مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطر رانش زمین در دورود لرستان + هشدار برای مردم دورود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خطر رانش در استان لرستان

دلگرم کننده: مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از خسارت به بیش از 3600 واحد مسکونی در جریان سیل اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود رضایی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گفت: در جریان سیل اخیر بیش از 3600 واحد مسکونی خسارت دیده است.

رضایی افزود: ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن لرستان در ساعات اولیه وقوع سیل به ستاد مدیریت بحران استان تحویل داده شد و برای بازگشایی و پاکسازی راه های سیل زده مناطق گردشگری هورم آباد، دلفان، پلدختر، رومشکان و بیشه، جاده های آسیب دیده از بین رفت. فرستاده شده از سیل

وی ادامه داد: در 11 شهر لرستان کار ارزیابی خسارت پس از واحدهای خسارت دیده سیل انجام شد که در مجموع 3 هزار و 600 واحد بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند که 773 واحد مربوط به واحدهای شهری و یکصد واحد است. و دو واحد در حال ساخت و بقیه در حال تعمیر می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به خسارت بالغ بر 2800 واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر افزود: از این تعداد یک هزار و 720 واحد در حال ساخت است و یک هزار و 165 واحد نیاز به تعمیر دارد.

رضایی با اشاره به موج دوم بارندگی در استان لرستان افزود: پیش بینی می کنیم آمار منتشر شده از خسارات دو برابر شود.

وی ادامه داد: تعداد خانوارهای روستایی لرستان 173 هزار خانوار بود که از این تعداد 153 هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای استان بود که از این تعداد 103 هزار واحد برای مقاوم سازی تسهیلات مسکن روستایی و 50 هزار واحد مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی بودند.

بیشتر بخوانید  الهه حصاری وقتی بازیگر نبود چه شکلی بود؟

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه 49 روستای لرستان متروکه شدند، افزود: به منظور جلوگیری از تلفات جانی، 6 روستا تخلیه و به صورت موقت در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.


رانش زمین، سیل


رانش زمین شهرستان دورود را تهدید می کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: رانش زمین لایه های خاک شهرستان دورود را به خطر می اندازد.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که شهرستان دورود را تهدید می کند موضوع رانش زمین است.

وی با اشاره به رانش زمین در دامنه کوه بابهار افزود: این زمین لغزش قدیمی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: با توجه به ورود نزولات جوی، این شیب دچار وسواس آب شده و احتمال رانش زمین در چند لایه در این محدوده ارتفاعی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی در بازدید استاندار، نماینده ولی فقیه و رهبری استان لرستان از مروک دورود، اظهار کرد: سد مروک دورود از نظر فنی و ساختاری یکی از بهترین سدهای لرستان است. که در حال ساخت است مشکلی نیست

وی تصریح کرد: حجم مخزن سد 105 میلیون مترمکعب، حجم آب داخل مخزن 97 میلیون مترمکعب، حجم آب ورودی به مخزن 72 متر مکعب در ثانیه و میزان آب خروجی از پایین است. شیر 38 متر مکعب بر ثانیه ظرفیت خالی یک میلیون متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارشی از صبح یکشنبه به استان لرستان، این سد تا 48 ساعت آینده آبگیری می شود.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی کامل سردار فیروز آبادی، از تحصیلات تا همسر و فرزندان

میرزایی با بیان اینکه زیرساخت های سرریز سد ماروک کاملا صخره ای است و فرسایش و شکستگی آبی ندارد، افزود: با توجه به ظرفیت خالی 8 میلیون مترمکعبی سد، مقدمات مدیریت سیل آتی از کمال نیاز است. . سد و زهکش صالح اوج سیلاب از طریق سرریز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: بر اساس پیش بینی و هواشناسی با ورود سامانه بارشی به استان از بامداد یکشنبه تا صبح سه شنبه سیلابی در رودخانه تیره با دبی حدودا. 600 متر مکعب.» رودخانه‌ها و خیابان‌های ساحلی می‌خواهند تا پایان روز سه‌شنبه و پایان بحران خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه ببرند.


رانش زمین، سیل


یک سوم رودخانه زیر آب می رود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم دورود زیر آب است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، کنپور با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد بحران لرستان اظهار کرد: احتمالا امروز یک سوم دورود زیر آب خواهد بود. ایده اصلی باید ساخت سد لرستان باشد.

کیانپور با بیان اینکه اگر قرار بود سد بسازیم الان وضعیت ما اینطور نبود، گفت: هنوز موفق به تخلیه مردم از نقاط خطرناک نشده ایم.


مردم از تردد در مسیر سد مروک خودداری کنند

معاون و مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آمادگی 190 نفر از کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دورودا خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرحسین یوسف وند با اعلام این خبر، اظهار کرد: 10 نقطه شهری و روستایی برای اسکان اضطراری در شهرستان دورود و 18 مکان سرپوشیده شامل مساجد، مدارس، حسینی، سالن های ورزشی و نمازخانه در شهرستان دورود شناسایی شده است. شهرستان دورود چادرهایی برای کمک به قربانیان احتمالی برپا شده است.

بیشتر بخوانید  ۳۵ متن،پیام و شعر تبریک روز چشم رنگی ها

وی تصریح کرد: 840 چادر مسافربری در محل های شناسایی شده توزیع یا برپا شد و همچنین 3 تیم تخصصی سیل، یک تیم کوهستانی و یک فروند قایق موتوری با یک دستگاه خودروی آفرود توسط اعضای جمعیت داوطلب مستقر با آمادگی کامل در سرخپوشان. جمعیت هلال دورودا.


خطوط اتوبوسرانی پنج شهر لرستان بسته شد

مدیر کل راهداری و ترافیک راهداری لرستان گفت: خطوط اتوبوسرانی پنج شهر استان بسته شده است.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل وقوع سیل و بارندگی شدید و به دلیل نامشخص بودن ایمنی تردد، خطوط اتوبوسرانی در شهرهای کوهدست، پلدهتر، نورآباد، الشتر و چگنی ساخته نشده و امشب تعطیل شده است. .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *