور می‌کند تا رویکرد تشدیدکننده خود را در مذاکرات وین کنار بگذارد تا به خواسته‌های ایران برای تشکیل تیم مذاکره‌کننده عمل کند. مشاور تیم مذاکره کننده وین.

Koš Češme گفت: در هر صورت، به نظر می رسد که یک نقطه عطف برای این آخر هفته اکنون در افق است.

توافق ایران و آمریکا

حذف سپاه از لیست تروریسم

از دیگر اخبار مذاکرات وین می توان به لغو تحریم ها اشاره کرد. به گزارش دیلی میل، دولت بایدن به منظور متقاعد کردن تهران برای بازگشت به توافق هسته ای، حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریست ها را بررسی می کند.

جزئیات این موضوع روز چهارشنبه و در زمان حساسی از مذاکرات مشخص شد. این را یک دیپلمات ارشد غربی آشنا به مذاکرات تایید کرد.

تا ساعاتی دیگر لیست افرادی که به گفته مقام سابق وزارت خارجه آمریکا از تحریم آمریکا خارج شده اند منتشر می شود.

آیا مذاکرات در وین به پایان رسیده است؟

میخائیل اولیانوف، عالی‌ترین نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در توییتی نوشت: «دیروز 11 ماه از آغاز مذاکرات در وین می‌گذرد». ماراتن طولانی و طاقت فرسا تقریباً به پایان رسیده است.

لورا روزن، خبرنگار المانیتور به من گفت: «اولیانوف هفته گذشته به من گفت که باید روی کار هیئت رئیسه آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تمرکز کند.

گزارشگر نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: در غیاب او، شرکای آمریکایی و اروپایی با ایران نقاط مشترکی پیدا خواهند کرد. “ممکن است.”

بیشتر بخوانید  قیمت لاستیک 20 درصد در بازار امروز گران تر شد!

زمان اعلام این توافق در وین اعلام شده است

حالا رضا زندی خبرنگار حوزه نفت در توییتی مدعی شد: خبر قطعی امضای توافق هسته ای تا ۷۲ ساعت آینده در وین به من رسید.


دیدگاهتان را بنویسید