خطر افزایش 30 درصدی قیمت مسکن / سیمان فله ای 300 درصد افزایش یافت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، مهرداد امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی نظارت کرد و گفت که ما 100000 کارمند در صنعت بتن داریم و این صنعت مربوط به 120 کلاس است ، مشخص شده: 80٪ سیمان فله در کشور توسط تولیدکنندگان بتن مصرف می شود ، اما امروزه کارخانه ها مشکلات زیادی دارند آه تو در مواجهه با تحویل سیمان مورد نیاز او و.

رئیس انجمن ملی قطعات بتونی و بتنی پیش ساخته ایران افزود: نوع عرضه سیمان در بورس اوراق بهادار مشکل ساز است و مکانیزم خاصی برای آن تعریف نشده است. با عدم اطلاع رسانی در این باره واحدهای تولیدی گیج می شوند و.

وی ادامه داد: عرضه سیمان در بورس اوراق بهادار فقط منجر به افزایش قیمت ها شد و دلالان در این حوزه و وزارتخانه حرکت کردند سکوت همچنین فقط تماشا کردن F. ما مکاتبات زیادی با سازمان مجازات و وزارتخانه داریم سکوت انجام شده صبح اما هیچ یک از اینها جواب نداد.

این سرپرست افزود: در حال حاضر کارخانه های سیمان با مشکل برق روبرو هستند و تولید را کاهش داده اند. و آنها به صورت قطره چکان در بورس اوراق بهادار به فروش می رسند و در برخی از استان ها سیمان را به صورت کوپن به تولید کنندگان کوپن نیز ارائه می دهند.

وی افزود: در حال حاضر سیمان در کشور هم کمیاب است و هم گران است. کیسه سیمان که قبلاً 25000 تن بود اکنون به 80 تا 100 هزار تن رسیده است.

رئیس انجمن ملی قطعات بتونی و بتنی پیش ساخته ایران گفت: همچنین در اوایل ماه ژوئن وقتی سیمان فله ای با قیمت 308000 تن در هر تن در بورس اوراق بهادار عرضه می شد ، در حال حاضر با قیمت 1299000 تن به فروش می رسد 300٪ سیمان سست در یک ماه. “گران شد.

بیشتر بخوانید  ویدیوی دیدنی از یخ زدن آبشار مارگون

نظارت اضافه شده است: با این قیمت ها تولید کننده نمی تواند سیمان را از بورس بخرد و سیمان قطره ای از درب کارخانه فروخته می شود. این امر منجر به تورم بالا در ساخت مسکن می شود.

به گفته رئیس انجمن ملی قطعات بتونی و بتنی پیش ساخته ایران ، با این روش فروش سیمان حداقل 30 درصد افزایش قیمت مسکن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید سیستم عرضه سیمان در بورس اوراق بهادار متوقف شود و این محصول با راهکارهای مناسب و به صورت شفاف در بورس اوراق بهادار وارد شود ، گفت: در حال حاضر فقط کارگزاران در بورس قیمت تعیین می کنند. جبه آنها جابجا می شوند و سازنده و سازنده خانه به سیمان دسترسی ندارند. این امر منجر به تعطیلی 80٪ کارخانه های تولید بتن شد.

نگهبان گفت که دولت بعدی قول می دهد یک میلیون خانه ارزان قیمت بسازد در حالی که مواد اولیه مسکن در آن شرایط است. مسکن ارزان با این قیمت ها به مردم قابل فروش نیست.

رئیس انجمن ملی قطعات بتونی و بتنی پیش ساخته ایران مشخص شده: علاوه بر مسکن ، پروژه های عمرانی مانند سد ، پله و ساخته شده نیز با مشکلاتی روبرو شده اند صبح و تقریباً 70٪ پروژه ها تعطیل است و.

وی یادآور شد: سازوکار تحویل سیمان در بورس اوراق بهادار سخت است زیرا سقفی برای آن وجود ندارد و وقتی کارخانه پایین ترین قیمت را اعلام می کند ، دلال وارد می شود و قیمت را تا آنجا که ممکن است بالا می برد.

بیشتر بخوانید  سفر تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا لغو می شود؟

این استاد راهنما اضافه کرد: اینکه شرکت های سیمانی می گویند قیمت سیمان به دلیل قطعی برق افزایش یافته است درست نیست اما علاوه بر برق به دلیل سازوکار غلط تأمین سیمان در بورس شاهد این موضوع هستیم.

رئیس انجمن ملی قطعات بتونی و بتنی پیش ساخته ایران گفت: مکانیزم باید به گونه ای باشد که در زمان عرضه سیمان در بورس اوراق بهادار فقط صنایع سیمان بتوانند این محصول را خریداری کنند تا سیمان به کارگزار نرسد. تولید کننده واقعی نیازی به رقابت با کارگزار ندارد.

وی گفت: ما با قیمت مناسب سیمان مشکلی نداریم. مشخص شده: اگر تمام سیمان تولید شده در کشور وارد بورس شود و سازوکار شفاف و همچنین کف تولید و اندازه تحویل مشخص باشد ، قطعاً قیمت سیمان منطقی تعیین می شود. در حال حاضر ، کارخانه های تولید بتن تلاش می کنند سیمان را با قیمت پایین تری خریداری کنند و به کیفیت آن توجه نمی کنند.

نظارت یادآور می شود: این کشور در حال حاضر 85 میلیون تن سیمان تولید می کند که 65 میلیون تن آن مصرف داخلی و 20 میلیون تن آن مازاد است که از این میزان 18.8 میلیون تن آن صادر می شود ، بنابراین این کشور با تولید سیمان و حتی تحریم مشکلی ندارد تأثیر خاصی بر تولید سیمان نداشته است. ما چهارمین تولید کننده سیمان در جهان هستیم ، اما متأسفانه امروز وضعیت بد است صبح این سیمان یافت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید