خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره اعمال رتبه بندی معلمان



به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدت هاست سیستم اصلی آموزش و پرورش با پنجره واحد خدمات الکترونیکی دولت ارتباط دارد، گفت: دستور داده ایم زیر مجموعه ها در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

یوسف نوری در حاشیه جلسه کمیته دولت تصریح کرد: برخی از همکاران ما هنوز مدارک لازم را ارائه نکرده اند در پاسخ به این سوال که انتظار دارید قانون رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرا شود؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدارک لازم برای معلمان را ندارید؟ وی ادامه داد: تعداد زیادی مدارک وجود دارد که در سامانه ما وجود دارد و همکاران ما باید تعدادی مدارک اضافی وارد کنند که مربوط به صلاحیت عمومی یا عمومی و صلاحیت تخصصی و حرفه ای است و ما این مدارک را نداریم و داریم. آنها را یکبار برای همیشه مطابق با تحقق این طرح ارسال کنند، این مدارک باید در سامانه مذکور قرار داده شود و از همکاران خواهشمندیم در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام نمایند، اجرای این امر از تاریخ 9/31 تمدید شده است. و از همکارانم تقاضا دارم در اسرع وقت این اطلاعات را ارائه و مدارک را جمع آوری و ثبت کنند تا در اسرع وقت این کار را انجام دهیم.

آیا اجرای رتبه بندی معلمان مشکل تامین مالی دارد؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا برخی معتقدند دلیل عدم اجرای این طرح مشکل بودجه و کمبود اعتبار است، تصریح کرد: خیر، اعتبارات 38 همتی است و طی 18 ماه بین مشمولان توزیع می شود و این شروع رتبه بندی معلمان است و برای سال آینده یعنی 1402 به هر نفر در هر رتبه بر حسب شایستگی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  سازمان وظیفه عمومی فراجا اطلاعیه داد

وی در پاسخ به این سوال که فردا آخرین مهلت تعیین شده از سوی رئیس جمهور برای ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت است، تصریح کرد: در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اید: نظام آموزشی اصلی مدت هاست در پنجره بوده است. یک واحد دولتی است و به ما دستور داده شده که زیرمجموعه ها به این موضوع بپیوندند و در صورت آماده نبودن زیرساخت ها، همکاران ما دلیل تاخیر احتمالی خود را در این زمینه استدلال کنند.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر می توان آموزش و پرورش را به این پنجره منحصربفرد متصل کرد و اظهار داشت: آنچه به ما محول شده چهار سیستم است که اولین و مهمترین آنها را به هم وصل کرده ایم و سه سیستم زیرمجموعه نیز باید متصل شوند، متصل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید