خبر مهم درباه ثبت نام سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند نوعی یارانه است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استان ها به استفاده کنندگان آن واریز می شد و مردم کشور حق دریافت بخشی از عدالت را داشتند. دولت هدف از ارائه اقدامات قانونی را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران عنوان کرد. بر اساس برنامه اقدام عدالت بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد فروخته می شود. عدالت تقسیم می کند ما می خوانیم.

عدالت تقسیم می کند

حجت الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه یکی از اشتباهات ثبت نام سهام عدالت این بود که این سهام بر اساس دهک های جمعیتی در اختیار استفاده کنندگان قرار می گرفت، گفت: این در حالی است که این سهام باید بر اساس دهک های درآمدی بین افراد تقسیم شود. ; زیرا توزیع سهام قوه قضائیه بر اساس دهک ها به این معناست که مثلاً یک کارمند عادی و هم معاون وزیر علیرغم تفاوت حقوق و احتمالاً دارایی و درآمد، از سهام یکسانی در قوه قضائیه برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: بر این اساس اگر قرار است سهم جدید عدالت بین زندانیان جدید تقسیم شود، باید به این نکته توجه شود و تغییرات لازم در این زمینه انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهم عدالت به بازماندگان تقسیم می شود و به تازگی تعطیل می شود، افزود: موضوع ثبت نام مشمولان جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس رصد می شود و باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط چگونه است و چه زمانی ثبت نام جدید انجام دهیم. شرکت کنندگان و بقایای سرمایه؟

بیشتر بخوانید  تصمیمات مثبت وزیر صمت در مقابله با قیمت‌گذاری دستوری

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در خانه ملت ها ادامه داد: اما نکاتی مانند تامین مالی این اقدامات و همچنین نحوه ثبت نام و مواردی از این دست باید به دقت مورد توجه قرار گیرد و در زمان انتشار جزئیات بیشتر. در صورت نیاز می توانیم اظهار نظر کنیم، پیشنهادات کمیسیون اصل 90 به اطلاع نمایندگان می رسد.

شجاعی افزود: در صورت تکمیل و آغاز ثبت نام سهامداران عدالت بدون شک اعضای جدید کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند باید در اولویت اخذ این سهام قرار گیرند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح جدید ثبت نام مشمولان اقدامات دادگستری باید کاملاً جامع باشد مانند موضوعاتی مانند منابع مالی، نحوه ثبت نام، میزان سهام اعطایی. . هر فرد، نحوه انتشار این اقدامات … باید در این طرح در نظر گرفته شود. به همین دلیل این کمیسیون در حال آماده سازی است

بقایای ذخایر عدالت که این روزها از آن صحبت می شود; آنها چه کسانی هستند و چند نفر خواهند بود؟

با گذشت 16 سال از تخصیص سهام قانونی، مشخص شد که 23 میلیون و 600 هزار ایرانی مشمول سهام قانونی چیزی دریافت نکرده اند و اکنون به عنوان باقیمانده سهام قانونی شناخته می شوند.

طرح سهام عدالت یکی از یارانه هایی بود که در دولت نهم پرداخت شد. کمک هزینه آزمایشی وی از سال 1364 آغاز شد و تا زمان انتشار واگذاری مالکیت در سال 1999، به بیش از 49 میلیون و 742 هزار ایرانی تعلق داشت.

پس از گذشت 16 سال از این حادثه، مشخص شد 23 میلیون و 600 هزار ایرانی مشمول این طرح یارانه ای یارانه ای دریافت نکرده اند و اکنون از آنها به عنوان جاماندگان عدالت یاد می شود.

بیشتر بخوانید  سیاسی کاری استقلال را به این روز انداخت

ثبت بقایای لوازم عدالت و دادن فرصت مجدد به آنها برای دریافت این کمک های دولتی موضوع جدیدی نیست، اما سخنان اخیر محمدرضا پورابراهیمی بار دیگر امکان فراهم شدن فرصت از دست رفته را تقویت کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده تا کنون 23 میلیون و 600 هزار بقایای عدالت را می توان در سه گروه طبقه بندی کرد:

دسته اول افرادی هستند که در دور اول این ثبت نام ثبت نام کردند اما به هر دلیلی مانند خرابی زیرساخت سیستم نتوانستند و موفق به دریافت آن نشدند.

دسته دوم افرادی هستند که پس از اجرای طرح ثبت اقدام عدالت به عضویت کمیته آسیب پذیر یا سایر نهادهای حمایتی درآمده و یا قبل از عضویت در خانواده عضویت نداشته اند.

دسته سوم افرادی هستند که در شش دهک اول و ضعیف ترین دهک های جامعه قرار دارند که دولت موظف به حمایت از آنهاست.

آخرین آمار رسمی این گروه به شرح زیر است: تقریبا 20 میلیون سهم واجد شرایط به هر دلیلی باقی مانده و هیچ سهمی دریافت نکرده اند. دو میلیون و 300 هزار نفر از مددجویان کمیته مددکاری و یک میلیون و 300 هزار نفر از مددجویان سازمان اجتماعی هستند و همه اینها را نگرفتند.

بر اساس جمعیت، تعداد مددجویان بدون سهام قانونی یا شش دهک پایین‌تر از درآمد شرکت نزدیک به 16 میلیون نفر است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از جمله مددجویان کمیته امداد و حمایت اجتماعی روستاییان به حساب می‌آید. ، کارگران کارخانه، کارگران تامین اجتماعی و کارگران فصلی و ساختمانی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید  شهاب حسینی از داغ کیان به قرآن پناه برد

همانطور که گفته شد از ابتدای اجرای این پروژه تا به امروز همواره افرادی بوده اند که مدعی رها شده اند. تا به امروز، مهمترین دلیلی که دولت از دادن فرصت دوباره به بازماندگان خودداری کرده است. کمبود بودجه وجود داشت.

با این حال برخی از کارشناسان از ابتدا مخالفت کردند و معتقد بودند که منابع اولیه در نظر گرفته شده برای این برنامه بقای توانمندترین ها را پیش بینی می کند.

منابع سبد سهام عدالت ترکیبی از 43 شرکت بورسی و فرابورسی است که پیش از این علی اکبر حیدری، سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی، آن را برای تامین اعتبار به بازماندگان دادگستری کافی می دانست.

وی گفت: ممکن است بازماندگان مجبور نباشند برای این موضوع در بودجه اعتباری تخصیص دهند چرا که در سال های گذشته اعتبارات قابل توجهی از آن برداشت شده و به دولت بازگردانده شده است و اگر همین اقدامات در قالب واگذاری سیستمی انجام شود. ، برای بازماندگان استفاده می شد.


دیدگاهتان را بنویسید