خطرات خوردن سیب زمینی را جدی بگیرید!


خطرات استفاده از سیب زمینی سبز یا سیاه شده

سیب زمینی یکی از سبزیجاتی است که روزانه در بسیاری از غذاها مصرف می شود، ویتامین C دارد و حاوی مواد معدنی مفید دیگری مانند پتاسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. سیب زمینی که برخی از آنها سبز رنگ هستند، به طور بالقوه می توانند حاوی سمی باشند. “گلیکوآلکالوئید” یا GA به طور طبیعی در سیب زمینی وجود دارد و برای سلامتی انسان مضر است. مجله اینترنتی دلگرم کننده را دنبال کنید تا بدانید چه چیزی در مورد سیب زمینی باید بدانید.

سیب زمینی (سیب زمینی(به فارسی هدایای افغانستان: کچالو) با نام علمی solanum tubersum (solanum از کلمه لاتین به معنی آرام بخش آمده است) گیاهی یک ساله از خانواده (solanacea) است. گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل نیز از همین خانواده هستند. گیاهی است از تیره سیب زمینی که دارای برگهای پیچیده و بریده و گلهای سفید یا ارغوانی است، میوه آن کوچک، کروی، قرمز، گران قیمت و سمی است. اما دارای ساقه های زیرزمینی خوراکی است که حاوی مقدار زیادی نشاسته است گل های آن به پنج قسمت (5 گلبرگ به هم چسبیده و 5 کاسبرگ) تقسیم می شود. این گیاه دارای ارقام مختلفی است که به زودرس، دیررس و متوسط ​​تقسیم می شود و بر حسب کاربرد به سیب زمینی خوراکی، دامی و صنعتی (برای مصرف الکل یا نشاسته یا شکر) تقسیم می شود.

میزان سموم GA در سیب زمینی را می توان با استفاده از روش های صحیح قبل و بعد از برداشت کاهش داد، بنابراین کشاورزان و پرورش دهندگان می توانند نقش مهمی در کاهش خطرات بهداشت عمومی داشته باشند تا بتوانند قبل از برداشت به بلوغ برسند. اجتناب از کشت در دمای بسیار بالا و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض نور سیب زمینی از دیگر اقداماتی است که باید برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی انجام شود. آلکالوئید تولید می کند که باعث فشار خون بالا، تنگی نفس، سردرد و اسهال می شود. آنها را دائماً در آشپزخانه بررسی کنید تا ببینید جوانه می زنند یا سبز می شوند.
بهترین روش مصرف تنور با کالری کم و فواید بیشتر است، سپس پخته و سپس سرخ شده و بدتر از آن، یا سیب زمینی کم کالری و کم محصول با سیب زمینی نرم و چروکیده نخرید، زیرا قسمت زیادی از آن باقی می ماند. فیبر و مواد مغذی آن
مطمئن شوید که فروشنده نشسته است. فقط زمین را برای ذخیره سازی ذخیره کنید. تا نزدیک ترین زمان پخت آن را نشویید زیرا لایه محافظ خود را از دست می دهد و زودتر خراب می شود. بهتر است در خاک رس نگهداری شود، اما اگر به گلدان و خاک دسترسی ندارید، آنها را در جای خشک، خنک و به خصوص تاریک نگهداری کنید. نور به ویژه نور خورشید باعث پوسیدگی زودتر و ایجاد سموم در آن می شود.

بیشتر بخوانید  خواص روغن آگار وود ( agarwood )

مضرات سیب زمینی

نحوه نگهداری سیب زمینی

هرگز آن را در یخچال یا فریزر قرار ندهید، زیرا نشاسته سیب زمینی به شکر تبدیل می شود و در صورت پختن و سرخ شدن سیب زمینی ها شیرین و قهوه ای می شوند. از نگهداری سیب زمینی و پیاز در کنار هم (مخصوصاً اگر فروشنده سیب زمینی و پیاز هستید) اجتناب کنید. این به این دلیل است که منجر به تولید گاز می شود که منجر به خرابی و خرابی زودتر هر دو محصول می شود. نور خورشید یا لامپ های فلورسنت معمولی می تواند باعث سبز شدن سطح و گاهی لایه های عمیق سیب زمینی شود. این تغییر رنگ دائمی است و با قرار دادن سیب زمینی در تاریکی قابل کاهش نیست.

خواص درمانی سیب زمینی چیست؟

سیب زمینی ادرار آور است و برای کلیه ها و مثانه مفید است. دارای آنزیم هایی برای درمان زخم معده است. از پوره جوشانده برای رفع ورم خارجی استفاده می شود و پوره خام سوختگی و سوختگی جزئی را درمان می کند. پوره خام آن اگر به صورت استریل روی درب آن قرار گیرد، تورم را کاهش می دهد. برگها و گلهای سیب زمینی به دلیل دارا بودن سولانین، مخدر و آرامبخش هستند، اما به دلیل سمی بودن، نباید از مصرف داخلی آنها استفاده کرد. سیب زمینی بهترین دارو برای کسانی است که بدنشان ترش است. این گونه افراد باید سیب زمینی را با پوست و بخارپز بپزند و بخورند. سیب زمینی سرخ شده بر خلاف سیب زمینی بخارپز در بدن اسید تولید می کند.افرادی که سیب زمینی زیاد می خورند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. از آنجایی که سیب زمینی دارای شاخص گلیسمی بالایی است، به سرعت سطح قند خون را بالا می برد که در نهایت به سلول های پانکراس آسیب می رساند. که انسولین تولید می کند و فرد را مستعد ابتلا به دیابت می کند. سیب زمینی داروی خوبی برای ورم است، برای این منظور آن را برش دهید و در سوپ بریزید و وقتی نیم پز شد بخورید.

انواع سیب زمینی

سیب زمینی ها بر اساس طعم، اندازه، شکل، رنگ و مقدار نشاسته به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پوست سیب زمینی در رنگ های زرد، قهوه ای، صورتی، قرمز و بنفش (آبی) موجود است. خود سیب زمینی یا سفید است یا همرنگ پوستش

بیشتر بخوانید  درد پاشنه پا و خار پاشنه از چیست و چگونه درمان می شود + فیلم

1- سیب زمینی با پوست قهوه ای (مایل به قرمز): پوست قهوه ای و داخل آن سفید است. شکل آن کشیده و سطح آن ناصاف و ناهموار است. مقدار زیادی نشاسته و آب کمتری دارد. سیب زمینی برای سرخ کردن و پختن بهترین است.

۲- سیب زمینی با پوست زرد (iu con): رنگ پوست آن زرد است و طعمی شبیه کره دارد و برای پخت و پز و تهیه پوره مناسب است.

3– سیب زمینی شیرین: دارای هسته زرد، سفید یا نارنجی است. ارزش غذایی بالایی دارد

4- سیب زمینی انگشتی: آنها خوب و باریک هستند.

5- سیب زمینی قرمز: دارای پوست قرمز و داخل آن سفید است. مناسب برای پخت و پز، بخارپز و باربیکیو.

باید بخوانید:

سیب زمینی سمی

طعم تلخ سیب زمینی به معنای افزایش سطح سموم سولانین موجود در آن است و این یک تصور غلط رایج است که در این موارد بسیاری از خانواده ها می خواهند سیب زمینی را از آب بیرون بیندازند تا تلخی آن را از بین ببرند یا معتقدند پختن، پختن یا مایکروویو باعث کاهش آن می شود. میزان سموم موجود در سیب زمینی اگرچه این سم به هیچ وجه از بین نمی رود، اما ممکن است این سوال مطرح شود که چرا سیب زمینی باید به طور طبیعی حاوی درصدی از این سم باشد؟ لازم است بدانید که در برگ، میوه، گل و ساقه سیب زمینی، سم سولانین به عنوان سیستم دفاعی گیاهان عمل می کند و از سیب زمینی در برابر آفات و بیماری ها محافظت می کند. ورود بیش از حد این سم به بدن می تواند علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، تب، اسهال، حالت تهوع، فشار خون بالا، تنگی نفس، فلج و حتی کما و مرگ را بروز دهد.

آسیب به سیب زمینی سمی و سبز

سیب زمینی جوانه زده

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد جوانه زدن سیب زمینی به خصوص در فصول گرم سال است که می تواند عامل دیگری در افزایش سموم سیب زمینی باشد. در واقع جوانه سیب زمینی برخلاف جوانه غلات، نه تنها مغذی است، بلکه بسیار سمی است، بنابراین باید جوانه ها را جدا کرده و سیب زمینی سبز را حتی اگر کوچک باشد دور بریزید. زیرا این سم در بافت سالم سیب زمینی نفوذ کرده اما هنوز قابل مشاهده نیست.

سیب زمینی قهوه ای

آیا تغییر رنگ سیب زمینی پوست کنده نشان دهنده وجود مقادیر زیادی سم سولانین یا سموم شیمیایی در آن است؟ دلیل تغییر رنگ سیب زمینی ورقه شده یا ورقه شده این است که برش به دیواره سلولی آن آسیب می رساند و آنزیمی آزاد می کند که در حضور اکسیژن هوا با برخی از ترکیبات خود سیب زمینی واکنش نشان می دهد و منجر به رنگ قهوه ای می شود. . ، که معمولاً می تواند غیرفعال شود از آب لیمو یا سرکه استفاده کنید

بیشتر بخوانید  با فواید فوق العاده قرص دابل بول نیچرز اونلی آشنا شوید

سیب زمینی با پوست یا بدون پوست

آیا این درست است که پوست سیب زمینی حاوی بیشترین مواد مغذی است و باید با پوست آن خورد؟ بیشتر فیبر، ویتامین C و B سیب زمینی در پوست و نزدیک پوست ذخیره می شود. به همین دلیل، بهتر است سیب زمینی را با پوست بپزید و بخورید تا این مواد مغذی بیشتری دریافت کنید. البته این در صورتی است که پوست سیب زمینی سبز، نیکل، کدر یا آلوده به قارچ کش نباشد.سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته 21 درصد از نیاز روزانه به B6 را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن، به خصوص آنزیم هایی که در تبدیل پروتئین نقش دارند، به B6 نیاز دارند، بنابراین ما برای تولید سلول های جدید به B6 نیاز داریم. B6 برای ورزشکاران حیاتی است و به آماده سازی و بازسازی بدن آنها کمک می کند. به همین دلیل بهتر است از آن در رژیم غذایی استفاده شود.

B6 در پیشگیری از سرطان نیز مفید است، بنابراین بهتر است بزرگسالان و افراد مسن حداقل هفته ای یک بار سیب زمینی را با نشاسته های دیگر جایگزین کنند، به خصوص سیب زمینی تازه و پوست کنده حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین به خصوص ویتامین C است. سیب زمینی اگر به مدت طولانی نگهداری شود یا پوست کنده شود برخی از خواص غذایی خود را از دست می دهد. با این حال، سیب زمینی سرخ کرده همچنان حاوی پتاسیم و ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به تولید پروتئینی به نام کلاژن کمک می کند که استخوان ها، غضروف ها، ماهیچه ها و رگ های خونی را می سازد. سیب زمینی مهمترین منبع نشاسته (کربوهیدرات) و همچنین برخی از مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است.

بهترین روش استفاده از سیب زمینی

برای پختن سیب زمینی باید سیب زمینی را در آب سرد ریخت تا به تدریج بجوشد و بپزد.بهترین غذای سیب زمینی پخته یا بخارپز است.بهترین روش پخت سیب زمینی با اضافه کردن کمی آب سیب است.سیب زمینی ها را بپزید تا سیب زمینی ها پخته شوند و در ظرفی آب بپزید. کاسه این نوع سیب زمینی بسیار خوشمزه است و کمی نمک به آن اضافه می شود.


دیدگاهتان را بنویسید