مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خروج آمریکا از عراق پیامدهای مهمی در این کشور و منطقه خواهد داشت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یک کارشناس مسائل منطقه ای تأکید کرد: خروج نیروهای آمریکایی از عراق که یکی از نیازهای جریان های سیاسی حشدالشعبی و مردم در این کشور است ، عواقب بسیار مهمی در صحنه داخلی کشور و منطقه خواهد داشت. .

حسن هانی زاده در گفت وگو با ایسنا ، درباره توافق عراق و ایالات متحده برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی که مورد استقبال گروه های شیعه نیز قرار گرفت ، اظهار داشت: توافق نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا قطعاً پیامدهای مهمی برای عراق به دنبال خواهد داشت و منطقه یکی از خواسته های مردم عراق و جریان های سیاسی این کشور ، ترک نیروهای آمریکایی از خاک عراق است.

وی افزود: پیش از این توافق شده بود كه سربازان آمریكایی در مدت زمان مشخصی عراق را ترك كنند ، اما آمریكایی ها طی دو سال گذشته مقاومت كرده اند و حالا رویكای بایدن این است كه نیروهای آمریكایی در افغانستان و عراق متحمل هزینه شده اند و نتوانسته اند به نتیجه برسند .

وی گفت: “بنابراین ، سیاست بایدن حداقل حفظ نیروهای خودی است ، به ویژه در عراق ، جایی که بین جریان ها تقابل وجود دارد.” حملات اخیر آمریکا به مواضع الشباب منجر به رویارویی غیر ارادی شده است.

وی گفت: از سوی دیگر ، مصطفی الكاظمی ، نخست وزیر عراق ، با توجه به اینكه آنها در آستانه انتخابات پارلمانی قرار دارند ، به مشاركت همه جریانهای سیاسی نیاز دارد و برگزاری انتخابات مطلوب بدون پس گرفتن انتخابات نیروهای آمریکایی “برخی از آمریکایی ها بودند که با جوبایدن در مورد توافق با نخست وزیر عراق توافق کردند و تا پایان سال 2021 ، نیروهای آمریکایی عراق را ترک می کنند و نیروهای امنیتی عراق جایگزین آنها می شوند.

بیشتر بخوانید  حجت الاسلام علی حکیمی آغاز می کند - هابارآنلاین

وی با بیان اینکه “اوضاع سوریه پایدار است و تأثیر مثبتی بر عراق خواهد داشت” ، گفت: “این در حالی است که اوضاع عراق دشوار است و جریان های سیاسی از دخالت آمریکا در امور داخلی عراق ناراضی هستند و الکاظمی از این امر ناراضی است. در زمان سفر وی به واشنگتن. “این مذاکرات منجر به توافق در مورد خروج نیروهای آمریکایی شد ، که مورد بررسی و محاسبه قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *