مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر نگران کننده برای دنیا/ دلتاکرون هیبریدی هم!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اخباری مبنی بر ظهور سویه کراون که ترکیبی از سویه های دلتا و آمیکرون است در روزهای اخیر باعث نگرانی عمومی در جهان شده است.

خبر ظهور کرونا یک طرفه که ترکیبی از سویه های دلتا و آمیکرون است در روزهای اخیر باعث نگرانی عمومی در جهان شده است. نگرانی ها در مورد نوع دلتا برای اولین بار در ژانویه امسال زمانی که یک استاد دانشگاه در قبرس شواهدی از نوع دلتا با ویژگی های آمیکرون مانند را گزارش کرد، ابراز شد. این کشف بعداً به عنوان یک اشتباه رد شد، اما اخبار جدید در مورد این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.

* منشا دلتاکرون

در 7 ژانویه 2022، مصادف با 17 ژانویه 1400، یک ویروس شناس قبرسی به نام دکتر لیوندیوس کاستریکیس در تلویزیون قبرس ظهور سویه جدیدی را اعلام کرد که ویژگی های رفتاری دو نوع آمیکرون و دلتا را داشت و آن را دلتاکرون نامید. .

* تایید سویه هیبریدی به نام دلتاکرون

کارشناسان مرکز تحقیقات بیماری های عفونی هلمهولتز در آلمان وجود سویه هیبریدی SARS-Cow-2 به نام دلتاکرون را تایید کرده اند. سازمان بهداشت جهانی نیز وجود این سویه را تایید کرده است که ترکیبی از Delta AI.4 و Omicron BA.1 است. به گفته کارشناسان این سازمان، به دلیل تیراژ قوی آمیکرون و دلتا، ظهور چنین ترکیبی دور از انتظار نبود.

شناسایی دلتاکرون در دوازده بیمار

نسخه های ترکیبی ویروس کرونا، ترکیبی از جهش های دلتا و آمیکرون به نام دلتاکرون، در ده ها بیمار در ایالات متحده و اروپا شناسایی شده است. کارشناسان می گویند که از آنجایی که موارد تایید شده کمی وجود دارد، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا دلتاکرون بسیار قابل انتقال است یا باعث بیماری شدید می شود. ماریا ون کارچو، مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما هیچ تغییری در اپیدمیولوژی با این نوترکیب ندیده‌ایم. تغییری در شدت بیماری مشاهده نکردیم. «اما تحقیقات زیادی در این زمینه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت راهها / ترافیک سنگین در جاده چالوس -

علائم دلتاکرون

به گفته محققان، تب بالا (به راحتی می توانید گرما را در بدن احساس کنید)، سرفه های جدید و مداوم (این سرفه به عنوان سرفه مکرر که بیش از یک ساعت یا سه سرفه یا بیشتر در 24 ساعت طول می کشد تعریف می شود؛ اگر معمولاً دچار سرفه می شوید. سرفه، می تواند بدتر از حالت دیگر باشد) و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی (آنوسمی) به این معنی است که متوجه شده اید که نمی توانید چیزی را بو کنید یا بچشید، یا بوی چیزها متفاوت از حد معمول است. آنها یکی از بارزترین علائم دلتاکرون هستند.

* پرش تاج جدید را تماشا کنید

نوترکیبی زمانی اتفاق می‌افتد که جهش‌های سویه‌های مختلف ویروس در یک نوع جدید ادغام شوند. ویروس‌ها با مکانیسم‌های مختلفی از جمله جهش‌های نقطه‌ای و نوترکیبی تغییر ژنتیکی داده‌اند. نوترکیبی زمانی اتفاق می افتد که حداقل دو ژنوم ویروسی به طور همزمان یک سلول میزبان را آلوده کرده و قطعات ژنتیکی خود را مبادله کنند. نوترکیبی معمولاً در کروناویروس‌ها اتفاق می‌افتد، زیرا آنزیمی که از نظر ژنتیکی آنها را تکثیر می‌کند، تمایل دارد از زنجیره RNA که کپی می‌شود جدا شود و سپس به جایی که متوقف شده است، دوباره متصل شود. اگر سلول میزبان ویروس دارای دو نوع مختلف کرونا باشد، آنزیم می‌تواند بارها و بارها از یکی به دیگری بپرد و عناصر مختلف هر ژنوم را برای تشکیل یک ویروس ترکیبی ترکیب کند.

* نوترکیب ها عموما کم خطر هستند

پل هانتر، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنگلیا شرقی، می‌گوید: «این جهش نباید در جوامعی که سطح بالایی از ایمنی در برابر سویه‌های آمیکرون و دلتا ایجاد کرده‌اند، خطر بزرگی ایجاد کند. کارشناسان همچنین می گویند که چندین نوع “نوترکیب” در این اپیدمی شناسایی شد، اما منجر به شیوع جدی نشد. نوترکیب ها به ندرت خطرناک هستند، این جهش ها به طور کلی کمتر از سایر نمونه ها خطرناک هستند و به راحتی از رقابت حذف می شوند.

بیشتر بخوانید  نحوه تشخصیت شخصیت افراد از روی اثر انگشت! -

* آیا نگران دلتاکرون هستید؟

کارشناسان می گویند هنوز برای نگرانی در مورد دلتاکرون زود است. به گفته ویلیام لی، یکی از همکاران ارشد موسسه هلیکس در کالیفرنیا، بعید است گونه جدید در مقایسه با گونه های قبلی مانند دلتا و آمیکرون به راحتی گسترش یابد. مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت نیز می گوید تا زمانی که این نوترکیب باعث بسیاری از موارد عفونت نشود، جای نگرانی وجود ندارد. سید جاوید وزیر بهداشت انگلیس نیز با بیان اینکه شکی نیست سویه های جدید مورد مطالعه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی برای دلتاکرون وجود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *