خطرات تغییر ساعت رسمی بر سلامت بدن



در برخی از نقاط نیمکره شمالی، تغییر ساعت رسمی روز در اوایل بهار امری رایج است، اما برخی کارشناسان معتقدند که چنین تغییری واقعاً ضروری نیست و برخی از مردم از این موضوع ناراحت هستند. اما اکنون که مردم آماده می شوند ساعت رسمی خود را یک ساعت جلوتر ببرند، یک یافته جدید پزشکی نشان می دهد که این تغییر آب و هوا می تواند برای سلامتی افراد نیز مضر باشد.

یکی از کشورهایی که چنین تغییر رسمی ساعت را اجرا می کند، آمریکا است و مطالعه جدیدی در این کشور انجام شده است. بر اساس این نظرسنجی، حدود یک سوم آمریکایی ها می گویند که دو بار از تغییر ساعت رسمی در این کشور ناراضی هستند. همچنین اکثریت قریب به اتفاق 63 درصد از مردم این کشور به طور کلی موافق لغو کامل این تغییر ساعت هستند. اما جدای از این اعتراض عمومی، اکنون کارشناسان پزشکی می گویند که تغییر ساعت با اثرات منفی جدی بر سلامتی همراه است.

در یک مطالعه در سال 2020 که در مجله JAMA Neurology منتشر شد، دکتر بث آن مالو، استاد علوم اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، تنسی و مدیر بخش خواب این مرکز، شواهدی را با همکارانش بررسی کرد که نشان می‌داد تغییر در ساعات فصلی است. افزایش می یابد. با افزایش سکته مغزی , در مورد سکته قلبی و کم خوابی در نوجوانان. در یک جلسه استماع اخیر در کنگره ایالات متحده، دانشمندان تعهد خود را نسبت به خطرات ناشی از تغییر زمان رسمی تایید کردند.

کمبود خواب؛ عارضه جدی!

دانشمندان می گویند که انتقال از زمان تابستانی به زمان استاندارد هر نوامبر (اولین پاییز) با برگرداندن عقربه ها یک ساعت به عقب، اثرات منفی کمتری بر سلامتی دارد. اگرچه برخی از افراد ممکن است به دلیل این تغییر احساس عدم تعادل کنند که با چند هفته استراحت برطرف می شود، اما واقعیت این است که تحقیقات جدید آن را با اثرات جدی سلامتی مرتبط نکرده است. با این حال، به نظر می رسد که حرکت ساعت به جلو بیشتر در بدن اختلال ایجاد می کند. دانشمندان می گویند که به این دلیل است که بدن ما کمتر با این ساعت سازگار است. به عبارت دیگر، با وجود اینکه ساعت ما می گوید 8 صبح است، به نظر می رسد که 7 صبح است. در واقع بدن ما چندین ماه را در حالتی سپری می کند که زمان را جلوتر از زمان واقعی می بیند و این بر درک روز و شب تأثیر می گذارد. این امر به ویژه قابل توجه است زیرا نور صبحگاهی ارزشمند است زیرا به تنظیم ریتم طبیعی بدن کمک می کند. ما را بیدار می کند و هوشیاری ما را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  هیئت نظارت بر مطبوعات سایت روزنامه رکنا را توقیف کرد

دانشمندان می گویند اگرچه دلایل دقیق این امر هنوز مشخص نیست، اما می تواند به دلیل تأثیر نور بر افزایش سطح کورتیزول باشد، هورمونی که پاسخ استرس را تعدیل می کند، یا تأثیر نور بر آمیگدال، بخشی از مغز. . درگیر احساسات در مقابل، قرار گرفتن در معرض نور بعد از ظهر ترشح ملاتونین را در مغز به تاخیر می اندازد، هورمونی که باعث خواب آلودگی می شود. این می تواند با خواب تداخل داشته باشد و به طور کلی منجر به خواب کمتر شود، و این تأثیر می تواند حتی پس از اینکه اکثر مردم به از دست دادن یک ساعت خواب در ابتدای تابستان عادت کنند ادامه یابد.

همچنین مشخص شده است که این موضوع می تواند بر بلوغ افراد تأثیر بگذارد. می دانیم که در دوران بلوغ، بدن شروع به ترشح هورمونی به نام ملاتونین می کند که معمولاً در اواخر شب افزایش می یابد. این تغییر ملاتونین تا سن 20 سالگی تا سن بلوغ ادامه دارد. اما تغییر ساعت رسمی در نوجوانان منجر به تاخیر در دریافت سیگنال طبیعی می شود که به خواب رفتن آنها کمک می کند، زیرا آنها مستعد مشکلات خواب ناشی از نور طولانی روز هستند. همچنین ممکن است نوجوانان به دلیل مدرسه، ورزش و فعالیت های اجتماعی دچار کمبود خواب مزمن شوند. به عنوان مثال، بسیاری از کودکان حدود ساعت 8 صبح یا زودتر به مدرسه می روند. این بدان معناست که بسیاری از جوانان یا دیر از خواب بیدار می شوند یا در تاریکی مطلق به مدرسه می روند.

اثرات جغرافیایی تغییرات در ساعت رسمی

جغرافیا همچنین می تواند در تأثیر تغییرات فصلی بر افراد نقش داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که در لبه غربی منطقه زمانی زندگی می‌کنند، که صبح و بعد از ظهر دیر از خواب بیدار می‌شوند، کمتر از همتایان خود در لبه شرقی همان منطقه زمانی می‌خوابند. این مطالعه نشان داد که افراد در حاشیه غربی نرخ بالاتری از چاقی، دیابت، بیماری قلبی و سرطان سینه، و همچنین درآمد سرانه کمتر و هزینه های مراقبت های بهداشتی بالاتری دارند. مطالعات دیگر نشان داده اند که میزان برخی سرطان های دیگر در لبه غربی ناحیه تمپورال نیز بالاتر است.

بیشتر بخوانید  به سفره‌ات با این سالاد بینظیر تنوع بده! | طرز تهیه سالاد پاستا صورتی +ویدئو

دانشمندان بر این باورند که این مشکلات سلامتی ممکن است نتیجه ترکیبی از بی خوابی مزمن و “عدم تعادل شبانه روزی” باشد. عدم تطابق شبانه روزی نشان دهنده عدم تطابق زمانی بین ریتم های بیولوژیکی ما و دنیای خارج است. به عبارت دیگر، زمان برای فعالیت های روزانه، مدرسه یا خواب بر اساس ساعت است، نه بر اساس طلوع و غروب خورشید. این بدان معناست که وقتی از ساعت اداری در یک محیط جغرافیایی با منطقه زمانی بزرگ استفاده می کنیم، به طور خودکار در زمان واقعی تفاوت ایجاد می کند. به عنوان مثال، کشوری که در حال چرخش کامل است، تفاوت شرق و غرب در واقع یک ساعت خواهد بود، در حالی که هر دو منطقه یک جهت رسمی را دنبال می کنند. حال اگر این سوال را با تغییر ساعات فصلی ترکیب کنیم، می‌فهمیم که مثلاً افراد اولیه مناطق غربی چقدر باید در تاریکی بیدار شوند.

تاریخچه مختصری از تغییرات فصلی

در طول جنگ جهانی اول و دوباره در طول جنگ جهانی دوم، و دوباره در طول بحران انرژی در اوایل دهه 1970، کنگره ایالات متحده طرحی را برای صرفه جویی در انرژی در تابستان ترسیم کرد. ایده استفاده از نور اضافی در بعد از ظهر تابستان برای صرفه جویی در مصرف انرژی با کاهش نیاز به روشنایی الکتریکی بود. این ایده تا حد زیادی نادرست است، زیرا نیاز به گرمایش می تواند در زمستان در صبح افزایش یابد، در حالی که نیاز به تهویه مطبوع می تواند در اواخر بعد از ظهر در تابستان افزایش یابد.

استدلال دیگر به نفع آن این است که میزان جرم و جنایت در طول روز و در نور کاهش می یابد. اگرچه این واقعیت ثابت شده است، اما این تغییر ناچیز است و به نظر می رسد اثرات منفی آن بر سلامتی بیشتر از میزان کمتر جرم و جنایت باشد. پس از جنگ جهانی دوم، دولت های ایالتی تاریخ شروع و پایان را برای ساعات تابستان تعیین می کنند. از آنجایی که این امر مشکلات زیادی را در برنامه ریزی و ایمنی راه آهن ایجاد کرد، کنگره قانون زمان یکنواخت را در سال 1966 تصویب کرد. طبق قانون، ساعت تابستانی کشور از آخرین هفته فروردین تا آخرین هفته مهرماه جاری است.

بیشتر بخوانید  تلاش عجیب مدیران شکست خورده استقلال برای مدیرعاملی آبی‌ها!

در سال 2007، کنگره قانون زمان یکنواخت را اصلاح کرد تا ساعت تابستانی را از هفته دوم مارس به هفته اول نوامبر افزایش دهد، تاریخ هایی که تا به امروز باقی مانده اند. با این حال، قانون به ایالت ها اجازه می دهد از تغییر آب و هوا خودداری کنند. برای مثال، آریزونا و هاوایی، همراه با پورتوریکو، جزایر ویرجین ایالات متحده، جزایر ماریانای شمالی، گوام و ساموآی آمریکایی، زمان‌های استاندارد ثابتی هستند. بسیاری از ایالات دیگر اکنون در حال بررسی این هستند که آیا به ساعت دائمی و بدون تغییر بپیوندند یا خیر.

با این حال، آمریکایی‌ها در مورد ترجیح دادن زمان ثابت تابستانی یا استاندارد استاندارد اختلاف نظر دارند. دکتر بث آن مالو و همکارانش معتقدند که علم سلامت از ایجاد یک زمان استاندارد ثابت پشتیبانی می کند. آب و هوای استاندارد تقریباً نزدیک به نور طبیعی است و خورشید مستقیم در ظهر یا نزدیک ظهر، درست بالای سر ما غروب می کند. در مقابل، در طول تابستان از مارس تا نوامبر، نور طبیعی یک ساعت بعد به طور غیر طبیعی تغییر می کند. بر اساس شواهد متعدد مبنی بر غیرعادی و ناسالم بودن ساعت تابستانی، دانشمندان بر این باورند که ما باید ساعت تابستانی را لغو کنیم و یک زمان استاندارد دائمی در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید