مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطرناک ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عوارض رژیم غذایی اشتباه، تناسب اندام و بدنسازی

یکی از اعضای هیئت علمی در اولین جشنواره و همایش و جشنواره تناسب اندام و بدنسازی گفت: رژیم غذایی برای کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است. وی تاکید کرد: مهمترین چیز در رژیم های غذایی نامناسب، تبلیغات فریبنده ای است که فرد را متقاعد می کند که در مدت زمان کوتاهی چندین کیلوگرم وزن کم کند و در واقع این امر را تضمین می کند.

خطرناک ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

همه رژیم های کاهش وزن برای شما مناسب نیستند
رئیس انجمن علمی تغذیه ایران خاطرنشان کرد: روش‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، حتی به صورت مستند که گاهی توسط افراد یا گروه‌ها ارائه می‌شود، اما این بدان معنا نیست که همه این رژیم‌ها باید صحیح باشند، زیرا این روش‌ها مدام مورد بحث قرار می‌گیرند و بین مقالات موجود و حتی سایت های موجود بحث شده است. “چاقی موضعی خطرناک تر است
دکتر مجید حاجی فرجی با بیان اینکه بحث کنترل وزن و کاهش وزن در واقع یک امر پیشگیری تا درمان است، گفت: بیا. متأسفانه بسیاری از افراد با وجود وزن طبیعی خود چاقی موضعی نیز دارند.
وی ادامه داد: فردی با شاخص توده بدنی طبیعی همچنان می تواند چاق باشد، بنابراین بسیاری از افراد به دلیل چاقی موضعی دچار این مشکل می شوند و می تواند خطرناکتر از اضافه وزن طبیعی باشد که به طور کلی وزن در آن وجود دارد. به همین دلیل است که ما رژیم های غذایی متفاوتی را برای کاهش وزن با سبک زندگی و فعالیت بدنی مناسب توصیه می کنیم.

خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا با رژیم غذایی کم کالری
وی در مورد انواع رژیم های لاغری نیز گفت: به طور کلی می توان گفت که رژیم های لاغری را می توان به چند دسته تقسیم کرد. یکی از انواع رژیم ها، رژیم های بسیار کم کالری است که در موارد نادری بیمار تحت نظر بوده و حتی در بیمارستان بستری می شود و میزان کالری دریافتی وی بین 200 تا 80 کیلوکالری است که معمولاً خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را به همراه دارد. وی ادامه داد: صفرا از نظر مواد مغذی و ریزمغذی ها کمبود دارد و در درازمدت موثر نیست، به این معنی که این نوع رژیم را می توان در کوتاه مدت به دلایل خاصی که برای بیمار خطرآفرین است تجویز کرد.
دکتر حاجی فرجی ادامه داد: رژیم های کم کربوهیدرات یکی دیگر از دسته رژیم های لاغری هستند که مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه افراد کمتر از 25 گرم است و علاوه بر این رژیم ها، رژیم های نامتعادلی داریم که یا بسیار کم هستند. . آنها چاق هستند و یک فرد بین صفر تا 19 درصد انرژی خود را از چربی دریافت می کند، در حالی که در زمان های عادی مصرف چربی را تا 30 درصد پیش بینی می کنیم.

بیشتر بخوانید  تولید هورمون رشد در کشور متوقف شده است

دیابت نوع 2 با رژیم کتوژنیک
وی گفت: رژیم های کتوژنیک یکی دیگر از رژیم های غذایی نامتعادل برای کاهش وزن است که سرشار از چربی و پروتئین متوسط ​​است اما کربوهیدرات ندارد. این رژیم در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می شود اما پیروی از این رژیم بسیار سخت است. از طرفی فاکتورهای خطر را افزایش می دهد و ممکن است در اثر این رژیم، فرد مبتلا به دیابت نوع 2 شود. همچنین رژیم کتوژنیک باعث «یبوست و افزایش مقاومت به انسولین» می شود.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی افزود: در این رژیم ها عملاً بدن بدون افزایش کربوهیدرات به کربوهیدرات وابسته می شود و در یک سهم کربوهیدرات ها یک سوم وعده غذایی اصلی ناکافی است و باعث کتوز می شود. «کتوزیس یک ماده سمی در بدن است که عوارض جانبی زیادی دارد که از حوصله این بحث خارج است.

خطرناک ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

یک بیمار قلبی با رژیم اتکینز
وی ادامه داد: رژیم دیگری که مدت هاست در ماهواره ها و سایت ها تبلیغ می شود رژیم اتکینز است. این رژیم بسیار محدود است و ادامه آن سخت است زیرا دریافت پروتئین در این رژیم زیاد است و کربوهیدرات ها و چربی ها در رژیم غذایی کاهش می یابد. «تجویز این مقدار چربی به ویژه اسیدهای چرب اشباع شده، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در این افراد افزایش می دهد.
دکتر حاجی فرجی هشدار داد: کمبود فیبر و ویتامین در رژیم اتکینز مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد. همچنین می تواند نمک ها و الکترولیت ها را مختل کند. از سوی دیگر کمبود کربوهیدرات در این رژیم می تواند منجر به کاهش دروغ پردازی شود.این امر به ویژه برای مغز که به این ماده مغذی نیاز دارد، مشکلاتی ایجاد می کند و می تواند بر یادگیری، هوشیاری و خلق و خوی افراد تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید  طب سنتی و درمان ریزش مو

سرطان با رژیم های کم کربوهیدرات همراه است
وی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم غذایی بدون کربوهیدرات می تواند منجر به سرطان شود، گفت: بله، نخوردن کربوهیدرات می تواند منجر به سرطان شود زیرا فیبر زیادی از کربوهیدرات ها دریافت می کنیم و در نتیجه آنها را حذف می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی باعث افزایش ضعف و خستگی عضلانی می شود زیرا ماده آماده سوخت را از بدن حذف کرده و چربی را جایگزین آن کرده ایم که در دراز مدت همین است. «این می تواند انرژی لازم برای استفاده روزمره را فراهم کند. نیازهای عضلانی.”

با از بین بردن کربوهیدرات ها نقرس و سنگ کلیه را دریافت کنید
وی ادامه داد: حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی می تواند اسید اوریک را افزایش دهد که خطر ابتلا به نقرس و سنگ کلیه را افزایش می دهد و در نهایت باعث افزایش کلسترول خون می شود و چربی خون نیز می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی شود. «حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی نیز مشکلات گوارشی و یبوست را افزایش می دهد زیرا دریافت فیبر غذایی از طریق کربوهیدرات ها به حداقل می رسد.

خطرناک ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

کمبود ریزمغذی ها با یک رژیم غذایی نامتعادل
وی ادامه داد: نکته دیگر این است که مصرف مکمل های غیر ضروری را توصیه می کند زیرا می داند این رژیم غذایی کمبود ریزمغذی ها دارد و مصرف مکمل ها باید در شرایط خاص و زیر نظر متخصص تغذیه باشد. رژیم ها می توانند مشکل ساز باشند».
حاجی فرجی تاکید کرد: عدم آگاهی از راه های رسیدن به زندگی صحیح یکی دیگر از مشکلات رژیم های نامتعادل است، یعنی به دلیل داشتن ضمانت اغواگری و تبلیغات دروغین به انسان این اطمینان را می دهد که به تنهایی نمی تواند با این رژیم مشکل داشته باشد. . برای کاهش وزن، تمرین مناسب برای شیوه زندگی صحیح به همراه نخواهد داشت. .

بیشتر بخوانید  کاربردهای درمانی سرتولیزومب

چاقی با رژیم های یویو برمی گردد
دکتر حاجی فرج در تشریح علت غیراصولی دانستن این نوع رژیم ها گفت: وی بلافاصله از ادامه این رژیم پشیمان شد و برگشت و حالت یویو را به دست گرفت و بارها رژیم را ترک کرد و دوباره وارد رژیم شد، بنابراین در حالی که این کودکان اثر ندارند، گاهی اوقات بازگشت بدی وجود دارد، یعنی. فرد بیشتر از شرایط اولیه رنج می برد.
وی تاکید کرد: رژیم های نامتعادل به بیماران نگاهی یک طرفه و یکنواخت می دهد و آنها را به این فکر می اندازد که همین رژیم می تواند در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن آنها شود و هر زمان که بخواهند رژیم را ترک کنند. مهمترین نکته این است که «در رژیم غذایی اشتباه، تبلیغات فریبنده ای انجام می شود که فرد را متقاعد می کند که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست بدهد و در واقع آن را تضمین می کند».
رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: نکته دیگر این است که توصیه ها و برنامه های غیرعلمی و غیرعملی به فرد داده شود زیرا وقتی انسان را از عادات و رفتار مردم جدا می کند غیرعلمی است. رژیم غذایی عادی و خانواده.» یعنی فرد می تواند در کوتاه مدت وارد این رژیم شود، اما ادامه این رژیم در میان مدت و بلند مدت غیرعملی است.

برای همدیگر رژیم تجویز نکنید!
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی روی آوردن مردم به رژیم های غیر اصولی تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی است. متأسفانه مردم بدون اینکه بدانند علمی هستند یا خیر، این توصیه ها را می پذیرند. گاهی اوقات فرد به توصیه دوست یا خانواده از این نوع رژیم ها استفاده می کند، غافل از اینکه رژیم غذایی برای کاهش وزن بسته به شرایط زندگی فرد، سابقه پزشکی، بحث ژنتیکی و فعالیت بدنی بسته به نوع بیماری متفاوت است. »
منبع: salamatnevs.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *