خبر مهم یکسان سازی حقوق بازنشستگان



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب 90 هزار میلیارد وام در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

علی اسماعیلی از پیشنهاد کمیسیون برای تامین اعتبار لازم برای همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 90 درصد پرداختی مستمری بگیران کشور و مابقی را ساماندهی و همسان سازی کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 درصد همسان سازی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی انجام شد، ادامه داد: سال گذشته 89 هزار میلیارد تن وام همسان سازی تصویب شد اما متاسفانه در بودجه سال 1401 دولت اعتباری برای ادامه همسان سازی پیش بینی نشده است. در این راستا کمیسیون اجتماعی بر اساس وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون مشترک ارائه کرد.

نماینده گرمی با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده 120 هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: 90 هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق توافق شده است اما تلاش می کنیم این 120 هزار میلیارد تومان را در سال آینده افزایش دهیم. صحن علنی مجلس». . ”تومان تایید شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص منبع اعتبارات این همسان سازی حقوق ها گفت: این 90 هزار میلیاردی که از محل هدفمندی یارانه ها تخصیص یافت، البته بدهی تامین اجتماعی حدود 400 هزار میلیارد است که می تواند نیز برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده شود».

بیشتر بخوانید  کشف جسد دو خرس قهوه ای در مرودشت

دیدگاهتان را بنویسید