خداحافظ آقای گلهای بازیکن سابق لیگ برتر!


آقای گل از لیگ برتر

MeetNews – تیم های استقلال و سپاهان روز جمعه در آخرین ایستگاه لیگ بیستم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند تا شاهد یک بازی جذاب بین دو تیم پرافتخار کشور باشیم. این دو باشگاه همیشه از بازیکنان خارجی با کیفیت در ترکیب خود استفاده کرده اند و در این فصل هر کدام 2 بازیکن خوب در ترکیب خود داشتند.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که کیروش استنلی مهاجم برزیلی سپاهان و شیخ دیاباته مهاجم مالی مالی استقلال در شرف ترک تیم های خود هستند. این دو بازیکن که از خارجی های با کیفیت تاریخ لیگ ایران هستند ، سابقه آقای گلی در لیگ برتر خلیج فارس را دارند.

کیروش استنلی مهاجم 32 ساله برزیلی که سال ها در هافبک های برزیلی بازی می کرد ، در فصل 97-96 لیگ برتر به ذوب آهن پیوست و با عملکرد خوب خود در فصل بعد به سپاهان رفت. در لیگ هجدهم ، کی روش با 16 گل در کنار هموطن خود لوسیانو پریرا ، بهترین گلزن لیگ برتر شد. او در لیگ بیستم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در 17 بازی تنها یک گل به ثمر رساند و با درخشش خیره کننده سجاد شهبازاده عملا نیمکت تیم اصفهانی شد. سپاهان که در حال بستن تیمی برای فصل آینده است ، قصد ندارد قرارداد استنلی را تمدید کند و پس از چهار فصل فوتبال در اصفهان مجبور است تیم جدیدی را بیاورد.

شیخ دیاباته ، مهاجم 33 ساله مالی که در رده اول فوتبال اروپا برای بوردو ، متز و بنوتو بازی می کرد ، با آندره استراماتیو به استقلال پیوست و در فصل نوزدهم در اولین فصل حضور در فوتبال ایران ، 15 گل به ثمر رساند. به عنوان آقای گلی و در میان هواداران آبی بسیار محبوب شد.

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی پس از پیروزی استقلال از پرونده ای ناراحت است

شیخ در لیگ بیستم حاشیه های زیادی داشت و در مقطعی با محمود فکری مشکل داشت و در تمام طول فصل از استقلال شکایت داشت زیرا خواسته هایش را دریافت نکرد. وی در دوران تصدی فرهاد مجیدی با 5 گلی که در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند امید هواداران را زنده نگه داشت اما در طول لیگ هر بازی یا غایب بود یا آماده نبود. دیابت در مجموع در 13 بازی در لیگ برتر به میدان رفت و فقط 2 گل برای تراکتور به ثمر رساند. چند روز پیش ، احمد مددی رسماً در تلویزیون اعلام كرد كه دیابت برای فصل آینده در تیم ما نخواهد بود.

آقای گلهای در دو فصل اخیر لیگ ایران ، در بازی سرنوشت ساز استقلال و سپاهان ، شانس کمی برای خداحافظی نهایی با تیم های خود دارند و باید دید کدام تیم سرنوشت آنها را رقم خواهد زد.

پیش از این هروی میلیچ تصمیم به ترک ایران گرفته بود اما سپاهان قصد دارد قرارداد مدافع گرجی جورجی گلسیانی را تمدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید