مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم یک مقام دولتی از یارانه 300 و 400 هزار تومانی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح، معاون رئیس جمهور گفت: افزایش یارانه ها باعث اصلاح ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی شد.

مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور در سفر به شهر مقدس کما و دیدار با مراجع تقلید به ارائه اطلاعاتی از وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: کشور در شرایط خوبی به این دولت واگذار نشده است، بدهی های قبلی. دولت از جمله اوراق بهادار و بدهی به بانک ها از جمله مشکلاتی است که از دولت گذشته به ارث رسیده است که بحمدالله در دولت فعلی مدیریت می شود.

وی افزود: در ابتدای تحویل این دولت حتی حقوق کارمندان نیز با مشکل مواجه بود اما دولت با تلاش مستمر و گسترش روابط با کشورهای منطقه توانست بر آن مشکلات فائق آید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تا پایان سال گذشته توانست حدود 180 هزار میلیارد تومان برای خدمات کشوری بدون استقراض پرداخت کند.

وی با بیان اینکه دولت برای افزایش درآمدهای نفتی تلاش کرده، درآمدهای مالیاتی افزایش یافته و وجوه بلوکه شده برگشت داده شده است، افزود: دولت بدون عضویت در فدراسیون جهانی واکسن را خریداری کرد و به تاج و تخت پیوست.

معاون رئیس جمهور افزود: گرانی گندم به دلیل خشکسالی و افزایش قیمت جهانی از یک سو و حذف دلار ۴۲۰۰ دلاری به اندازه قانون اجرا شده از سوی دیگر برای دولت مشکل ایجاد کرد. در ابتدا و با تصویب مقام معظم رهبری با توجه به شروع به کار دولت، حذف ارز 4200 تومانی 6 ماه به تعویق افتاد و بودجه ماه های پایانی سال گذشته که دولت قبل کاملا صرف کرد. ، به دستور رهبر معظم انقلاب تامین شد و ما را از یک مشکل بزرگ نجات داد.

بیشتر بخوانید  حادثه ای ناگوار به دلیل توجه نکردن به چراغ قرمز + فیلم

میرکاظمی با بیان اینکه افزایش یارانه ها باعث کاهش ضریب جینی، اصلاح و فاصله طبقاتی شد، تصریح کرد: دولت با آزادسازی قیمت ها از چرخه اقتصادی خارج شده و به دنبال آن می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تصریح کرد: تفاوت قیمت کالاهای یارانه ای داخلی و خارجی باعث شد تا کالاهای ایرانی یارانه ای پس از چند روز به وفور در فروشگاه های کشورهای همسایه به فروش برسد و ارز ترجیحی لغو شود. کاهش. رانت و قاچاق رقابت در تولید باید بیشتر شود چرا که در گذشته تولیدکننده نمی توانست با کالاهای وارداتی که با ارز 4200 تومانی وارد می شد رقابت کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مورد اعتماد و حافظ اموال مردم است، ادامه داد: مواد غذایی در سطح بین المللی در همه کشورها آشفته است و با لغو ارز ترجیحی در ایران، قیمت کالاها در کشورهای همسایه افزایش یافته است.

وی افزود: طرح دولت برای خرید نان با کارت بانکی یکی از مهم ترین طرح های دولت است که تا 30 درصد در مصرف گندم در کشور صرفه جویی می کند و با توجه به نیاز کشور به واردات گندم، این اقدام از هدر رفت ارز جلوگیری می کند. و به اقتصاد کمک کند.» ملی خواهد شد.

میرکاظمی در پایان به سیاست دشمن در منطقه اشاره کرد و گفت: بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به منطقه برنامه هایی برای ایران و انقلاب دارد که نشان از حساسیت شرایط کنونی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی پس از سخنان خود با ابراز برخی نارضایتی های عمومی مردم از جمله گرانی اجناس و اجاره آپارتمان و خودرو از دولت خواستار برنامه ریزی برای این گرانی ها شد و همچنین از زحمات دولت تجلیل کرد و برای دولت آرزوی موفقیت کرد. .

بیشتر بخوانید  بخشنامه جدید وزارت کار اخراج کارگران را آسان می‌کند؟ + جزییات

میرکاظمی در پایان به تشریح علل تورم پرداخت و توضیح داد: بخشی از تورم مستند به تورم و تورم جهانی بوده که بی سابقه است. قسمت دوم به دلیل تورم به ارث رسیده از دولت قبل است و قسمت سوم به دلیل حذف ارز 4200 تومانی است که در مجلس تصویب شد و دولت برای جبران این هزینه ها به ازای هر نفر 300 و 400 هزار تومان یارانه پرداخت می کند. بار بر دوش دولت است.

وی همچنین اظهار داشت که وضعیت کشور رو به بهبود است و امید زیادی برای حل این مشکل وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *