مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم برای معترضان یارانه ای

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، حجت عبدالملکی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: به محض ورود فردی به سامانه ثبت شکایات یارانه معیشتی، اعتراض وی ثبت می شود. باید در سایت وزارت رفاه به نشانی hemaiat.mcls.gov.ir اقدام کرده و اطلاعات خود را آپلود کنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یارانه مورد نیاز 90 درصد شهروندان تامین شده و به حساب دولت است، بنابراین اگر طی مدت 3 ماه مشخص شود فردی نیازمند است اما دریافت نکرده است. معیشت ماه های گذشته به او نسبت داده می شود.

وی با بیان اینکه 10 متغیر و شاخص برای طبقه بندی یارانه ها در نظر گرفته شد، گفت: شاخص هایی مانند گردش مالی، حقوق، سود و سود سهام، خودرو، مسافرت به خارج از کشور و غیره در نظر گرفته شد.

وزیر کار افزود: برای جلوگیری از تغییرات مقطعی در زندگی افراد و جابجایی دهک ها، در بازه زمانی سه تا پنجاه ساله دهک در نظر گرفته و محاسبه می شود، مثلاً شخصی خرید و فروش خانه ای انجام داده است. ملک محسوب نمی شود برای جلوگیری از نوسان دهک ها، شاخص ها در یک فرمول دقیق در بازه زمانی سه تا پنج ساله ضرب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دو ایراد در یارانه در حال بررسی است، گفت: کسانی که تا فروردین یارانه دریافت کرده اند اما الان یارانه نگرفته اند می توانند اعتراض کنند و بقیه که به هر دلیلی یارانه نگرفته اند یا زودتر قطع شده اند. . و به هر دلیلی. ” پس از تکمیل سیستم هدفمندی یارانه ها قابل استناد است

بیشتر بخوانید  نحوه درست کردن شیرینی پرک نارگیل + طرز تهیه / فیلم

عبدالملکی تصریح کرد: معترضان به حذف یارانه ها در سامانه حمایت دلایل و شاخص های سلب طبقه بندی افراد را می بینند که در این راستا برای تمامی افرادی که قبلا یارانه دریافت می کردند پیامکی ارسال شد و اکنون از ورود به پشتیبانی خارج شده اند. سیستم.

وی تاکید کرد: مردم تا 3 ماه آینده فرصت دارند در سامانه ثبت نام کنند و در صورت مشمول بودن یارانه به آنها یارانه پرداخت می شود. یارانه ها در حساب های دولتی موجود است و حدود 78 تا 79 میلیون نفر تخمین زده می شود.

وزیر حفاظت اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه حمایتی هم اکنون موجود است، گفت: شاید مردم بیایند و ببینند که سامانه شلوغ است. زیرساخت ها محدود است بنابراین مردم نگران نباشند.

وی گفت: چندین شماره تماس اعلام شده است که یکی از آنها مرکز تماس با شماره 0216369 است و مردم سال ها با این شماره آشنایی دارند و در کنار این شماره تماس 09200006369 می باشد.

7.5 میلیون نفر یارانه نگرفتند

عبدالملکی با بیان اینکه 7.5 میلیون نفر یارانه نگرفتند، گفت: برخی از این افراد ثروتمند بودند، اکنون فرض می کنیم پنج میلیون نفر واجد شرایط هستند، این افراد می توانند در سامانه هدفمندی یارانه ها که اعلام شده است ثبت نام کنند و برای آن است. برای بررسی و ارزیابی فرآیند لازم است.”

وزیر رفاه گفت: دهک‌ها در پایگاه اجتماعی ایران در حال انجام است، در حالی که قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس به وزارت رفاه دستور داده است که یارانه‌های درآمدهای بالا را کاهش و افراد کم درآمد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  ادعای بی اساس عربستان علیه انصارالله

وی خاطرنشان کرد: پنج میلیون نفری که یارانه می گیرند در دهک دهم بودند که باید یارانه آنها لغو شود.

عبدالملکی در پاسخ به اعتراضات متعدد مردمی به یارانه ها گفت: یکی از شاخص ها سفر به خارج از کشور است که شغلی بوده است تا مردم اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و پس از بررسی و ارائه مدارک به آن رسیدگی خواهد کرد. “

وی گفت: ممکن است فردی که یارانه او به دلیل گردش مالی زیاد کاهش یافته است اعتراض کند; به عنوان مثال، برخی از کشیشان و علما وجوه شرعی دریافت می کنند که متعلق به این افراد نیست و متعلق به حکومتی است که قابل اعتراض است.

وزیر رفاه اجتماعی تاکید کرد: توصیه می کنیم حساب های شخصی از محل کار جدا شود ضمن اینکه یارانه ها در سامانه با ثبت شکایات و ارائه مدارک در صورت لزوم تعلق می گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *