خشکسالی “محیط” کرمانشاه را تحت تأثیر قرار داده است / تلاش برای نجات حیات وحش



ایسنا / کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به خشکسالی امسال گفت: اثرات مخرب این خشکسالی با کاهش رواناب رودخانه و تهدید موجودات آبزی و همچنین کاهش پوشش گیاهی و کمبود علوفه نشان داده می شود. . ”

فریدون یاوری در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: خشکسالی امسال محیط زیست را تحت تأثیر قرار داده است. حجم آب رودخانه های سیروان ، گاماسیاب ، اروند ، راوند و کاراسو کاهش یافته است.

وی افزود: اولین خسارت خشکسالی امسال از بین رفتن تعدادی ماهی در رودخانه اسلام آباد الکترونیک گارب بود که پس از تلاش فراوان توانستیم ماهی های دیگر را به سدها و سدهای دیگر منتقل کنیم.

یاوری گفت: “جدا از تأثیرات مخرب روی رودخانه ها و آبزیان ، خشکسالی وجود دارد ، منابع طبیعی را تخلیه می کند و غذا را برای بسیاری از حیوانات سخت می کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در این راستا به دنبال تأمین خوراک دام های منطقه حفاظت شده قراویز هستیم که از کمبود منابع طبیعی رنج می برند.

یاوری گفت: علاوه بر این برای رفع عطش حیوانات منطقه ، با پشتیبانی خیرین و محافظان محیط زیست 14 چشمه آب آشامیدنی در منطقه احداث شده و آب توسط تانکرها به آنها تأمین می شود.

وی با بیان اینکه در 230 هزار هکتار از فضای استان به اندازه کافی چاه احداث شده است ، افزود: اخیراً همه چاه های آب لازم حفر شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به خطرات ناشی از آتش سوزی های زیست محیطی در اثر گرمای شدید هوا و خشکسالی اشاره کرد و افزود: تاکنون چندین مورد آتش سوزی کوچک در مناطق حفاظت شده داشته ایم اما آنچه ما را نگران می کند شروع زودهنگام این امر است. آتش سوزی هایی وجود دارد و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید  پایان زشت لیگ یک با یک شکست در بوشهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید