خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان موضوعی است که مدتهاست در مورد آن بحث شده است. اندازه حقوق بازنشستگان با موضوعاتی مثل همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین راستا رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز خواستار تسریع در تخصیص از سوی دولت است حقوق بازنشستگان انتظار می رود دولت در اسرع وقت در مورد موضوع حقوق بازنشستگان بیانیه ای بدهد.

سخنان رئیس جمهور مبنی بر لزوم توجه به معیشت مستمری بگیران و توصیه ایشان به دولتمردان برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به نفع آنان و ابلاغ و اجرای سریع این تصمیمات، اقدامی پسندیده است که در صورت همراهی با حمایت های عملی ارزشمند خواهد بود. و در غیر این صورت، حواس بازنشستگان را پرت می کند و مقامات دولتی را بدبین تر می کند.

استفاده از کلمه بدبین به این دلیل است که متاسفانه تاخیر در تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روحیه و روان آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنها را برخلاف میل خود نسبت به مسئولان بدبین کرده است. . اگر دستور جدید رئیسی در مهلت مقرر در قانون اجرا و ابلاغ نشود، این بدبینی بیشتر شده و از اصطلاح بدبین تر استفاده می شود.

مهلت قانونی دولت برای تصمیم گیری در مورد میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و ابلاغ اجرای آن یک هفته از ارسال مجلس به رئیس جمهور است. به بیان واضح تر، امروز چهارشنبه آخرین مهلت است و مستمری بگیران انتظار دارند درباره تصمیم دولت اطلاعیه دریافت کنند.

در خصوص بحث افزایش حقوق در سازمان تامین اجتماعی چهار نکته مهم قابل تامل است.

اولاً انصاف ایجاب نمی کرد که مستمری بگیران بیش از 4 ماه از حقوق خود محروم شوند و برای گرفتن آن به خیابان بروند.

دوم، دولت در افزایش حقوق بازنشستگان تردید داشت، به طور دقیق تر، با پرداخت نکردن چیزی از جیب خود به آنها ضرری ایجاد کرد. بازنشستگان در دوران بازنشستگی با پرداخت هایی که خود و کارفرمایانشان – که بخش خصوصی است – در قالب بیمه اجتماعی مستمری دریافت می کنند. سرمایه در اختیار سازمان تامین اجتماعی متعلق به خود مستمری بگیران است و ربطی به دولت ندارد. آنچه مایه تعجب و تاسف بود این است که اگرچه سازمان نظام وظیفه برای آن دسته از مستمری بگیرانی که حداقل دستمزد دریافت نمی کنند، افزایش حقوق مشخصی در نظر گرفت، اما دولت آن را نپذیرفت و به شدت آن را کاهش داد که این اقدامی است که کمیته تطبیق آن را غیرقانونی اعلام کرد. قانون را به رسمیت شناخت و رئیس مجلس غیرقانونی بودن آن را به دولت ابلاغ کرد. این روش از دولت انتظار نمی رفت که رئیس آن می گوید از سختی های زندگی مستمری بگیران آگاه است و به ضرورت توجه به آنها معتقد است، به ویژه اینکه پرداخت ها از جیب دولت نیست، بلکه از بازنشستگان خودشان است. . پس انداز.

بیشتر بخوانید  جزئیات طرح جدید خرید اقساطی کالاها تا 20 میلیون تن

سوم اینکه این روزها نمایندگان کارگران از عدم تلاش برای افزایش 57 درصدی دستمزد در سال 1401 به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها صحبت می کنند. با توجه به قیمت های سرسام آور که حتی کارگران با افزایش 57 درصدی دستمزد مشکل داشتند، چگونه انتظار دارید بازنشستگان با افزایش 10 درصدی زندگی کنند؟

و نکته آخر اینکه طبق مصوبات هر ساله بازنشستگان، مصوبه دولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان از سال 1401 از اول فروردین ماه اعمال شود. پیشنهاد سازمان بیمه های اجتماعی به دولت که به دلیل بی توجهی در پیچ و خم های اداری گرفتار شده بود و اکنون روی میز دولت است، به اول اردیبهشت ارسال شد. پیش بینی می شود دولت از مردادماه همین پیشنهاد را با همین ویژگی ها تصویب و دستور اجرای آن را صادر کند و سازمان تامین اجتماعی نیز معوقات چهار ماهه مستمری بگیران را پرداخت کند. فقط از این طریق می توان عملاً به بازنشستگان ادای احترام کرد.

سازمان تامین اجتماعی برای سال 1401 افزایش 38 درصدی مستمری کارگران غیرحداقلی را در نظر داشت که با دخالت دولت این افزایش به 10 درصد محدود شد.

اما پس از اعتراض مستمری بگیران به این موضوع، روز چهارشنبه هفته گذشته محمد باکر کلیباف رئیس مجلس طی نامه ای مصوبه کمیسیون دولتی حقوق بازنشستگان را مغایر قانون دانست.

در همین راستا سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

به نظر می رسد این دستور رئیس دولت سیزدهم واکنشی به اعلام رسمی لغو مصوبات اخیر کمیته دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگران باشد که صورت گرفته است. . هفته گذشته محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر

بیشتر بخوانید  ظاهر جالب دختری که ۱۷۰ هزار سال پیش در ایران زندگی می‌کرد+ عکس

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به حقوق مستمری بگیران در مرحله تخصصی است، ادارات مربوطه را مکلف کردند تا در اسرع وقت تصمیمات لازم الاجرا را مطابق قانون و به نفع مستمری بگیران اتخاذ و اجرا کنند.

همچنین روز گذشته سازمان بیمه اجتماعی با انتشار آگهی توزیع حقوق مستمری بگیران سایر رده ها و درآمدهای متوسط ​​صندوق این سازمان، با نظر مثبت دولت از افزایش حقوق این دسته از مستمری بگیران خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان در خصوص سایر سطوح مستمری بگیران سازمان بیمه اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی منتشر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که عصر یکشنبه به مناسبت روز تکریم بازنشستگان برگزار شد، اراده جدی دولت را اعلام کرد. حمایت و تقویت معیشت مستمری بگیران در کشور.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت موظف به اجرای عدالت با در نظر گرفتن عقلانیت در تصمیم گیری های خود است، گفت: دولت همانطور که چندین بار اعلام شده به مسائل اقتصادی جامعه و وجود اقشار مختلف آگاهی کامل دارد. از جمله بازنشستگان و توجه این موضوع حیاتی و تلاش برای بهبود آن لحظه ای از اولویت های من خارج نشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه بررسی حقوق بازنشستگان در مرحله کارشناسی است، دستگاه های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد تا در اسرع وقت بر اساس قانون و به نفع جان مستمری بگیران تصمیمات موثر اتخاذ و اجرا کنند.

در این جلسه علاوه بر بررسی موضوع حقوق بازنشستگان، درباره شرایط اسقاط خودروهای فرسوده نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید  باورتان می شود این مدل جذاب مادر بزرگ هومن سیدی باشد!

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه گزارشی از وضعیت تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهادی را در زمینه رفع مشکلات اجرای طرح امحا ارائه کرد. و جایگزینی خودروهای فرسوده

پس از بحث و تبادل نظر، اعضا مقرر کردند با توجه به اجرای قانون جدید تنظیم مقررات صنعت خودرو، دولت شرایط اجرا، راهکارهای رفع موانع و مشکلات و همچنین تعیین تکلیف این موضوع را ارائه کند. طرح در قالب دو فوریت لایحه در اسرع وقت به شورای اسلامی آری زمینه را برای اجرای قانون مذکور فراهم می کند.

در پایان این جلسه گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی از امور مشمول قانون مصوب بودجه کل کشور به منظور اجرای قانون واگذاری سهام با توجه به اولویت های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید