خداحافظی با بنزین سوپر | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟



آنچه دیگران می خوانند:

رضا نواز سخنگوی انجمن بنزین گفت: شرمنده مردم هستیم و بابت کمبود سوپر بنزین از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی افزود: علیرغم تقاضا برای خرید محصول از پمپ بنزین، تحویل سوپر بنزین از بیش از یک ماه پیش کمیاب بوده و از آن زمان به بعد کمیاب شده است. وقتی علت عدم حضور بنزین سوپر را از شرکت های نفتی جویا شدیم، علت اصلی را ورود پالایشگاه های بنزین سوپر به فاز تعمیرات عنوان کردند.

سخنگوی انجمن پمپ بنزین گفت: این مشکل در هفته جاری قابل حل نیست اما شاید هفته آینده اتفاقی بیفتد.

نواز به سابقه عرضه بنزین سوپر در سال های اخیر اشاره و بیان کرد: پس از افزایش قیمت بنزین از سال 2018 و افزایش قیمت بنزین سوپر، تقاضا برای مصرف 50 تا 80 درصد کاهش یافته است. و عمر ماندگاری بنزین سوپر در پمپ ها و مخازن و فروش آن افزایش یافته است که باعث خسارت به مالکان شده است.

نماینده حقوقی مالک ادامه داد: با شیوع کرونا، تقاضا برای مصرف سوپر بنزین به شدت کاهش یافت تا جایی که آمارهای ناامیدکننده ای از فروش سوپر بنزین در کشور منتشر شد، اما پس از فروکش کرونا، آمار مصرف بنزین معمولی و سوپر افزایش یافت.

وی با یادآوری اینکه عرضه و تقاضای سوپر بنزین در سال 1400 به تعادل رسید، گفت: با وجود تعادل عرضه و تقاضای سوپر بنزین، تحویل به موقع انجام نشد و البته برای مردم آزاری نداد.

بیشتر بخوانید  فال عطسه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳| عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟

سخنگوی انجمن تعمیرکاران سوخت در خصوص افزایش حیرت انگیز مصرف بنزین از اواسط دهه 1400 تاکنون، گفت: از اواسط سال گذشته به رتبه دهم بیشترین مصرف کنندگان بنزین در جهان رسیده ایم.

نواز خاطرنشان کرد: کیفیت بنزین یورو 4 بسیار بالاست و فراگیر خواهد شد و استاندارد یورو 5 نیز تدوین شده و در سبد سوخت قرار می گیرد. هیچ بنزین فوق العاده ای وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت باید به صورت شفاف با مردم درباره کیفیت بنزین یورو 4 و یورو 5 و سوپر بنزین صحبت کنند، گفت: احتمال بهبود وضعیت بنزین سوپر در هفته آینده وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید