خروج 820000 دوز واکسن آسترازنکا از ایران



به گفته سخنگوی گمرک ایران، 820 هزار دوز واکسن آسترازنکا وارداتی از لهستان که قرار بود بازگردانده شود روز گذشته از ایران خارج و به مبدأ بازگردانده شد.

سید روح اله لطیفی در خصوص بازگشت واکسن های اهدایی ایسنا به لهستان، گفت: پس از درخواست وزیر بهداشت گمرک ایران برای هماهنگی برای بازگرداندن 820 هزار دوز واکسن، دیروز 14 اسفندماه از 3909441 خانه آخر هفته از ایران. او به لهستان بازگشت.

وی با بیان اینکه بازگشت محموله به صورت مرجوعی یا صادرات مجدد است، تصریح کرد: از آنجایی که محموله واکسن مراحل ارسال کامل را طی کرده و وارد ایران شده است، باید فرآیند صادرات مجدد را طی می کرد و مشمول عودت نمی شود، اما در از سوی دیگر مشروط به مشوق های صادراتی، اقدامی صورت گرفته است که نمی توان گفت عودت داده شده است، اما فرآیند صادرات مجدد تکمیل و عودت شده است.

گفتنی است، اول اسفندماه امسال طی مکاتباتی که وزیر بهداشت با رئیس کل گمرک ایران انجام داد، علیرغم هماهنگی های قبلی و اخذ مدارک از منابع غیرمجاز، اهدای 820 هزار دوز واکسن لهستانی اعلام شد. از گمرک خواسته شد تا هماهنگی های لازم را برای بازگرداندن محموله واکسن انجام دهد.

این محموله واکسن آسترازنکا بوده و گفته می شود که به دلیل ساخت آمریکا و واردات غیرقانونی آن پس داده شده است.

بیشتر بخوانید  پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر در بازی دوستانه

دیدگاهتان را بنویسید