خرابکاری مداوم داعش از شبکه برق عراق ؛ بسیج مردمی یک ابتکار عملی – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم را ارائه داد


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمیک کارمند سازمان رالی خلق عراق از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از خرابکاری در سیستم انتقال کشور خبر داد.

سده الحسینی سخنگوی محور بسیج مردمی در استان دیالی (هم مرز با ایران) گفت: “این بسیج استراتژی را با هدف افزایش همکاری بین روستاییان و مناطق نزدیک به خطوط برق با استقرار خطوط تماس اضطراری مستقیم اتخاذ کرده است. وقت آن رسیده است که این خرابکاری ها و حوادث را گزارش کنیم ».

وی گفت: برای محافظت از شش زنجیره انتقال نیرو تاکنون خطوط تماس برقرار شده است و سازمان بسیج شعبه شهروندان را بخشی مهم از عملیات امنیتی خود در برابر تخریب برج برق توسط تروریست ها برای حمله می داند. اقتصاد عراق.

اخیراً بازماندگان داعش برج های انتقال برق را در برخی از استان های عراق هم مرز با ایران خراب کرده اند و شبکه برق عراق را مختل کرده اند.

تحسین الحفاجی ، سخنگوی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق در مصاحبه با تسنیم گفت که هدف داعش ایجاد روحیه در بین اعضای داعش و ایجاد نارضایتی و اعتراض است.

دقایقی پیش ، رسانه های عراقی گزارش دادند که دو برج برق در منطقه الحنفسا در استان بابل عراق مورد حمله خرابکارانه قرار گرفته اند.

همزمان با تلاش برای محافظت از خطوط برق ، فرماندهی البصره (جنوب) از نیروهای زیردستان و مقامات محلی خواست تا امنیت بیمارستان های دولتی را تأمین کنند.

این دستور پس از آتش سوزی اخیر در بیمارستان امام حسین (ع) در شهر النصریه ، مرکز استان دیکار در جنوب عراق ، منجر به کشته شدن نزدیک به 100 بیمار با تاج در بیمارستان انجام شد ، و امروز یک نوجوان سعی در باز کردن بیمارستان. آتش سوزی در استان بصره.

بیشتر بخوانید  قایق باستانی فرعون به خانه جدید رفت

در همین راستا ، عباس ابراهیم ، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان ، گفت این کشور و عراق آخرین توافقات را طی دو روز انجام می دهند. وی گفت ظرف دو روز عراق یك میلیون بشكه نفت به لبنان كه در ازای دریافت خدمات مالی و پزشکی با بحران سوخت روبرو است ، صادر خواهد كرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید