خطر گرسنگی برای 18 میلیون نفر در سواحل آفریقا



دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در گزارشی اعلام کرد که 18 میلیون نفر در سواحل آفریقا در آستانه قحطی قرار دارند.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از ایندیپندنت نوشت: طبق گزارش سازمان ملل، گرسنگی در جهان به بالاترین حد خود از سال 2014 رسیده است.

مارتین گریفیتس، رئیس سازمان بشردوستانه سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده اضطراری، گفت: «همه خانواده های ساحل در آستانه قحطی هستند. اگر الان عکس العمل نشان ندهیم مردم جان خود را از دست می دهند.

انتظار می‌رود ۷.۷ میلیون کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه در سواحل رنج ببرند که از این تعداد ۱.۸ میلیون نفر دچار سوءتغذیه جدی هستند.

گریفیث افزود که مجموعه ای از عوامل از جمله خشونت، ناامنی، فقر گسترده و قیمت های بی سابقه مواد غذایی، سوءتغذیه را تشدید می کند و بقای میلیون ها نفر را تهدید می کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، وضعیت گرسنگی در بورکینافاسو، چاد، مالی و نیجر به سطح هشدار رسیده است و در صورت عدم کنترل در این مناطق، حدود 1.7 میلیون نفر با سطح فوق العاده ای از ناامنی غذایی مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص امنیت غذایی به ریاست آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه که کشورش در ماه جاری ریاست این شورا را بر عهده خواهد داشت، گفت: در جهان 49 میلیون نفر در 43 کشور جهان حضور دارند. در آستانه قحطی فوق‌العاده قرار دارند و اکنون جنگ در اوکراین ابعاد وحشتناک جدیدی به قحطی جهانی داده است و تهاجم روسیه به همسایه خود (اوکراین) عملاً به صادرات مواد غذایی آن پایان داده است.

بیشتر بخوانید  فقط یک نابغه می تواند صاحب اسب را در این تصویر ببیند + پاسخ

به گفته سازمان ملل، جنگ در اوکراین قیمت مواد غذایی را به بالاترین سطح در جهان رسانده است. یک میلیارد و 700 میلیون نفر در جهان که یک سوم آنها زیر خط فقر زندگی می کنند، در معرض خطر زیاد کمبود مواد غذایی و کاهش سیستم های غذایی، انرژی و مالی هستند که منجر به افزایش فقر و گرسنگی می شود.

سی و شش کشور برای تامین و واردات بیش از نیمی از گندم مورد نیاز خود، از جمله برخی از فقیرترین و آسیب پذیرترین کشورهای جهان، روی روسیه و اوکراین حساب باز کرده اند.

اوکراین یکی از سه صادرکننده بزرگ غلات در جهان است که به سبد نان اروپایی معروف است. بنادر اوکراین در دریای سیاه از ابتدای جنگ بسته شده اند و میلیون ها تن غلات در سیلوها باقی مانده اند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل می گوید که هنوز محموله های غلات تولید شده در اوکراین در کشتی های اوکراینی وجود دارد و آنها قادر به حرکت نیستند و اگر بنادر به زودی باز نشوند، کشاورزان اوکراینی جایی برای ذخیره محصول بعدی خود در ماه ژوئیه نخواهند داشت. اوت .

در آغاز سال 2022، حدود 276 میلیون نفر در سراسر جهان در قحطی حاد به سر می بردند، اما پیش بینی می شود در صورت ادامه درگیری ها در اوکراین، 47 میلیون نفر دیگر به درگیری ها به ویژه در جنوب صحرای آفریقا اضافه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید