خطرات مطلق خام گیاهخواری و تأثیر آنها بر سلامت بدن


فواید خام گیاهخواری برای سلامتی چیست؟

این روزها گروهی از افراد جامعه با انگیزه های مختلف مانند کاهش وزن یا حمایت از حقوق حیوانات به “گیاهخواری کاملاً خاممی چرخند. این افراد بر این باورند که این اقدام نه تنها به سلامتی آنها آسیبی نزده، بلکه به سلامت بدن آنها نیز کمک می کند، اما کارشناسان تغذیه نسبت به عوارض مرگبار این امر هشدار می دهند. رژیم غذایی هشدار دهید.

متخصص تغذیه می گوید: گیاهخواری مطلق به هر دلیلی آسیب جدی به سلامت انسان وارد می کند و حس خوشایند ماه های اول گذرا است.

با دلگرم کننده به روز باشید خطرات خام گیاهخواری آن ها ملاقات می کنند.

گیاهخواران

کرم گیاهی چیست؟ مضرات خام گیاهخواری چیست؟

خامه گیاهی یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات است که هر گونه پخت و پز را ممنوع می کند. هیچ غذایی نباید بالاتر از 104 درجه فارنهایت یا 40 درجه سانتیگراد گرم شود. غذا باید به صورت تازه یا پخته شده با حرارت بسیار کم مصرف شود. ایده در میان گیاهخواران این است که دمای بالای 104 درجه سانتیگراد نه تنها مواد مغذی را از بین می برد، بلکه آنها را سمی و غیر قابل هضم می کند. در ادبیات مواد خام گیاهی، پخت و پز در دمای بالا یک توهین زشت تلقی می شود.

آنها فکر می کنند که غذای خام سرشار از انرژی حیاتی است. خام گیاهخواری این یک شکل توسعه یافته و افراطی از گیاهخواری است پرانا یا نیروی حیات معتقد است. آنها معتقدند که نیروی حیات یا پرانا در غذاهای خام گیاهی بیشتر است. البته آب میوه ها و اسموتی های سبز رنگ نیز در این رژیم پیشرو هستند.

اشتباه 1: پختن مواد مغذی را از بین می برد

درست است که مواد اولیه غنی از مواد مغذی هستند، اما پختن الیاف گیاهان را از بین می برد و با پاره شدن دیواره های سلولی، مواد مغذی مفیدی آزاد می شود. این مواد مغذی بدون پخت و پز و به طور معمول در دسترس نیستند. به عنوان مثال گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدان لیکوپن است است. هویج نیز مانند گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و تمام این مواد مغذی هنگام پختن آزاد می شوند. پس کاسه سوپ پر از موادی است که مصرف خام آنها اصلا خواص مشابهی ندارد.

گیاهخواران به آشپزی اعتقاد دارند گیاهان و سبزیجات جذب روی، آهن، کلسیم و منیزیم را از بین می برند ایستگاه ها؛ این هم اشتباه است. به عنوان مثال، پختن اسفناج میزان آهن و کلسیم برگ ها را افزایش می دهد. جان مک دوگال، مخترع رژیم غذایی گیاهی نشاسته ای، می گوید: «البته باید اذعان داشت که پختن سبزیجات باعث از بین رفتن بسیار کمی برخی از مواد مانند ویتامین C یا B می شود، اما میزان این مواد در گیاهان به حدی است که در نهایت رژیم غذایی آنها ضرری ندارد..

بیشتر بخوانید  خواص خربزه، حقایقی درباره خواص خربزه که نمی دانستید!

گیاهخواران

جنیفر نلسون او متخصص تغذیه و استاد دانشکده مایو است. “بهترین رژیم غذایی ترکیبی از مواد خام و پخته است.». هیچ تعصبی در ترجیح یک کودک خاص بر دیگری وجود ندارد. برای حفظ سلامتی باید به دنبال بهترین ترکیب باشیم. کباب کردن و پختن بیش از حد غذا نیز مضر است و میزان مواد مغذی را کاهش می دهد. با توجه به این موضوع باید از روش هایی مانند بخارپز و غذاهایی مانند سوپ استفاده کنید و از سرخ کردن و … خودداری کنید. به یاد داشته باشید که پخت ملایم غذا باعث هضم بیشتر آنها می شود و همانطور که گفته شد در برخی موارد منجر به ترشح مواد مغذی نهفته می شود. نظر خام گیاهخواران در مورد وجود انرژی ویژه در گیاهان خام نیز بیشتر اعتقادی است و هیچ توضیح علمی برای آن وجود ندارد. با بررسی دقیق تر، آنها به طور کامل از اثرات مضر گیاهخواری آگاه نیستند.

اشتباه 2: آشپزی آنزیم ها را از بین می برد

کرم گیاهی در این مورد کاملاً درست است. پختن آنزیم ها را از بین می برد. اما متاسفانه نیمی از حقیقت هنوز پشت ابرهاست. بدن انسان برای تجزیه مولکول های غذا به آنزیم های موجود در غذا نیاز ندارد. آنزیم هایی در ساختار بدن وجود دارند که با کمال میل این وظیفه را بر عهده می گیرند. در هر صورت آنزیم هایی که از مواد اولیه وارد بدن می شوند نیز به دلیل اسید معده از بین خواهند رفت. فقط تعداد کمی باقی مانده است و مواد تخمیر شده مانند کلم وارد آنزیم های معده می شود. با این حال، نقش آنها در هضم کم است. کارشناسان از این آنزیم ها قدردانی نمی کنند. تئوری “آنزیم خام” او به کتاب 1940 ادوارد هاول باز می گردد. اما اکنون علم نقش حداقلی آنزیم های غذای خام را در هضم غذا ثابت می کند. هاول معتقد بود که تعداد آنزیم ها در بدن انسان محدود است، در حالی که بدن انسان دائما در حال تولید آنزیم های جدید است.

اشتباه 3: گیاهان خام خاصیت سم زدایی دارند

خاصیت سم زدایی غذا پایه علمی قوی ندارد. در واقع، سموم می توانند در هر جایی از بدن جمع شوند. به خصوص در بافت چربی و حتی در استخوان ها یا پروتئین ها. اما روده بزرگ به طرز شگفت آوری عاری از سموم است و کبد عضوی است که با سموم مبارزه می کند. در واقع کبد نقش سم زدایی بالایی دارد. کبد رسم بدن است و پس از معاینه تمام مواد را وارد خون می کند. در واقع در هیچ غذای گیاهی و حیوانی سم زدایی وجود ندارد. بدن وظیفه سم زدایی را فقط با اندام های داخلی خود انجام می دهد. تنها نکته قابل قبول در زمینه سم زدایی مواد اولیه بهبود عملکرد کبد و کلیه با افزایش میزان آب ذخیره شده در بدن است. اگر ضرر فاحش گیاهخواری و واقعیت های آن را ندانید، ناآگاهانه به بدن خود آسیب می رسانید.

بیشتر بخوانید  مزایای باورنکردنی قرص لیور (انبر باریس) برای تقویت کبد

گیاهخواران

اشتباه 4: کرم گیاهی کلید سلامتی است

کرم گیاهی کالری دریافتی را به حداقل می رساند و طبیعی است که وزن مناسب را به دست آورید. اما هدف رژیم فقط کاهش وزن نیست، بلکه باید چندین مورد را در نظر گرفت. با خطرات گیاهخواری آشنا شوید. با کرم گیاهی با کمبود مواد مغذی مواجه خواهید شد. مخصوصا ویتامین ها مانند B12، D و روی، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 و غیره.. کرم گیاهخواران عزیز برای جبران کمبود این مواد باید از مکمل ها استفاده کنید. ممکن است تعجب کنید که منابع انرژی برای مواد خام گیاهی از کجا می آید. کالدول اسلشتاین، دکتری که بیل کلینتون را متقاعد کرد که رژیم گیاهخواری را دنبال کند، پاسخ شما را دارد.

او می گوید خوردن روزانه چند عدد آجیل و موز کالری برای بدن تامین می کند. اما این مقدار کالری برای بدن کافی نیست. در حالی که مشکل دیگر اکثر مردم خام هستند گیاهخواری، پوسیدگی و پوسیدگی دندان است. اسید موجود در میوه باعث سایش مینای دندان می شود و کمبود مواد معدنی عمومی باعث پوسیدگی می شود. باید بدانید با انتخاب یک کرم گیاهی چه چیزی را از دست خواهید داد و در ازای آن چه چیزی به دست خواهید آورد. خطرات خام گیاهخواری را در نظر بگیرید. مراقب باشید زیاد به آب برخورد نکنید.

رژیم غذایی و طبیعت انسان و مضرات خام گیاهخواری

خام گیاهخواران مصرف گوشت را غیرعادی می دانند و برای دفاع از اعتقادات خود پختن و خوردن گوشت را مغایر با طبیعت می دانند. می گویند مرد آن را گرفت! خب این کاملا طبیعی است که انسان با تکیه بر نیروی عقل خود اختراعات و اختراعات بی شماری انجام داده است. مثلا چه زرافه ای را می شناسید که موز می خورد؟ رژیم های غذایی مختلفی در دنیا وجود دارد و تقریباً همه آنها مصرف معمولی حبوبات، سبزیجات و گوشت دارند. رژیم غذایی متشکل از همه غذاها و میان وعده ها از دیرباز در تمام فرهنگ ها و بخش های جهان رایج بوده است.

در مقابل، کرم گیاهی یک اختراع جدید محسوب می شود. تصور کنید کودکی با این رژیم بزرگ می شود. طبیعی است که او بدون استفاده از داروها و مکمل های جایگزین دچار کمبود شدید ویتامین B12 و سایر مواد مغذی شود. در نتیجه مشکلات زیادی برای اعصاب و بدن ایجاد می شود. اما خوردن گوشت و فرآورده های حیوانی حداقل به مدت 20 سال منبع خوبی از مواد مغذی در بدن است. در طول تمدن و در طول تاریخ، بشر از گوشت و فرآورده های حیوانی استفاده کرده است. بنابراین، هیچ چیز غیرعادی در رژیم غذایی گوشت وجود ندارد. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که آشپزی گام بزرگی در تکامل مغز انسان است. شناخت خطرات خام گیاهخواری به شما کمک می کند تا انتخاب های عاقلانه ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید  7 جایگزین فوق العاده برای قرص رانیتیدین

این رژیم اهمیت علمی کمی دارد. شاید تنها نقطه قوت او جنبه اعتقادی او باشد. با این حال، اگر قصد دارید گیاهخوار شوید، بهتر است مضرات گیاهخواری را در نظر بگیرید و بررسی کنید. در این مقاله قصدی برای ترویج رژیم های گوشتی و غیره وجود ندارد. تنها نکته ای که باید در نظر گرفت توجه به یک رژیم غذایی کامل و مغذی و عدم مصرف زیاد مواد غذایی است. سلامت باشید.

گیاهخواران

گیاهخواران خطر «کم خونی کشنده شدید» را جدی می گیرند.

دکتر برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه نیز درباره مضر بودن خام گیاهخواری می گوید: خام گیاهخواری چند مشکل بزرگ دارد. ابتدا بدن ما به پروتئین های حیوانی نیاز دارد. اگر قرار است از پروتئین های گیاهی رضایت داشته باشیم باید زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود. مشکل دیگر نیاز به کلسیم است که گونه گیاهی آن جز زیر نظر متخصص تغذیه در بدن جذب نمی شود. همین مورد در مورد آهن نیز صدق می کند. زیرا بدن فقط بین 5 تا 10 درصد آهن گیاهی را جذب می کند. اما مهمترین مسئله ویتامین B12 است که فقط در منابع حیوانی یافت می شود. گیاهخواران ادعا می کنند که این ویتامین در میکروب وجود دارد که به هیچ وجه درست نیست. کمبود این ویتامین در بدن منجر به کم خونی شدید کشنده می شود. «مشکل این است که مردم بعد از مدت‌ها، شاید بعد از 5 سال متوجه خواهند شد.

وی در ادامه تاکید می کند: «سه نوع گیاهخواری وجود دارد که خطر کمتری دارند. لاکتو گیاهخوارانی که لبنیات مصرف می کنند و اوو گیاهخوارانی که تخم مرغ را همراه با این گیاه مصرف می کنند. “بهترین سناریو یک گیاهخوار لاکتویی است که فقط از خوردن گوشت اجتناب می کند و بنابراین خطر کمتری دارد.

منبع: سلامت نیوز چگونه

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید