خشکسالی 39٪ زمین قابل کشت گنبد کاووس را کاهش می دهد



عبدالمالک آرهی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری (اکتبر 1999) باعث کاهش منابع آبی ، خشکسالی بی سابقه و در نتیجه کاهش بهار و تابستان شده است. محصولات زراعی در گنبدکاووس. “

وی افزود: امسال کشاورزان گنبدی 15 هزار و 460 هکتار از محصولات بهاره و تابستان از جمله ‘پنبه ، علوفه بدون پوست ، علوفه و غلات ، هندوانه و مغزهای خوراکی ، سویا ، آفتابگردان ، لوبیا ، خربزه ، کنجد ، گوجه فرنگی و خیار کاشتند. ” .

آرچی افزود: بیشترین سطح محصولات بهاره و تابستانه در گنبدکاووس با پنبه با 6 هزار و 481 هکتار ، پوست کنده نشده با 5800 هکتار و هندوانه خوراکی با یک هزار و 755 هکتار همراه است.

جهادکشاورزی کاووس ، رئیس اداره تولید گیاهان گنبد گفت که برداشت چند محصول بهاره از جمله هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و خیار از چند هفته قبل در این شهرستان آغاز شده است و گفت سایر محصولات نیز برداشت شده به تدریج و تا اوایل پاییز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ادامه خشکسالی و دمای بالا به برخی از محصولات بهاره و صیفی گنبدکاووس آسیب رسانده و ارزیابی میزان خسارت در دستور کار کارشناسان جهادکشاورزی است.

گنبدکاووس با 370 هزار نفر جمعیت و 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از شهرهای مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی به ویژه غلات است.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید