خبر مهم رئیس سازمان بورس از تغییر نحوه پرداخت نقدی سود سهامداران



مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تغییرات سریع بازار سرمایه طی 2 تا 3 سال اخیر گفت: افزایش فعالان بازار سرمایه به حدود 60 میلیون نفر از جمله این تغییرات مهم است. “آنها بودند. بنابراین، زیرساخت های فعلی برای ارائه خدمات به این جامعه بزرگ سرمایه باید بسیار متفاوت باشد. بنابراین، مروری بر زیرساخت ها به طور فزاینده ای ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت سود نقدی یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال بند وجود دارد که پس از تصویب در مجلس، پرداخت سود نقدی سهامداران به صورت متمرکز و از طریق سامانه CJAM انجام شود. ; بنابراین کل سود نقدی از سال آینده از طریق نمایشگاه پرداخت خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بورس، در نیمه دوم سال جاری پرداخت سود سهامداران با سرعت و سرعت بیشتری نسبت به شش ماهه اول سال انجام شد و بیش از نیمی از شرکت های بورسی به سهامداران خود سود پرداخت کردند. از طریق سامانه SJAM

وی تامین سرمایه از محل منابع نقدی را از دیگر مشکلات بازار سرمایه عنوان و خاطرنشان کرد: از طریق پروژه های تعریف شده در شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه امیدواریم شاهد پرداخت های گروهی و همچنین درآمد حاصل از جمعیت زیاد باشیم.

عشقی با اشاره به اینکه حفظ حقوق سهامداران یکی از رسالت های سازمان بورس است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات به دلیل روش های عجیب و غریب پرداخت سود سهام، سود سهامداران به حساب خود شرکت ها واریز می شود و پرداخت سود از طریق سیستم های پرداخت گروهی. جلوگیری از این مهلت ممکن

بیشتر بخوانید  امارات به دنبال خرید سامانه پدافند هوایی اسرائیلی

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه زیرساخت ها از سال آینده مشکلی در پرداخت سود سهامداران نداشته باشد و فرآیند به گونه ای تعریف شود که هیچ منبعی در سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار یا شرکت واریز نشود. به عبارت دیگر پس از ترسیم لیست سهامداران، بلافاصله وجوه در حساب آنها ثبت شود.

دیدگاهتان را بنویسید